Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) kullanımı birçok ülkenin temel odak noktası haline gelmiştir. Son zamanlarda, Türk Milli Eğitim Bakanlığı da BİT'i öğretme ve öğrenme ortamlarına uygulamak için önemli çabalar ve büyük mali yatırımlar yaptı. Ancak, birçok gelişmekte olan ülkede olduğu gibi, BİT araçları, öğretmenlerin BİT'e yönelik algıları dikkate alınmadan sağlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) öğretmenlerinin eğitimde BİT algısını ortaya çıkarmak ve ardından öğretmenlerin algısı ile öğretmenlerin mesleki deneyimiyle ilgili faktörler arasındaki ilişkiyi keşfetmektir. Bulgular, EFL öğretmenlerinin BİT algısının olumlu olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin algıları, bilgisayar özellikleri, kültürel algılar ve bilgisayar yeterliliği göz önüne alınarak elde edildi. Sonuçlar, öğretmenlerin teknoloji vizyonunun, teknolojiyle ilgili deneyimlerinin ve okula girişini çevreleyen kültürel koşulların önemine işaret etmektedir ve öğretmenlerin BİT'e yönelik tutumları cinsiyete göre farklılık göstermese de yaşa, bilgisayar sahipliğine ve ağırlıklı olarak da mesleki deneyimlerine göre farklılık göstermektedir.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Yabancı Dil, Öğretmen, Mesleki Deneyim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1 |