Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri

Yıl 2022, , 459 - 471, 31.08.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1118080

Öz

Bu araştırmanın amacı, Covid 19 Pandemisi sürecinde öğretmen adaylarının yükseköğretimde öğretmenlik uygulamasına ilişkin
deneyimlerini ortaya koymaktır. Bu araştırma, nitel araştırma deseninde ve durum çalışması modelinde planlanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu, 75 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, uzman görüşü alınarak hazırlanan yapılandırılmış soru formu
aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda 3 tema, 10 alt tema ve 298 kod
belirlenmiştir. Araştırma sonucuna göre, Covid 19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim yoluyla yürütülen öğretmenlik uygulamaları yeterli
düzeyde değildir. Araştırma sonucuna göre, öğretmenlik uygulamasında derse katılım, altyapı, erişim, teknik konular, öğrenme ortamı
ve staj uygulaması boyutlarında sorunlar bulunmaktadır. Özellikle, derslerde etkileşim sağlanamadığı, öğrencilerin derslere katılmadığı,
geribildirim sağlanamadığı, araç-gereç ve internet problemi olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, ev ortamının öğrenme için uygun olmadığı,
motivasyon eksikliği, ders programlarının uygun olmaması, materyal yetersizliği, bilgilendirme eksikliği ile bazı etkinliklerin yapılmadığı
belirtilmektedir. Öğretmen adaylarına göre, öğretmenlik uygulaması öncelikle yüz yüze yürütülmelidir. Yüz yüze eğitim mümkün olmadığı
takdirde, öğretmenlik uygulaması karma yöntem ile yürütülmeli veya pandemi koşullarında öğretmenlik uygulaması yapılmamalıdır.
Pandemi koşullarında öğretmenlik uygulamasının etkili olabilmesi için altyapı, erişim ve teknik destek sağlanması, öğrenme ve öğretme
ortamının düzenlenmesi, öğrencilerin katılımının sağlanması, ders programlarının adaylara uygun düzenlenmesi önerilmektedir. Adaylar,
mezuniyet sonrasında hizmetiçi eğitim ile yetiştirilebilirler.

Kaynakça

  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID-19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236, DOI:10.1080/1359866X.2020.1752051
  • Aytaç, T. (2021). The problems faced by teachers in Turkey during the COVID-19 pandemic and their opinions. International Journal of Progressive Education, 17(1), 404-420.
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S. K. (1998). Qualitative research for education: An ıntroduction to theory and methods. (3rd ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Can, E. (2020a). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(2), 11-53.
  • Can, E. (2020b). Sanal sınıf yönetimi: İlkeler, uygulamalar ve öneriler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(4), 251-295.
  • Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Eds. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Denzin, N. K. ve Lincoln, Y. S. (2005). The sage handbook of qualitative research. California: Sage Publications.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and international datasets, EUR 30275 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg.
  • Eti, İ. ve Karaduman, B. (2020). Covid-19 Pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının meslekî yeterlikleri açısından incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(Özel Sayı:1), 635-656.
  • Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M.D. (2021). Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic. PNAS, 118(17), 1-7. https://doi.org/10.1073/pnas.2022376118
  • Fidel, R. (1984). The case study method: A case study. http://s3.amazonaws.com/academia. edu.documents/33415874/study_case.pdf?AWSAccessKeyId
  • Flores, M. A., & Gago, M. (2020). Teacher education in times of COVID-19 pandemic in Portugal: National, institutional and pedagogical responses. Journal of Education for Teaching, 46(4), 507-516, DOI: 10.1080/02607476.2020.1799709
  • Flores, M. A., & Swennen, A. (2020). The COVID-19 pandemic and its effects on teacher education. European Journal of Teacher Education, 43(4), 453-456, DOI: 10.1080/02619768.2020.1824253
  • González-Calvo, G., Barba-Martín, R.A., Bores-García, D., & Gallego-Lema, V. (2020). Learning to be a teacher without being in the classroom: COVID-19 as a threat to the professional development of future teachers. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 9(2), 152-177.
  • Hodges, T. S., Kerch, C., & Fowler, M. L. (2020). Teacher education in the time of COVID-19: Creating digital networks as university-school-family partnerships. Middle Grades Review, 6 (2), 1-10. https://scholarworks.uvm.edu/mgreview/vol6/iss2/4
  • Jain, S., Lall, M., & Singh, A. (2020). Teachers’ voices on the ımpact of COVID-19 on school education: Are Ed-Tech Companies Really the Panacea? Contemporary Education Dialogue, 18(1) 58–89. DOI: 10.1177/0973184920976433
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karadağ, E., Koza Çiftçi, Ş., Gök, R., Su, A., Ergin Kocatürk, H., & Selin Çiftçi, Ş. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(1), 8-22.
  • Kidd, W., & Murray, J. (2020). The Covid-19 pandemic and its effects on teacher education in England: how teacher educators moved practicum learning online. European Journal of Teacher Education, 43(4), 542-558, DOI: 10.1080/02619768.2020.1820480
  • Kim, J. (2020). Learning and teaching online during Covid‑19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood, 52, 145–158. https://doi.org/10.1007/s13158-020-00272-6
  • Koç, A. (2020). Covid-19 salgını sürecinde ilahiyat fakültesi öğretmenlik uygulaması dersinin uzaktan eğitim yoluyla yapılması: Örnek bir uygulama modeli. Millî Eğitim Dergisi, 49(Özel Sayı:1), 851-875.
  • König, J., Jäger-Biela, D.J., & Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-622, DOI: 10.1080/02619768.2020.1809650
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly, CA: Sage Publications.
  • Mahmood, S. (2021). Instructional strategies for online teaching in COVID-19 Pandemic. Human Behavior & Emerging Technologies, 3, 199–203. https://doi.org/10.1002/hbe2.218.
  • Marshall, C. ve Rossman, B. G. (2006). Designing qualitative research. California: Sage Publications.
  • Mc Millan, J. H. (2004). Educational research: Fundamentals for the consumer. Pearson.
  • M.E.B. (2018). Uygulama öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim öğretim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasına ilişkin yönerge. http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1961.pdf
  • Miles, M. B., & Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London, UK: Sage.
  • OECD. (2020). Supporting people and companies to deal with the COVID-19 virus:Options for an immediate employment and social-policy response. https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=119_119686962r78x4do&title=Supporting_people_and_companies_to_deal_with_the_Covid-19_virus
  • Özkaral, T. C. ve Bozyiğit, R. (2020). Social Studies and Geography Teacher Candidates' Views on Coronavirus (COVID 19) and Online Education Process. Review of International Geographical Education (RIGEO), 10(3), 467-484. Retrieved from http://www.rigeo.org/vol10no3/Number3Summer/RIGEO-V10-N3-2.pdf. doi: 10.33403rigeo.756757
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods. Integrating theory and practice, (Fourth Edition). CA: Sage Publications.
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 73- 104.
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2020). Özel eğitim öğretmenliği öğrencilerinin Koronavirüs (COVID-19) salgın sürecinde uygulama derslerine ilişkin deneyimleri. Turkish Studies, 15(8), 3669-3688. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44410
  • Pokhrel, S., & Chhetri, R. (2021). A literature review on impact of COVID-19 Pandemic on teaching and learning. Higher Education for the Future 8(1) 133–141. http://dx.doi.org/10.1177/2347631120983481.
  • Reimers, M. F., & Schleicher, A. (2020). 2020 COVID-19 pandemisine karşı eğitimde atılabilecek adımlara rehberlik edecek bir çerçeve. https://globaled.gse.harvard.edu/ files/geii/files/framework_guide_v4_tr.pdf
  • Schleicher, A. (2020). The ımpact of COVID-19 on education: Insights from education at a glance 2020. https://www.oecd.org/education/the-impact-of-covid-19-on-education-insights-education-at-a-glance-2020.pdf
  • Shim, T. E., & Lee, S.Y. (2020). College students’ experience of emergency remote teaching due to COVID-19. Children and Youth Services Review 119, 105578. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105578
  • Singh, K. (2007). Quantitative social research methods. New Delhi: Sage Publications.
  • Thomas, M. (2020). Virtual teaching in the time of COVID-19: Rethinking our WEIRD pedagogical commitments to teacher education. Front. Educ. 5, 595574. doi: 10.3389/feduc.2020.595574
  • UNESCO. (2020a). COVID-19 educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNESCO. (2020b). COVID-19 Impact on Education. https://en.unesco.org/covid19/ educationresponse
  • UNESCO. (2020c). Distance learning strategies, what do we know about effectiveness? http://www.unesco.org/covid19EDwebinar
  • UNESCO. (2021). COVID-19 impact on education. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNICEF. (2020). COVID-19: More than 95 per cent of children are out of school in Latin America and the Caribbean. https://www.unicef.org/press-releases/covid-19-more-95-cent-children-are-out-school-latin-america-and-caribbean
  • Worth, J., & McLean, D. (2020). The ımpact of Covid-19 on ınitial teacher training. Implications for Teacher Supply in England. Slough: NFER.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2009). Case study methods: Design and methods (Fourth Edition). CA: Sage Publications.
  • YÖK. (2020a). Yeni Koronavirüs hastalığı salgınında eğitim-öğretim süreçleri. 19.03.2020 tarih ve 75850160-104.01.02.04-E.22490 sayılı karar. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • YÖK. (2020b). Küresel salgında yeni normalleşme süreci. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/kuresel-salginda-yeni-normallesme-sureci-2020.pdf
  • YÖK. (2020c). Öğretmenlik uygulamaları. 07.04.2020 tarih ve 75850160-104.01.07.01-E.25557 sayılı karar. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ogretmen-adayi-ogrencilere-mujde.aspx
  • YÖK. (2020d). Uzaktan öğretimle verilecek dersler. 04.06.2020 tarih ve 75850160-104.01.02.04-E.34351 sayılı karar. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Zainal, Z. (2007). Case study as a research method. www.researchgate.net/publication /41822817

Student Experiences on Teaching Practice in Higher Education During the Covid 19 Pandemic Process

Yıl 2022, , 459 - 471, 31.08.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1118080

Öz

The purpose of this research is to reveal the experiences of teacher candidates on teaching practice in higher education during the Covid
19 Pandemic process. This research was planned in qualitative research design and case study model. The study group of the research
consists of 75 teacher candidates. The data of the research were collected through the structured questionnaire prepared by taking expert
opinion. The data were analyzed using the content analysis technique. As a result of the analysis of the data, 4 themes, 10 sub-themes and
298 codes were determined. According to the results of the research, teaching practices conducted through distance education during the
Covid-19 pandemic process are not at a sufficient level. According to the results of the research, there are problems in teaching practice in
the dimensions of class participation, infrastructure, access, technical issues, learning environment and internship practice. In particular, it
is stated that there is no interaction in the lessons, the students do not attend the lessons, no feedback is provided, and there are equipment progand
internet problems. In addition, it is stated that the home environment is not suitable for learning, lack of motivation, unsuitable course
schedules, lack of material, lack of information and some activities are not held. According to teacher candidates, teaching practice should
be primarily carried out face to face. If face-to-face education is not possible, teaching practice should be carried out with a mixed method
or teaching practice should not be done in pandemic conditions. In order for teaching practice to be effective under pandemic conditions,
it is recommended to provide infrastructure, access and technical support, to organize the learning and teaching environment, to ensure
the participation of students, and to organize the curriculum for the candidates. Candidates can be trained with in-service training after
graduation.

Kaynakça

  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID-19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236, DOI:10.1080/1359866X.2020.1752051
  • Aytaç, T. (2021). The problems faced by teachers in Turkey during the COVID-19 pandemic and their opinions. International Journal of Progressive Education, 17(1), 404-420.
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S. K. (1998). Qualitative research for education: An ıntroduction to theory and methods. (3rd ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Can, E. (2020a). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(2), 11-53.
  • Can, E. (2020b). Sanal sınıf yönetimi: İlkeler, uygulamalar ve öneriler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(4), 251-295.
  • Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Eds. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Denzin, N. K. ve Lincoln, Y. S. (2005). The sage handbook of qualitative research. California: Sage Publications.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and international datasets, EUR 30275 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg.
  • Eti, İ. ve Karaduman, B. (2020). Covid-19 Pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının meslekî yeterlikleri açısından incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(Özel Sayı:1), 635-656.
  • Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M.D. (2021). Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic. PNAS, 118(17), 1-7. https://doi.org/10.1073/pnas.2022376118
  • Fidel, R. (1984). The case study method: A case study. http://s3.amazonaws.com/academia. edu.documents/33415874/study_case.pdf?AWSAccessKeyId
  • Flores, M. A., & Gago, M. (2020). Teacher education in times of COVID-19 pandemic in Portugal: National, institutional and pedagogical responses. Journal of Education for Teaching, 46(4), 507-516, DOI: 10.1080/02607476.2020.1799709
  • Flores, M. A., & Swennen, A. (2020). The COVID-19 pandemic and its effects on teacher education. European Journal of Teacher Education, 43(4), 453-456, DOI: 10.1080/02619768.2020.1824253
  • González-Calvo, G., Barba-Martín, R.A., Bores-García, D., & Gallego-Lema, V. (2020). Learning to be a teacher without being in the classroom: COVID-19 as a threat to the professional development of future teachers. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 9(2), 152-177.
  • Hodges, T. S., Kerch, C., & Fowler, M. L. (2020). Teacher education in the time of COVID-19: Creating digital networks as university-school-family partnerships. Middle Grades Review, 6 (2), 1-10. https://scholarworks.uvm.edu/mgreview/vol6/iss2/4
  • Jain, S., Lall, M., & Singh, A. (2020). Teachers’ voices on the ımpact of COVID-19 on school education: Are Ed-Tech Companies Really the Panacea? Contemporary Education Dialogue, 18(1) 58–89. DOI: 10.1177/0973184920976433
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karadağ, E., Koza Çiftçi, Ş., Gök, R., Su, A., Ergin Kocatürk, H., & Selin Çiftçi, Ş. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(1), 8-22.
  • Kidd, W., & Murray, J. (2020). The Covid-19 pandemic and its effects on teacher education in England: how teacher educators moved practicum learning online. European Journal of Teacher Education, 43(4), 542-558, DOI: 10.1080/02619768.2020.1820480
  • Kim, J. (2020). Learning and teaching online during Covid‑19: Experiences of student teachers in an early childhood education practicum. International Journal of Early Childhood, 52, 145–158. https://doi.org/10.1007/s13158-020-00272-6
  • Koç, A. (2020). Covid-19 salgını sürecinde ilahiyat fakültesi öğretmenlik uygulaması dersinin uzaktan eğitim yoluyla yapılması: Örnek bir uygulama modeli. Millî Eğitim Dergisi, 49(Özel Sayı:1), 851-875.
  • König, J., Jäger-Biela, D.J., & Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-622, DOI: 10.1080/02619768.2020.1809650
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly, CA: Sage Publications.
  • Mahmood, S. (2021). Instructional strategies for online teaching in COVID-19 Pandemic. Human Behavior & Emerging Technologies, 3, 199–203. https://doi.org/10.1002/hbe2.218.
  • Marshall, C. ve Rossman, B. G. (2006). Designing qualitative research. California: Sage Publications.
  • Mc Millan, J. H. (2004). Educational research: Fundamentals for the consumer. Pearson.
  • M.E.B. (2018). Uygulama öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim öğretim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasına ilişkin yönerge. http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1961.pdf
  • Miles, M. B., & Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London, UK: Sage.
  • OECD. (2020). Supporting people and companies to deal with the COVID-19 virus:Options for an immediate employment and social-policy response. https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=119_119686962r78x4do&title=Supporting_people_and_companies_to_deal_with_the_Covid-19_virus
  • Özkaral, T. C. ve Bozyiğit, R. (2020). Social Studies and Geography Teacher Candidates' Views on Coronavirus (COVID 19) and Online Education Process. Review of International Geographical Education (RIGEO), 10(3), 467-484. Retrieved from http://www.rigeo.org/vol10no3/Number3Summer/RIGEO-V10-N3-2.pdf. doi: 10.33403rigeo.756757
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods. Integrating theory and practice, (Fourth Edition). CA: Sage Publications.
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 73- 104.
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2020). Özel eğitim öğretmenliği öğrencilerinin Koronavirüs (COVID-19) salgın sürecinde uygulama derslerine ilişkin deneyimleri. Turkish Studies, 15(8), 3669-3688. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44410
  • Pokhrel, S., & Chhetri, R. (2021). A literature review on impact of COVID-19 Pandemic on teaching and learning. Higher Education for the Future 8(1) 133–141. http://dx.doi.org/10.1177/2347631120983481.
  • Reimers, M. F., & Schleicher, A. (2020). 2020 COVID-19 pandemisine karşı eğitimde atılabilecek adımlara rehberlik edecek bir çerçeve. https://globaled.gse.harvard.edu/ files/geii/files/framework_guide_v4_tr.pdf
  • Schleicher, A. (2020). The ımpact of COVID-19 on education: Insights from education at a glance 2020. https://www.oecd.org/education/the-impact-of-covid-19-on-education-insights-education-at-a-glance-2020.pdf
  • Shim, T. E., & Lee, S.Y. (2020). College students’ experience of emergency remote teaching due to COVID-19. Children and Youth Services Review 119, 105578. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105578
  • Singh, K. (2007). Quantitative social research methods. New Delhi: Sage Publications.
  • Thomas, M. (2020). Virtual teaching in the time of COVID-19: Rethinking our WEIRD pedagogical commitments to teacher education. Front. Educ. 5, 595574. doi: 10.3389/feduc.2020.595574
  • UNESCO. (2020a). COVID-19 educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNESCO. (2020b). COVID-19 Impact on Education. https://en.unesco.org/covid19/ educationresponse
  • UNESCO. (2020c). Distance learning strategies, what do we know about effectiveness? http://www.unesco.org/covid19EDwebinar
  • UNESCO. (2021). COVID-19 impact on education. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNICEF. (2020). COVID-19: More than 95 per cent of children are out of school in Latin America and the Caribbean. https://www.unicef.org/press-releases/covid-19-more-95-cent-children-are-out-school-latin-america-and-caribbean
  • Worth, J., & McLean, D. (2020). The ımpact of Covid-19 on ınitial teacher training. Implications for Teacher Supply in England. Slough: NFER.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2009). Case study methods: Design and methods (Fourth Edition). CA: Sage Publications.
  • YÖK. (2020a). Yeni Koronavirüs hastalığı salgınında eğitim-öğretim süreçleri. 19.03.2020 tarih ve 75850160-104.01.02.04-E.22490 sayılı karar. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • YÖK. (2020b). Küresel salgında yeni normalleşme süreci. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/kuresel-salginda-yeni-normallesme-sureci-2020.pdf
  • YÖK. (2020c). Öğretmenlik uygulamaları. 07.04.2020 tarih ve 75850160-104.01.07.01-E.25557 sayılı karar. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ogretmen-adayi-ogrencilere-mujde.aspx
  • YÖK. (2020d). Uzaktan öğretimle verilecek dersler. 04.06.2020 tarih ve 75850160-104.01.02.04-E.34351 sayılı karar. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Zainal, Z. (2007). Case study as a research method. www.researchgate.net/publication /41822817
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ertuğ Can 0000-0002-0885-9042

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Can, E. (2022). Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 12(2), 459-471. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1118080
AMA Can E. Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. J Higher Edu Sci. Ağustos 2022;12(2):459-471. doi:10.5961/higheredusci.1118080
Chicago Can, Ertuğ. “Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 12, sy. 2 (Ağustos 2022): 459-71. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1118080.
EndNote Can E (01 Ağustos 2022) Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12 2 459–471.
IEEE E. Can, “Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri”, J Higher Edu Sci, c. 12, sy. 2, ss. 459–471, 2022, doi: 10.5961/higheredusci.1118080.
ISNAD Can, Ertuğ. “Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12/2 (Ağustos 2022), 459-471. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1118080.
JAMA Can E. Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. J Higher Edu Sci. 2022;12:459–471.
MLA Can, Ertuğ. “Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 12, sy. 2, 2022, ss. 459-71, doi:10.5961/higheredusci.1118080.
Vancouver Can E. Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. J Higher Edu Sci. 2022;12(2):459-71.