Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkiler

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 203 - 223, 31.12.2022
https://doi.org/10.22596/hej.1137577

Öz

Bu araştırmanın amacı, Covid-19 salgın döneminde ortaokul matematik öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları (UEYT) arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modeli ile yürütülen araştırmada veriler Kabakçı Yurdakul, Odabaşı, Kılıçer, Çoklar, Binici ve Kurt’un (2012) geliştirdiği TPACK- Deep ölçeği ve Kışla’nın (2016) geliştirmiş olduğu UEYT ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü ANOVA, basit korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul matematik öğretmenlerinin TPAB düzeyleri yüksek bulunurken, UEYT konusunda kararsız oldukları görülmüştür. Mesleki kıdem değişkeninde ise TPAB boyutlarında anlamlı bir farklılaşma görülmezken UEYT düzeyinde 16-20 yıl, 20 yıl ve üzeri görev yapan öğretmenler ile 6-10 yıl mesleki kıdeme sahip öğretmenler arasında, 16-20 yıl, 20 yıl ve üzeri öğretmenler lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. TPAB ile UEYT düzeyleri arasında ise anlamlı ve ters yönlü bir ilişki olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Albayrak Sarı, A., Canbazoğlu Bilici, S., Baran, E. ve Özbay, U. (2016). Farklı branşlardaki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterlikleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6, 1-21.
  • Altunoğlu, A. (2017). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (tpab) düzeyleri ve teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Cumhuriyet Üniversitesi
  • Akyıldız, S. ve Yurtbakan, E. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs salgını ile ilgili görüşleri, sürecin tutum ve davranışlarına etkileri ve uzaktan eğitim algılarının incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(4), 2191-2203.
  • Arslan, L. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime, teknolojilerine ve yöntemlerine ilişkin görüşleri: Denizli ili örneği [Yayınlanmamış tezsiz yüksek lisans projesi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Baek, Y., Zhang, H. & Yun, S. (2017). Teachers’ attitudes toward mobile learning in Korea. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(1), 154-163. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1124925.pdf
  • Bakaç, E. ve Özen, R. (2018). Öğretmen adaylarının öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluk düzeyleri ile teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterlikleri arasındaki ilişki. Education Sciences (NWSAES), 13(2), 90-105. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2018.13.2.1C0682
  • Baki G. Ö. ve Çelik E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 293-320. https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Balçın, M. ve Ergün, A. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz yeterliklerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(0), 23-47. https://doi.org/10.21764/maeuefd.311316
  • Baran, E. ve Canbazoğlu Bilici, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) üzerine alan yazın incelemesi: türkiye örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 15–32. https://doi.org/10.17943/etku.11643
  • Bayrak, N. ve Bayrak, G. (2021). Eğitimde teknoloji kullanımı içerikli hizmet içi eğitim kurslarının öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenine etkileri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1009-1041. https://doi.org/10.33711/yyuefd.957385
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) salgın süreci ve salgın sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 112-142. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/56247/773769
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 6(2), 11-153. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55662/761354
  • Çığlık, H. ve Bayrak, M. (2015). Uzaktan öğrenme ve yapısalcı yaklaşım, IJODE,1(1), 87-102. https://www.academia.edu/19550539/Uzaktan_%C3%96%C4%9Frenme_ve_Yap%C4%B1salc%C4%B1_Yakla%C5%9F%C4%B1m
  • Çoklar, A. N. (2014). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterliklerinin cinsiyet ve BİT kullanım aşamaları bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(175), 319–330. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3464
  • Christensen, L. B., Johnson R. B. & Turner, L.A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz. Çev. Ahmet Alpay. Anı yayıncılık: Ankara
  • Dağlı, T. ve Üzel, D. (2019). Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ile bilgi iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının incelenmesi (Balıkesir Örneği). Journal of Current Researches on Educational Studies, 8(2), 1-14. http://www.jocures.com/Makaleler/553053446_9-1-1_dagl%c4%b1-uzel.pdf.
  • Demirtaş, B. (2020). Uzaktan eğitim yöntemiyle verilen bilişim teknolojileri dersinin öğretmen adaylarının bit yeterliliklerine ve teknolojik pedagojik içerik bilgilerine etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Manisa Celal Bayar Üniversitesi.
  • Elitaş, T. (2018). Uzaktan Eğitim ve İletişim Teknolojileri. Cinius Yayınları.
  • Emin, M., N. (2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim. Seta Perspektif, 268. https://setav.org/assets/uploads/2020/04/P268.pdf
  • Emre, İ., Kaya Atıcı, E., ve Ayaz, E. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam alanlarına yönelik kazanımlar bağlamında teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin belirlenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 3(2), 15-26. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.787032
  • Ercan, C. ve Künç, S. (2020). Covıd-19 nedeniyle üniversitelerde verilen uzaktan eğitime öğrencilerin bakış açısı: Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO örneği. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(61), 3320-3329. http://www.jshsr.org/DergiTamDetay.aspx?ID=2159
  • Gökbulut, B. (2021). Öğretmenlerin teknostres ve teknopedagojik yeterlikleri arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 472-496. https://10.29299/ kefad.929603
  • Kabakçı Yurdakul, I., Odabaşı, H. F., Kılıçer, K., Çoklar, A. N., Birinci, G. ve Kurt, A. A. (2012). The development, validity and reliability of TPACK-Deep: A technologicalpedagogical content knowledge scale. Computers and Education, 58(3), 964-977. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.10.012
  • Kaban, A. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 719-736. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/22590/241286
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 233-258. https://doi.org/10.29000/rumelide.995291
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6 (2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
  • Karaarslan, E., Boz, B. ve Yıldırım, K. (2013 Aralık 9-11). Matematik ve geometri eğitiminde teknoloji tabanlı yaklaşımlar. XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, İstanbul, Türkiye, https://www.researchgate.net/publication/259676627
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel irade algı çerçevesi ile bilimsel araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karataş, F. İ., ve Aslan Tutak, F. (2017). Lise Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknolojiyi bütünleştirme öz-yeterlilikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 180-198. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/44714/555578
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.1868
  • Kılıçkeser, M. (2019). İlköğretim öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri (tpab) ile öğretim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişki (Akyazı Örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi,17, 258-271. https://doi.org/10.12984/eed.01675
  • Kocayiğit, A. ve Uşun, S. (2020). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur ili örneği). AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8 (23), 285 – 299. https://doi.org/10.33692/avrasyad.662503
  • Macakoğlu, E., E. (2017). Fatih projesi uygulanan ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin incelenmesi: Kastamonu ili örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi.
  • MEB (2020a). Okul Öncesi Eğitim ve 1. Sınıflar Yüz Yüze Eğitime Başlıyor. https://www.meb.gov.tr/okul-oncesi-egitim-ve-1-siniflar-yuz-yuze-egitime-basliyor/haber/21614/tr
  • MEB (2020b). Uzaktan Eğitim 31 Mayısa Kadar Devam Edecek. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-31-mayisa-kadar-devam-edecek/haber/20803/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı İnternet Sitesi (2020). Milli Eğitim Müdürlüğü Maltepe Okullar ve Diğer Kurumlar. http://www.meb.gov.tr/baglantilar/okullar/index.php?ILKODU=34&ILCEKODU=30
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: a new frame work for teacher knowledge. Teachers College Record, National Council on Teacher Quality, 108(6), 1017-1054http://one2oneheights.pbworks.com/f/MISHRA_PUNYA.pdf
  • Moçoşoğlu, B., ve Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (COVID-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43. https://dergipark.org.tr/en/pub/ksued/issue/59531/800151
  • Mukoviz, O.&Kolomiiets, N. (2018). Experimental testing of the dl model within the system of lifelong education of primary school teachers. Anatolian Journal of Education, 3(2), 63-74. https://doi.org/10.29333/aje.2018.326a
  • Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J.D. ve Russell, J. D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning. Upper Saddle River, Pearson Merrill Prentice Hall.
  • İstanbullu, A., Topal, M. ve Küçük Avcı, Ş. (2019, 30 Ekim – 01 Kasım). Öğretmen adaylarının akademik tükenmişlik durumu ve teknolojik pedagojik içerik bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, https://2019.ittes.org.tr/dosyalar/files/tammetin.pdf
  • Reisoğlu, A. (2019). Matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri (tpab) ile eğitsel amaçlı sosyal ağ kullanma öz yeterliği arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Özdemir, N. ve Erduran, A. (2019). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisine ilişkin yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 29-47. https://dergipark.org.tr/en/pub/mcbuefd/issue/54488/742576
  • Polly, D. ve Orrill, C. (2012). Developing technological pedagogical and content knowledge (TPACK) through professional development focused on technology-rich mathematics tasks. Meridian, 15 (1), 1-30 google shooler
  • Saralar, İ. (2016). İlköğretim Matematik öğretmen adayının geometride cisimlerin farklı yönlerden görünümleri konusunda teknolojik pedagojik alan bilgisi [Yüksek lisans tezi]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi
  • Sarı, M. H. ve Keser H. (2021). Classroom teachers' online teaching experiences during the COVID-19 pandemic: The perspective of technological pedagogical content knowledge. Journal of Pedagogical Research. 5 (4), 251-269. https://doi.org/10.33902/JPR.2021474706
  • Sarı, T., Nayır, F. (2020). Salgın dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Shulman, L. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-23. https://doi.org/10.17763/haer.57.1.j463w79r56455411
  • Sezgin (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 21 (1), 273-296 https://doi.org/10.18037/ausbd.902616 Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Topçu, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi algılarının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2016). Öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları açısından değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(9), 839-858. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9635
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Wright, B. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz yeterlik inanç düzeyleri ile web 2.0 uygulamaları kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi ve İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Yağcı, M. (2017). Öğretmen adaylarının mobil öğrenimine yönelik tutumlarının teknopedaojik alan bilgisi açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 543-563. https://doi.org/10.21764/maeuefd.295244
  • Yahşi, Ö. ve Kırkıç, K., A. (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Turkish Studies Education, 15(5), 3827-3847. http://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.46136
  • Yıldırım, İ. ve Demir, S. (2015). Teknoloji destekli matematik öğretimi sürecinde teknoloji kullanım düzeylerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(19), 289-307. https://asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=871
  • Yıldız, S. (2016), Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 301-329. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455852

The Relationships Between Mathematics Teachers’ TPACK and Their Attitudes Towards Distance Education

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 203 - 223, 31.12.2022
https://doi.org/10.22596/hej.1137577

Öz

The aim of this study is to examine the relationship between the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and Attitudes Towards Distance Education (ATDE) of secondary school mathematics teachers during the COVID-19 . The present study was conducted with the correlational survey model. The TPACK-Deep Scale developed by Kabakçı Yurdakul, Odabaşı, Kılıçer, Çoklar, Binici, and Kurt (2012) was used in the study to measure the level of TPACK, and the ATDE scale developed by Kışla (2016) was used to measure the level of ATDE. The present study was conducted with the correlational survey model. As a result of the research, it was seen that while secondary school mathematics teachers had high TPACK levels, they were undecided about ATDE. While there was no significant difference in the TPACK dimensions in the seniority variable, it was observed that there was a significant difference between the teachers who worked for 16-20 years and 20 years and more at the ATDE level, and the teachers with 6-10 years of seniority, in favor of the teachers who had 16-20 years and 20 years and more. It was observed that there was a significant and inverse relationship between TPACK and ATDE levels.

Kaynakça

  • Albayrak Sarı, A., Canbazoğlu Bilici, S., Baran, E. ve Özbay, U. (2016). Farklı branşlardaki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterlikleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6, 1-21.
  • Altunoğlu, A. (2017). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (tpab) düzeyleri ve teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi]. Cumhuriyet Üniversitesi
  • Akyıldız, S. ve Yurtbakan, E. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs salgını ile ilgili görüşleri, sürecin tutum ve davranışlarına etkileri ve uzaktan eğitim algılarının incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(4), 2191-2203.
  • Arslan, L. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime, teknolojilerine ve yöntemlerine ilişkin görüşleri: Denizli ili örneği [Yayınlanmamış tezsiz yüksek lisans projesi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Baek, Y., Zhang, H. & Yun, S. (2017). Teachers’ attitudes toward mobile learning in Korea. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(1), 154-163. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1124925.pdf
  • Bakaç, E. ve Özen, R. (2018). Öğretmen adaylarının öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluk düzeyleri ile teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterlikleri arasındaki ilişki. Education Sciences (NWSAES), 13(2), 90-105. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2018.13.2.1C0682
  • Baki G. Ö. ve Çelik E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 293-320. https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Balçın, M. ve Ergün, A. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz yeterliklerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(0), 23-47. https://doi.org/10.21764/maeuefd.311316
  • Baran, E. ve Canbazoğlu Bilici, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) üzerine alan yazın incelemesi: türkiye örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 15–32. https://doi.org/10.17943/etku.11643
  • Bayrak, N. ve Bayrak, G. (2021). Eğitimde teknoloji kullanımı içerikli hizmet içi eğitim kurslarının öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenine etkileri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1009-1041. https://doi.org/10.33711/yyuefd.957385
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) salgın süreci ve salgın sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 112-142. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/56247/773769
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 6(2), 11-153. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55662/761354
  • Çığlık, H. ve Bayrak, M. (2015). Uzaktan öğrenme ve yapısalcı yaklaşım, IJODE,1(1), 87-102. https://www.academia.edu/19550539/Uzaktan_%C3%96%C4%9Frenme_ve_Yap%C4%B1salc%C4%B1_Yakla%C5%9F%C4%B1m
  • Çoklar, A. N. (2014). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterliklerinin cinsiyet ve BİT kullanım aşamaları bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(175), 319–330. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3464
  • Christensen, L. B., Johnson R. B. & Turner, L.A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz. Çev. Ahmet Alpay. Anı yayıncılık: Ankara
  • Dağlı, T. ve Üzel, D. (2019). Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ile bilgi iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının incelenmesi (Balıkesir Örneği). Journal of Current Researches on Educational Studies, 8(2), 1-14. http://www.jocures.com/Makaleler/553053446_9-1-1_dagl%c4%b1-uzel.pdf.
  • Demirtaş, B. (2020). Uzaktan eğitim yöntemiyle verilen bilişim teknolojileri dersinin öğretmen adaylarının bit yeterliliklerine ve teknolojik pedagojik içerik bilgilerine etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Manisa Celal Bayar Üniversitesi.
  • Elitaş, T. (2018). Uzaktan Eğitim ve İletişim Teknolojileri. Cinius Yayınları.
  • Emin, M., N. (2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim. Seta Perspektif, 268. https://setav.org/assets/uploads/2020/04/P268.pdf
  • Emre, İ., Kaya Atıcı, E., ve Ayaz, E. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam alanlarına yönelik kazanımlar bağlamında teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin belirlenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 3(2), 15-26. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.787032
  • Ercan, C. ve Künç, S. (2020). Covıd-19 nedeniyle üniversitelerde verilen uzaktan eğitime öğrencilerin bakış açısı: Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO örneği. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(61), 3320-3329. http://www.jshsr.org/DergiTamDetay.aspx?ID=2159
  • Gökbulut, B. (2021). Öğretmenlerin teknostres ve teknopedagojik yeterlikleri arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 472-496. https://10.29299/ kefad.929603
  • Kabakçı Yurdakul, I., Odabaşı, H. F., Kılıçer, K., Çoklar, A. N., Birinci, G. ve Kurt, A. A. (2012). The development, validity and reliability of TPACK-Deep: A technologicalpedagogical content knowledge scale. Computers and Education, 58(3), 964-977. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.10.012
  • Kaban, A. ve Kılıç Çakmak, E. (2016). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 719-736. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/22590/241286
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 233-258. https://doi.org/10.29000/rumelide.995291
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6 (2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
  • Karaarslan, E., Boz, B. ve Yıldırım, K. (2013 Aralık 9-11). Matematik ve geometri eğitiminde teknoloji tabanlı yaklaşımlar. XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, İstanbul, Türkiye, https://www.researchgate.net/publication/259676627
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel irade algı çerçevesi ile bilimsel araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karataş, F. İ., ve Aslan Tutak, F. (2017). Lise Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknolojiyi bütünleştirme öz-yeterlilikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 180-198. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/44714/555578
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.1868
  • Kılıçkeser, M. (2019). İlköğretim öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri (tpab) ile öğretim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişki (Akyazı Örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi,17, 258-271. https://doi.org/10.12984/eed.01675
  • Kocayiğit, A. ve Uşun, S. (2020). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur ili örneği). AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8 (23), 285 – 299. https://doi.org/10.33692/avrasyad.662503
  • Macakoğlu, E., E. (2017). Fatih projesi uygulanan ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin incelenmesi: Kastamonu ili örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi.
  • MEB (2020a). Okul Öncesi Eğitim ve 1. Sınıflar Yüz Yüze Eğitime Başlıyor. https://www.meb.gov.tr/okul-oncesi-egitim-ve-1-siniflar-yuz-yuze-egitime-basliyor/haber/21614/tr
  • MEB (2020b). Uzaktan Eğitim 31 Mayısa Kadar Devam Edecek. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-31-mayisa-kadar-devam-edecek/haber/20803/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı İnternet Sitesi (2020). Milli Eğitim Müdürlüğü Maltepe Okullar ve Diğer Kurumlar. http://www.meb.gov.tr/baglantilar/okullar/index.php?ILKODU=34&ILCEKODU=30
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: a new frame work for teacher knowledge. Teachers College Record, National Council on Teacher Quality, 108(6), 1017-1054http://one2oneheights.pbworks.com/f/MISHRA_PUNYA.pdf
  • Moçoşoğlu, B., ve Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (COVID-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43. https://dergipark.org.tr/en/pub/ksued/issue/59531/800151
  • Mukoviz, O.&Kolomiiets, N. (2018). Experimental testing of the dl model within the system of lifelong education of primary school teachers. Anatolian Journal of Education, 3(2), 63-74. https://doi.org/10.29333/aje.2018.326a
  • Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J.D. ve Russell, J. D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning. Upper Saddle River, Pearson Merrill Prentice Hall.
  • İstanbullu, A., Topal, M. ve Küçük Avcı, Ş. (2019, 30 Ekim – 01 Kasım). Öğretmen adaylarının akademik tükenmişlik durumu ve teknolojik pedagojik içerik bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, https://2019.ittes.org.tr/dosyalar/files/tammetin.pdf
  • Reisoğlu, A. (2019). Matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri (tpab) ile eğitsel amaçlı sosyal ağ kullanma öz yeterliği arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Özdemir, N. ve Erduran, A. (2019). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisine ilişkin yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 29-47. https://dergipark.org.tr/en/pub/mcbuefd/issue/54488/742576
  • Polly, D. ve Orrill, C. (2012). Developing technological pedagogical and content knowledge (TPACK) through professional development focused on technology-rich mathematics tasks. Meridian, 15 (1), 1-30 google shooler
  • Saralar, İ. (2016). İlköğretim Matematik öğretmen adayının geometride cisimlerin farklı yönlerden görünümleri konusunda teknolojik pedagojik alan bilgisi [Yüksek lisans tezi]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi
  • Sarı, M. H. ve Keser H. (2021). Classroom teachers' online teaching experiences during the COVID-19 pandemic: The perspective of technological pedagogical content knowledge. Journal of Pedagogical Research. 5 (4), 251-269. https://doi.org/10.33902/JPR.2021474706
  • Sarı, T., Nayır, F. (2020). Salgın dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Shulman, L. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-23. https://doi.org/10.17763/haer.57.1.j463w79r56455411
  • Sezgin (2021). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinin Analizi: Öne Çıkan Kavramlar, Sorunlar ve Çıkarılan Dersleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 21 (1), 273-296 https://doi.org/10.18037/ausbd.902616 Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Topçu, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi algılarının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2016). Öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları açısından değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(9), 839-858. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9635
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Wright, B. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz yeterlik inanç düzeyleri ile web 2.0 uygulamaları kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi ve İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Yağcı, M. (2017). Öğretmen adaylarının mobil öğrenimine yönelik tutumlarının teknopedaojik alan bilgisi açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 543-563. https://doi.org/10.21764/maeuefd.295244
  • Yahşi, Ö. ve Kırkıç, K., A. (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Turkish Studies Education, 15(5), 3827-3847. http://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.46136
  • Yıldırım, İ. ve Demir, S. (2015). Teknoloji destekli matematik öğretimi sürecinde teknoloji kullanım düzeylerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(19), 289-307. https://asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=871
  • Yıldız, S. (2016), Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 301-329. https://doi.org/10.11616/basbed.vi.455852
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sema Organ Ulus 0000-0001-9061-4820

Sevim Aşiroğlu 0000-0002-6528-4177

Erken Görünüm Tarihi 9 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Organ Ulus, S., & Aşiroğlu, S. (2022). Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkiler. Harran Maarif Dergisi, 7(2), 203-223. https://doi.org/10.22596/hej.1137577