Yerel yönetimler, halka en yakın yönetim birimleri olarak görülmektedir. Bu yakınlık yerel yönetimlerin, halkın taleplerini ve ihtiyaçlarını en yakından tespit edebilecek bir yapıya sahip olmasını gerektirmektedir. Öte yandan halkın da yerel politikaların oluşmasına ilişkin tüm süreçlere katılıp etki edebilmesi gereği de ortaya çıkmaktadır. Çağdaş yerel yönetimler açısından demokratik süreçleri, teamülleri ve araçları uygulamada başlangıç sayılabilecek bu yaklaşıma ilaveten özerklik tartışmaları da artan şekilde ön plana çıkmaktadır. Yerel demokrasinin gelişmesine katkı sağlayacak bir kalite göstergesi olarak ele alınabilecek olan yerel özerklik, idari ve mali özerklikten oluşmaktadır. Türkiye’de ise kamuoyunda sıkça algılandığı gibi siyasi özerklik yaklaşımı idari ve mali özerkliğin doğru biçimde algılanmasının önüne geçmektedir. Keza bu çalışmanın ana eksenini oluşturan Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı’nın başlangıç kısmında Şart’ta yer alan özerklik kavramının ülkelerin bütünlüğüne zarar verecek biçimde anlaşılmaması gerektiği ibaresi de yer almaktadır. Bu çalışma kapsamında idari ve mali özerklik, yerel demokrasinin bir kalite göstergesi olarak düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı’nın idari ve mali özerklik açısından ortaya koyduğu ölçütler, temel değerlendirme parametreleri olarak ele alınacaktır.
Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanunhttps://www.tbmm.gov.tr/tutanaklar/KANUNLAR_KARARLAR/kanuntbmmc074/kanuntbmmc074/kanuntbmmc07403723.pdf[İndirme Tarihi: 25.09.2017]
Çitci, Oya, “Temsil, Katılma ve Yerel Demokrasi”,Çağdaş Yerel Yönetimler. 5:6, Kasım 1996, 5-14.
Kalabalık, Halil, Avrupa Birliği Ülkeleriyle Karşılaştırmalı Yerel Yönetim Hukuku Teori-Uygulama, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2005.
Özbudun, Ergun, Türk Anayasa Hukuku, Ankara: Yetkin Yayınevi, 1995.
Tortop, Nuri, “Güçlü Mahalli İdare Anlayışının Gelişmesi”, Çağdaş Yerel Yönetimler, 2:2, 1993, 3-10.
Ulusoy, Ahmet ve Tekin Akdemir, “Yerel Yönetimler ve Mali Özerklik: Türkiye ve OECD Ülkelerinin Karşılaştırmalı Analizi”,Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12:21, 259-287.
Yontar, İ. G., & Özer, Y. E. (2018). YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi, 10(2), 99-110.
AMA
Yontar İG, Özer YE. YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. Aralık 2018;10(2):99-110.
Chicago
Yontar, İbrahim Güray, ve Yunus Emre Özer. “YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK”. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi 10, sy. 2 (Aralık 2018): 99-110.
EndNote
Yontar İG, Özer YE (01 Aralık 2018) YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi 10 2 99–110.
IEEE
İ. G. Yontar ve Y. E. Özer, “YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK”, Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi, c. 10, sy. 2, ss. 99–110, 2018.
ISNAD
Yontar, İbrahim Güray - Özer, Yunus Emre. “YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK”. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi 10/2 (Aralık 2018), 99-110.
JAMA
Yontar İG, Özer YE. YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. 2018;10:99–110.
MLA
Yontar, İbrahim Güray ve Yunus Emre Özer. “YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK”. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi, c. 10, sy. 2, 2018, ss. 99-110.
Vancouver
Yontar İG, Özer YE. YEREL DEMOKRASİNİN KALİTE GÖSTERGESİ OLARAK İDARİ VE MALİ ÖZERKLİK. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. 2018;10(2):99-110.