Today, it is inadequate to think of history teaching only as lessons given in schools. Indeed, today's conditions and educational policies make out-of-school activities that support formal education a necessity. In its simplest form, out-of-school learning, which we can define as the use of out-of-class spaces as an educational environment, is also possible in history teaching. An environment that can be considered in the context of out-of-school history teaching is archives. As one of the indispensable institutions of states, archives have always existed with their legal and cultural functions. In the XX century, it is observed that studies supporting history teaching in the upbringing of generations started to be carried out in archives. These studies, led by the UK and the USA, have become widespread over time and the studies of archives supporting history teaching have gradually increased. In our country, the irectorate of State Archives carries out various studies in this regard. In this study, it will be discussed how archives can offer opportunities in terms of out-of-school history teaching and what kind of activities can be done to support history teaching during archive visits.
Günümüzde tarih öğretimini sadece okullarda verilen dersler olarak düşünmek eksik kalmaktadır. Zira, günümüz şartları ve eğitim politikaları, örgün eğitimi destekleyici okul dışı etkinlikleri âdeta zorunluluk olarak karşımıza çıkarmaktadır. En basit hâli ile sınıf dışı mekânların eğitim öğretim ortamı olarak kullanılması şeklinde tanımlayabileceğimiz okul dışı öğrenme, tarih öğretiminde de mümkündür. Okul dışı tarih öğretimi kavramı bağlamında ele alınabilecek bir ortam da arşivlerdir. Devletlerin vazgeçilmez kurumlarından biri olan arşivler, hukuki ve kültürel işlevleri ile var olagelmişlerdir. XX. yüzyılda nesillerin yetiştirilmesinde tarih öğretimini destekleyici çalışmaların arşivlerde de yapılmaya başladığı örülmektedir. İngiltere ve ABD'nin başını çektiği bu çalışmalar zamanla yaygınlaşmış ve arşivlerin tarih öğretimini destekleyici çalışmaları giderek artmıştır. Ülkemizde de Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı bu anlamda çeşitli çalışmalar yürütmektedir. Bu çalışmada arşivlerin okul dışı tarih öğretimi bakımından nasıl imkânlar sunabileceği ve arşiv ziyaretlerinde tarih öğretimini destekleyici ne tür etkinlikler yapılabileceği ele alınacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel Miras, Arşiv ve Müze Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 6 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.