İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DIŞI DİL ÖĞRENME DENEYİMLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 73 - 80, 31.12.2022

Öz

Küreselleşme çağında, İngilizce dil becerilerini geliştirmek, dünya çapındaki gelişmelere ayak uydurmak için hayati bir rol kazanmıştır. Konuşma becerisi, dil öğrenenlerin konuşma yetkinliğine sahip olabilmek için en çok geliştirmek istedikleri dört ana beceriden biri olarak görülmektedir. Bu yetkinlik, çeşitli dil öğrenme stratejileri ve teknikleri aracılığıyla geliştirilebilir. Bu çerçevede, bu çalışma, dil öğrencilerinin sınıf dışı İngilizceye yönelik tutumlarını ve sınıf dışı İngilizce’nin yükseköğretim ortamında öğrencilerin sözlü yeterliliklerini geliştirme motivasyonları üzerindeki olası etkilerini araştırmayı hedeflemektedir. Ders dışı İngilizce öğretim faaliyetleri, konuşma kulübü olarak düzenlenen sınıf dışı bir ortamda öğrencilere ve gönüllü katılım sağlamak isteyen kurum paydaşlarına sunulmaktadır. Dil öğrenenler, hedeflenen konular, etkinlikler ve dahil edilen tüm materyaller hakkında duygu ve düşüncelerini paylaşma fırsatı buldukları kulüp faaliyetlerine gönüllü olarak katılmışlardır. Çalışmanın bulguları, dil öğrenenlerin konuşma kulübüne yönelik çoğunlukla olumlu tutumlara sahip olduklarını; iletişim becerileri ve sosyo-duyuşsal stratejilerini geliştirmek için anılan ders dışı etkinliklerden önemli ölçüde yararlandıklarını ortaya koymaktadır. Kulübün, ilham verici, konuşma kaygısını azaltıcı ve zengin içerikli yapısı nedeniyle dil öğrenenler için çok önemli ve motive edici olduğu bildirilmektedir. Bu çalışma, İngilizce dil müfredatı geliştirme ve hazırlamada, materyal geliştirmede ve dil öğretiminde yol gösterici olabilecek bulgulara sahiptir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esma Deniz Bu kişi benim

Yonca Özkan Bu kişi benim

Erdoğan Bada Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Deniz, E., Özkan, Y., & Bada, E. (2022). DİL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DIŞI DİL ÖĞRENME DENEYİMLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 73-80.