Giriş: Türkiye'de göçmen ve mülteci sayısı çeşitli sebeplerden dolayı giderek artmaktadır. Bu nedenle, çok kültürlü toplumlarda farklı kültürel geçmişlere sahip aileler ve çocuklarla sıklıkla karşılaşan pediatri hemşirelerinin kültürel yeterliliğini etkileyen faktörlerin anlaşılması önemlidir.
Amaç: Pediatri hemşirelerinin kültürel yeterlilik düzeyini ve kültürel yeterliliğini etkileyen faktörleri belirlemektir.
Yöntem: Bu kesitsel çalışma, 2018 yılında Türkiye'de Antalya ve ilçelerindeki hastanelerde yapıldı. Araştırmanın örneklemini 236 pediatri hemşiresi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında tanımlayıcı bilgi formu ve Hemşire Kültürel Yeterlilik Ölçeği-Türkçe (HKYÖ-T) formu kullanıldı.
Bulgular: Pediatri hemşirelerinin HKYÖ-T puan ortalaması 60.82±14.31’dir. Farklı kültürlerden bireylere sağlık hizmeti sunmak için mesleki eğitim alan, göçmenlerle çalışmaktan memnun olan ya da bu tür gruplara bakım sağlama konusunda deneyimli olmayan hemşirelerin kültürel yeterlilik düzeyleri daha yüksektir (p<0.05).
Sonuç: Katılımcıların kültürel yeterlilik düzeylerinin orta düzeyde olduğu ve artan hasta popülasyonu çeşitliliği göz önünde bulundurulduğunda kültürel yeterliliklerinin geliştirilmesi gerektiği belirlenmiştir. Pediatri hemşirelerinin mesleki ve hizmet içi eğitimleri sırasında kültürel çeşitlilik eğitimlerinin zorunlu ve sürekli olması gerektiğine inanılmaktadır.
Göçmen Kültürel yeterlilik Kültürel Yeterlilik Ölçeği Kültürlerarası Hemşirelik Pediatri Hemşireliği
Araştırmaya katılan tüm katılımcılara teşekkür ederiz.
Introduction: The number of immigrants and refugees in Turkey is increasing due to various reasons. Therefore, it is important to understand the factors that influence the cultural competence of pediatric nurses who often encounter families and children from different cultural backgrounds in multicultural societies.
Objective: The aim of this study was to evaluate the cultural competencies of pediatric nurses and the associated factors.
Methods: This cross-sectional study was conducted at hospitals in Antalya and its districts, Turkey, in 2018. The study sample consisted of 236 pediatric nurses. Descriptive information form and Nurse Cultural Competence Scale-Turkish (NCCS-T) form were used for data collection.
Results: The mean NCCS-T score of pediatric nurses was found 60.82±14.31. Nurses who received vocational training to provide health care services to individuals from different cultures, who were satisfied with working with immigrants or who were not experienced in providing care for such groups had higher competence levels (p<0.05).
Conclusion: The cultural competence level of participants was found to be intermediate and their cultural competencies should be improved considering the increasing diversity of patient population. It is believed that training on cultural diversity should be mandatory and continuously for pediatric nurses during their professional and in-service training.
Cultural Competency Cultural Competency Scale Migrant Pediatric Nursing Transcultural Nursing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.