E-ticaretin vergilendirilmesinde karşılaşılan en önemli sorunlardan birisi vergi denetiminin
etkin şekilde gerçekleştirilememesidir. E-ticarete konu olan mal ve hizmetler; fiziksel mal ve
hizmetler ile dijital mal ve hizmetler şeklinde ikiye ayrılır. Fiziksel mal ve hizmetlerin
vergilendirilmesinde ve denetiminde fazla sorun yaşanmamaktadır. Bu mal ve hizmetler,
elektronik ortamda sipariş edilse dahi, teslimatı geleneksel yollardan gerçekleşmektedir. Bu
ise, fiziksel mal ve hizmetlerin takibini kolaylaştırmaktadır. Ancak, dijital mal ve hizmetler
elektronik ortamda sipariş edilip, teslimatı da elektronik ortamda gerçekleştiğinden takibi
oldukça güçtür. Bu ise, söz konusu ürünlerin genellikle vergi dışı kalmasına sebep
olmaktadır. Çalışmanın amacı; e-ticaretin vergi denetimi üzerindeki etkilerini ortaya
koyarak, olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirmektir
One of the major problems encountered in the taxation of e-commerce is that tax
audit can not be done effectively. Goods and services subject to e-commerce are
divided in two: physical goods and services, and digital goods and services. There
is not much problems in taxation and audit of physical goods and services. These
goods and services, though ordered electronically, are delivered through
traditional means. This in turn, facilitates the tracking of physical goods and
services. However, digital goods and services are ordered and delivered electronically and consequently tracking is very difficult. Thus, mentioned
products are generally nontax. The purpose of this study is to reveal the impact of
e-commerce on tax audit and to assess the positive and negative aspects
Diğer ID | JA84TV94RR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 1 |