İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİ VE ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ SEVİYELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 81 - 99, 31.12.2022

Öz

Alanda öğrenen özerkliği ve kelime öğrenme stratejileri hakkında yapılmış çalışmalar mevcuttur, ancak özellikle İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kelime performansları ile öğrenen özerklik düzeyleri arasındaki ilişki hakkında yapılmış çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Çalışmaların çoğu, sınıf dışında değil, yabancı dil sınıflarında öğrenci özerkliğini geliştirmeye odak yapmaktadır. Bu çalışma, öğrenen özerkliği ile öğrenenlerin kelime öğrenme stratejileri arasındaki ilişkiyi, eğitilmiş verilerle karşılaştırarak açıklamakta ve tartışmaktadır. Çalışmanın bulguları, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kelime öğrenme stratejileri ve onların özerk öğrenenler olmaları ile nasıl bir ilişkisi olduğu hakkında bir geri bildirim vermektedir. Bu çalışmanın nitel ve nicel verileri analiz edildiğinde, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin özerklik seviyeleri ve kelime öğrenme stratejileri arasında zayıf olumlu ilişki bulunmuştur. Ayrıca bulgular öğrencilerin kelime öğrenme stratejilerini kullanım sıklıklarında cinsiyet, yaş ve İngilizce eğitim yılına göre ciddi bir farklılık olmadığını ve öğrencilerin özerk öğrenmeye istekli olduklarını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma ile elde edilen sonuçlar, dil öğretmenlerinin yabancı dil sınıflarında kelime öğreniminde özerk olmanın farkında olmalarını sağlayacaktır. Ayrıca bu çalışma, ikinci dilde daha iyi kelime öğrenimi için bir kılavuz niteliği taşıyabilme özelliğine sahiptir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fikriye Demir Bu kişi benim

Yonca Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, F., & Özkan, Y. (2022). İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİ VE ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ SEVİYELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 81-99.