Günümüzde işletmeler iktisadi özelliklerinin yanı sıra sosyal özellikleri olan
birimler olarak da değerlendirilmekte ve bu doğrultuda işletmelerin tüm
paydaşlarına karşı bir etik ve sosyal sorumluluğu olduğu gerçeği gündeme
gelmektedir. Bu bağlamda işletmelerin etik değerlere önem vererek içselleştirmesi
etkileşim içerisinde olduğu paydaşlarına karşı sorumluluklarnıı yerine getirmeleri
yanı sıra itibarını ve ürettiği ürünlerin veya sundukları hizmetlerin marka
değerini yükseltmesi bakımından da pozitif bir etkiye sahiptir. Bu bakımdan,
firmaların, yöneticilerin ve çalışanların etik değerlere ve ilkelere göre hareket
etmeleri hem kendilerinin hem de toplumun çıkarına olmaktadır. Bu bağlamda,
işletmelerin etik performansları artık önemli bir başarı ölçütü olmuştur.
İşletmelerde etik değerlerin temelinde etik bir kurum kültürü oluşturulması için
çeşitli yapı ve süreçler kullanılabilir. Etik kodlar ve davranış kuralları, etik
komitesi ve etik görevlileri, etik eğitimi programları, etik denetimi, etik hattı ve
sorun bildirme sistemleri, kurumsal yönetim, sosyal raporlama, dış denetim,
sosyal sorumluluk, etik ve sosyal denetim bu yapı ve süreçlere örneklerdir. Tüm
bu sistemlerin işletmelerde sağlıklı bir şekilde yapılandırılıp uygulamaya
konulması işletmelerde etiğin kurumsallaşması açısından da anahtar bir rol
oynamaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1 |