Objective: This study was conducted as a methodological study to develop a measurement tool to determine the self-reflection characteristics of health sciences students.
Methods: The development stages of the Self-Reflection Scale for Health Sciences Students (SrS for HSS), are Creation of the Item Pool, Surface Validity, Content Validity, Pilot Study, Construct Validity and Criterion-Related Validation, Reliability Analyses. Self-reflection and Insight Scale (SRIS) was used in concurrent validity.
Results: In this study, firstly, an item pool was created by utilizing the literature and the content validity of the scale draft was ensured. Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) was 0.948; x2=6278.978, df=253; p<0.001 in Barlett Sphericity test. Exploratory Factor Analysis (EFA) showed that the SrS for HSS has a two sub-dimensional structure with 23 items. Confirmatory Factor Analysis (CFA) and fit index values (CMIN/DF=2.518, CFI=0.923, TLI=0.913, RMSEA=0.068, SRMR=0.047) were interpreted as "acceptable". All correlations between SrS for HSS and SRIS subscales were positive and significant. Corrected item-total correlation coefficients ranged between 0.53-0.83 for Reflection in and on Action and 0.45-0.66 for Reflection for Action, and Cronbach's Alpha values were 0.93 for Reflection in and on Action and 0.85 for Reflection for Action.
Conclusion: In this study, "SrS for HSS" was developed to determine the self-reflection characteristics of health sciences students and the scale was found to be valid and reliable.
Health Science Health Science Students Scale Development Self-Reflection
Amaç: Bu çalışma, sağlık bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerin öz-düşünüm özelliklerini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmek amacıyla metodolojik türde yapılmıştır.
Yöntem: Sağlık Bilimleri Öğrencileri için Öz-Düşünüm Ölçeği (SB3Ö); Madde Havuzunun Oluşturulması, Yüzeysel Geçerlilik, İçerik Geçerliliği, Pilot Çalışma, Yapı Geçerliliği ve Ölçüte bağlı Geçerlilik, Güvenirlik Analizleri aşamaları ile geliştirilmiştir. Eş zamanlı geçerlilikte Kendini Yansıtma ve İçgörü Ölçeği (KYİÖ) kullanılmıştır.
Bulgular: Bu çalışmada öncelikle literatürden yararlanılarak madde havuzu oluşturulmuş ve ölçek taslağının içerik geçerliliği sağlanmıştır. Barlett Sphericity testinde Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) 0.948; x2=6278.978, df=253; p<0.001 bulunmuştur. Açımlayıcı Faktör Analizi ölçeğin 23 maddeden oluşan iki alt boyutlu bir yapıya sahip olduğunu göstermiştir. Doğrulayıcı Faktör Analizi ve uyum indeksi değerleri (CMIN/DF=2.518, CFI=0.923, TLI=0.913, RMSEA=0.068, SRMR=0,047) "kabul edilebilir" olarak yorumlanmıştır. SB3Ö ile KYİÖ alt ölçekleri arasındaki tüm korelasyonlar pozitif ve anlamlıdır. Madde-toplam puan korelasyon katsayıları Eylem İçinde ve Eylem Üzerine Yansıtma için 0.53-0.83 aralığında, Eylem İçin Yansıtma için 0.45-0.66 aralığında, Cronbach's Alpha değerleri Eylem İçinde ve Eylem Üzerine Yansıtma için 0.93, Eylem İçin Yansıtma için 0.85 olarak bulunmuştur.
Sonuç: Çalışma bulgularına dayanarak, öğrencilerin duygusal hemşirelik becerilerini geliştirmek için benzer çalışmalar yürütmek amacıyla hemşirelik eğitim müfredatına şefkat ve bilinçli farkındalık uygulamaları üzerine derslerin entegre edilmesi önerilir.
Sağlık Bilimi Sağlık Bilimi Öğrencileri Ölçek Geliştirme Öz-Düşünüm
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Esasları, Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.