Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Reflections of International and National Studies to Nursing Education

Yıl 2023, , 1 - 9, 30.04.2023
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1163644

Öz

Like the rapidly changing global dynamics, changes and developments are experienced in the social structure, health care services,
education and nursing education. In order to adapt to these changes and developments and to provide advanced and qualified nursing care,
nursing education should also be dynamic and qualified. In this context, in order to improve, update and strengthen nursing education,
there are global and regional joint studies with the studies of institutions and organizations dealing with nursing and nursing education.
Being aware of the effects of these institutions, organizations and joint studies on nursing education and taking part in these processes as
nurses is the role and responsibility of the nurse in the development and improvement of nursing. In the compilation prepared to be aware of the reflections of the studies carried out in the field of nursing and nursing education on
nursing education, the institutions and organizations that shape the future of nursing and nursing education by understanding the past
and present, the declarations, declarations, meeting reports, laws and regulations etc. published by these institutions and organizations
are examined. The effects on nursing education are discussed. In this context, summary information is presented to compile the existing
effects in terms of nurses, nurse educators, politicians and all stakeholders affecting nursing education and to give an idea for future studies.

Kaynakça

  • AACN (2019). https://www.aacnnursing.org/About-AACN adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Aktan, C. C.,& Işık, A. K. (2007). Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesine Yönelik Evrensel Sağlık Bildirgelerine Toplu Bir Bakış, Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (ed), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Yayınları, Ankara.
  • Alma-ata Bildirgesi (1978). https://www.who.int/publications/almaata_declaration_en.pdf?ua=1 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Bologna Bildirgesi (1999). http://webb.deu.edu.tr/bologna/bildirgeler/bologna_bildirgesi.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 16.11.2016.
  • Bozan M. (2012). Lisansüstü Eğitimde Nitelik Arayışları, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2):177-187.
  • Çetin U. O. (2015). Küreselleşmenin Eğitimin Farklı Boyutları Üzerindeki Etkileri, Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-19.
  • Dil, S., Uzun, M., &Aykanat, B. (2012). Hemşirelik eğitiminde inovasyon. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1217-1228.
  • Geleceğin Meslekleri Çalışmaları. (2019). https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/gelecegin_meslekleri_calismalari.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • HEMED. (2022). http://www.hemed.org.tr/ adresinen edinilmiştir. Erişim Tarihi: 16.06.2022
  • Hemşirelik Lisans Eğitimi Çalıştay Sonuç Raporu. (2017). https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Hemsirelik_Lisans_Egitimi_Calistayi_Sonuc_Raporu.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 16.06.2022
  • Hemşirelik Yasası (2007). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/05/20070502-3.htm adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • Hemşirelik Yönetmeliği (2010). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/03/20100308-4.htm adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (2011). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110419-5.htm. adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • HEPDAK (2022). https://www.hepdak.org.tr adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Herdman, E. A. (2011). Facing 21st Century Challengeswith a 20th Century Education: The Case of Nursing. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2011; 8(3): 3-7.
  • Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP) (2014). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • Viyana Bildirgesi. (1988). http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0020/114932/E93950G.pdf?ua adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • http://www.nlnac.org/manuals/sc2008.htm adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tacese/yuklemeler/ekitap/UA_kuruluslar/WHO/ulke/who_midwifery.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 18.05.2019
  • https://www.who.int/hrh/resources/scaling-up_planning_report.pdf?ua=1, 02.11.2019
  • WHO. (2019). https://www.who.int/publications, Erişim Tarihi: 20.05.2019.
  • ICN. (2022). https://www.icn.ch/who-we-are adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019.
  • İnal, K. (2010). Eğitimdeki neoliberal dil. Eleştirel Pedagoji Politik Eğitim Dergisi, 11, 28-32. http://www.elestirelpedagoji.com/?pnum=24&pt=11 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 15.11.2016.
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde Kalite Arayışları ve Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1):61-77.
  • Karadağ, A. (2002). Meslek olarak hemşirelik. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2).
  • Karaman, F., Çakmak, S., & Yerebakan, A. N. (2021). Covid-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: uzaktan eğitim süreci ve etkileri. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (15), 571-580.
  • Kaya, H. (2010). Küresel Sağlığı Geliştirmede Hemşirelik Eğitimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1): 360-365.
  • Kıvanç, M. M. (2015). Evrensel Sağlık Bildirgeleri ve Türkiye’de Sağlık Reformları. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 2(3), 162-166.
  • Lizbon Deklerasyonu-World Medical Association (1995). https://www.wma.net/wp-content/uploads/2005/09/Declaration-of-Lisbon-1995.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 12.04.2022
  • Özkütük, N. (2018). Türkiye'de Hemşirelik Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarına İlişkin Güncel Durumun İncelenmesi. Yükseköğretim dergisi, 8(2), 150-157.
  • Riner, M. (2009). The global nursing workforce. Issues and trends in nursing: Essential knowledge for today and tomorrow, 135-166.
  • Sağlık Bakanlığı - Hemşirelikte Temel Yetkinlikler Kılavuzu (2021). https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/Yayin/587 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 28.01.2022
  • Story, L.,Butts J. B., Bishop S. B., Green L., Johnson K., Mattison H. (2010). InnovativeStrategiesforNursingEducation Program Evaluation. Journal of Nursing Education, 49(6): 351-354.
  • Süngü H, Bayrakcı M. (2010). Bolonya Süreci Sonrası Yükseköğretimde Akreditasyon Çalışmaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4):895-912.
  • ŞANLI, D., UYANIK, G., & AVDAL, E. Ü. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde dünyada hemşirelik eğitimi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-63.
  • Şenyuva E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24 (1): 59-65.
  • Taşçı, S. (2005). Hemşirelikte problem çözme süreci. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Hemşirelik Özel Sayısı, 14, 73-78.
  • Taylan, S., Alan, S., & Kadıoğlu, S. (2012). Hemşirelik Rolleri ve Özerklik. Turkish Journal of Research & Development in Nursing, 14(3).
  • Temel B. A. (2011). Küreselleşme ve Hemşirelik Eğitiminde Uluslararasılaşma, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 4 (3):144-150.
  • The Copenhagen Declaration on Health Policy (1994). http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/114936/E93948.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • The Jakarta DeclarationConference on Health Promotion into the 21st Century. http://ldb.org/iuhpe/jakdec.htm adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • The Ljubljana Charter. (1996). http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0010/113302/E55363.pdf?ua=1 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Tucker, T. F. K. (2004). Toward a European model of highereducation: processes, problems and promises. European Education, 36 (3), 51–69.
  • Tuna R. (2015). Türkiye’de hemşire yetiştiren yükseköğretim kurumlarındaki öğrenci ve öğretim elemanı dağılımı. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi,2 (2): 94-99.
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi. (2011). http://tyyc.yok.gov.tr/, adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Türten Kaymaz, T., Çetinkaya, Ş. Ş., Bakır, E., Üzar Özçetin, Y. S., Gül, Ş., Ercan Şahin, N., ... & Tunçbilek, Z. (2017). Türkiye’deki Hemşirelik Lisans Programlarının Web Sayfalarında Bologna Sürecinin Yansımaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 91-97.
  • Whitehead TD, LaceyHaun L. (2008). Evolution of Accreditation İn ContinuingNursingEducation in America. Journalof ContinuinEducation in Nursing, 39(11):493-499.
  • WHO (1994). A Declaration on the Promotion of Patients' Rights in Europe, European Consultation on the Rights of Patients, Amsterdam 28 - 30 March 1994, ICP/HLE 121, 28 June 1994, https://www.who.int/genomics/public/eu_declaration1994.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20 Nisan 2022.
  • WHO, Health for all in the 21th century. (1998). http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0003/88590/EHFA5-E.pdf?ua=1 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 15.05.2019
  • Yelken T. Y.,Çelikkaleli Ö., Çapri B. (2007). Eğitim Fakültesi Kalite Standartlarının Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşleri (Mersin Üniversitesi Örneği).Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2): 191-215.

Uluslararası ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları

Yıl 2023, , 1 - 9, 30.04.2023
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1163644

Öz

Hızla değişen küresel dinamikler gibi toplumsal yapıda, sağlık bakım hizmetlerinde, eğitimde ve hemşirelik eğitiminde değişme ve
gelişmeler yaşanmaktadır. Yaşanan bu değişme ve gelişmelere uyum sağlamak ve gelişmiş, nitelikli hemşirelik bakımı sunmak için hemşirelik
eğitiminin de dinamik ve nitelikli olması gerekmektedir. Bu bağlamda hemşirelik eğitimini iyileştirmek, güncellemek ve güçlendirmek
amacıyla hemşirelik ve hemşirelik eğitimini konu alan kurum ve kuruluşların çalışmaları ile küresel ve bölgesel olarak yürütülen ortak
çalışmalar mevcuttur. Bu kurum, kuruluş ve ortak çalışmaların hemşirelik eğitimine olan etkilerinin farkında olmak ve hemşireler olarak
bu süreçlerde yer almak hemşireliğin gelişimi ve iyileştirilmesinde hemşirenin rolü ve sorumluluğudur.
Hemşirelik ve hemşirelik eğitimi alanında yürütülen çalışmaların hemşirelik eğitimine yansımalarının farkında olmak amacıyla hazırlanan
derlemede, hemşirelik ve hemşirelik eğitiminin geçmişini ve bugününü anlayarak geleceğine yön veren/etkileyen kurum ve kuruluşlar,
bu kurum ve kuruluşların yayınladıkları deklarasyonlar, bildirgeler, toplantı raporları, yasa ve yönetmelikler vb incelenerek hemşirelik
eğitimine etkileri ele alınmıştır. Bu bağlamda hemşireler, hemşire eğitimciler, politikacılar ve hemşirelik eğitimine etki eden tüm paydaşlar
açısından var olan etkilerin derlenmesi ve gelecek çalışmalarına fikir vermesi yönünde özet niteliğinde bilgiler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • AACN (2019). https://www.aacnnursing.org/About-AACN adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Aktan, C. C.,& Işık, A. K. (2007). Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesine Yönelik Evrensel Sağlık Bildirgelerine Toplu Bir Bakış, Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (ed), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Yayınları, Ankara.
  • Alma-ata Bildirgesi (1978). https://www.who.int/publications/almaata_declaration_en.pdf?ua=1 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Bologna Bildirgesi (1999). http://webb.deu.edu.tr/bologna/bildirgeler/bologna_bildirgesi.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 16.11.2016.
  • Bozan M. (2012). Lisansüstü Eğitimde Nitelik Arayışları, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2):177-187.
  • Çetin U. O. (2015). Küreselleşmenin Eğitimin Farklı Boyutları Üzerindeki Etkileri, Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-19.
  • Dil, S., Uzun, M., &Aykanat, B. (2012). Hemşirelik eğitiminde inovasyon. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1217-1228.
  • Geleceğin Meslekleri Çalışmaları. (2019). https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/gelecegin_meslekleri_calismalari.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • HEMED. (2022). http://www.hemed.org.tr/ adresinen edinilmiştir. Erişim Tarihi: 16.06.2022
  • Hemşirelik Lisans Eğitimi Çalıştay Sonuç Raporu. (2017). https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Hemsirelik_Lisans_Egitimi_Calistayi_Sonuc_Raporu.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 16.06.2022
  • Hemşirelik Yasası (2007). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/05/20070502-3.htm adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • Hemşirelik Yönetmeliği (2010). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/03/20100308-4.htm adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (2011). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110419-5.htm. adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • HEPDAK (2022). https://www.hepdak.org.tr adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Herdman, E. A. (2011). Facing 21st Century Challengeswith a 20th Century Education: The Case of Nursing. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2011; 8(3): 3-7.
  • Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP) (2014). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 27.01.2022
  • Viyana Bildirgesi. (1988). http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0020/114932/E93950G.pdf?ua adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • http://www.nlnac.org/manuals/sc2008.htm adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tacese/yuklemeler/ekitap/UA_kuruluslar/WHO/ulke/who_midwifery.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 18.05.2019
  • https://www.who.int/hrh/resources/scaling-up_planning_report.pdf?ua=1, 02.11.2019
  • WHO. (2019). https://www.who.int/publications, Erişim Tarihi: 20.05.2019.
  • ICN. (2022). https://www.icn.ch/who-we-are adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019.
  • İnal, K. (2010). Eğitimdeki neoliberal dil. Eleştirel Pedagoji Politik Eğitim Dergisi, 11, 28-32. http://www.elestirelpedagoji.com/?pnum=24&pt=11 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 15.11.2016.
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde Kalite Arayışları ve Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1):61-77.
  • Karadağ, A. (2002). Meslek olarak hemşirelik. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2).
  • Karaman, F., Çakmak, S., & Yerebakan, A. N. (2021). Covid-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: uzaktan eğitim süreci ve etkileri. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (15), 571-580.
  • Kaya, H. (2010). Küresel Sağlığı Geliştirmede Hemşirelik Eğitimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1): 360-365.
  • Kıvanç, M. M. (2015). Evrensel Sağlık Bildirgeleri ve Türkiye’de Sağlık Reformları. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 2(3), 162-166.
  • Lizbon Deklerasyonu-World Medical Association (1995). https://www.wma.net/wp-content/uploads/2005/09/Declaration-of-Lisbon-1995.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 12.04.2022
  • Özkütük, N. (2018). Türkiye'de Hemşirelik Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarına İlişkin Güncel Durumun İncelenmesi. Yükseköğretim dergisi, 8(2), 150-157.
  • Riner, M. (2009). The global nursing workforce. Issues and trends in nursing: Essential knowledge for today and tomorrow, 135-166.
  • Sağlık Bakanlığı - Hemşirelikte Temel Yetkinlikler Kılavuzu (2021). https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/Yayin/587 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 28.01.2022
  • Story, L.,Butts J. B., Bishop S. B., Green L., Johnson K., Mattison H. (2010). InnovativeStrategiesforNursingEducation Program Evaluation. Journal of Nursing Education, 49(6): 351-354.
  • Süngü H, Bayrakcı M. (2010). Bolonya Süreci Sonrası Yükseköğretimde Akreditasyon Çalışmaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4):895-912.
  • ŞANLI, D., UYANIK, G., & AVDAL, E. Ü. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde dünyada hemşirelik eğitimi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-63.
  • Şenyuva E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24 (1): 59-65.
  • Taşçı, S. (2005). Hemşirelikte problem çözme süreci. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Hemşirelik Özel Sayısı, 14, 73-78.
  • Taylan, S., Alan, S., & Kadıoğlu, S. (2012). Hemşirelik Rolleri ve Özerklik. Turkish Journal of Research & Development in Nursing, 14(3).
  • Temel B. A. (2011). Küreselleşme ve Hemşirelik Eğitiminde Uluslararasılaşma, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 4 (3):144-150.
  • The Copenhagen Declaration on Health Policy (1994). http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/114936/E93948.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • The Jakarta DeclarationConference on Health Promotion into the 21st Century. http://ldb.org/iuhpe/jakdec.htm adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • The Ljubljana Charter. (1996). http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0010/113302/E55363.pdf?ua=1 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Tucker, T. F. K. (2004). Toward a European model of highereducation: processes, problems and promises. European Education, 36 (3), 51–69.
  • Tuna R. (2015). Türkiye’de hemşire yetiştiren yükseköğretim kurumlarındaki öğrenci ve öğretim elemanı dağılımı. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi,2 (2): 94-99.
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi. (2011). http://tyyc.yok.gov.tr/, adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20.05.2019
  • Türten Kaymaz, T., Çetinkaya, Ş. Ş., Bakır, E., Üzar Özçetin, Y. S., Gül, Ş., Ercan Şahin, N., ... & Tunçbilek, Z. (2017). Türkiye’deki Hemşirelik Lisans Programlarının Web Sayfalarında Bologna Sürecinin Yansımaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 91-97.
  • Whitehead TD, LaceyHaun L. (2008). Evolution of Accreditation İn ContinuingNursingEducation in America. Journalof ContinuinEducation in Nursing, 39(11):493-499.
  • WHO (1994). A Declaration on the Promotion of Patients' Rights in Europe, European Consultation on the Rights of Patients, Amsterdam 28 - 30 March 1994, ICP/HLE 121, 28 June 1994, https://www.who.int/genomics/public/eu_declaration1994.pdf adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 20 Nisan 2022.
  • WHO, Health for all in the 21th century. (1998). http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0003/88590/EHFA5-E.pdf?ua=1 adresinden edinilmiştir. Erişim Tarihi: 15.05.2019
  • Yelken T. Y.,Çelikkaleli Ö., Çapri B. (2007). Eğitim Fakültesi Kalite Standartlarının Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşleri (Mersin Üniversitesi Örneği).Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2): 191-215.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Nil Küçük Yüceyurt 0000-0003-2620-934X

Emine Akçin Şenyuva 0000-0001-8855-6692

Prof.dr.hülya Kaya 0000-0001-6769-7613

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Küçük Yüceyurt, N., Akçin Şenyuva, E., & Kaya, P. (2023). Uluslararası ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 13(1), 1-9. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1163644
AMA Küçük Yüceyurt N, Akçin Şenyuva E, Kaya P. Uluslararası ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları. J Higher Edu Sci. Nisan 2023;13(1):1-9. doi:10.5961/higheredusci.1163644
Chicago Küçük Yüceyurt, Nil, Emine Akçin Şenyuva, ve Prof.dr.hülya Kaya. “Uluslararası Ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 13, sy. 1 (Nisan 2023): 1-9. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1163644.
EndNote Küçük Yüceyurt N, Akçin Şenyuva E, Kaya P (01 Nisan 2023) Uluslararası ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 13 1 1–9.
IEEE N. Küçük Yüceyurt, E. Akçin Şenyuva, ve P. Kaya, “Uluslararası ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları”, J Higher Edu Sci, c. 13, sy. 1, ss. 1–9, 2023, doi: 10.5961/higheredusci.1163644.
ISNAD Küçük Yüceyurt, Nil vd. “Uluslararası Ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 13/1 (Nisan 2023), 1-9. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1163644.
JAMA Küçük Yüceyurt N, Akçin Şenyuva E, Kaya P. Uluslararası ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları. J Higher Edu Sci. 2023;13:1–9.
MLA Küçük Yüceyurt, Nil vd. “Uluslararası Ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 13, sy. 1, 2023, ss. 1-9, doi:10.5961/higheredusci.1163644.
Vancouver Küçük Yüceyurt N, Akçin Şenyuva E, Kaya P. Uluslararası ve Ulusal Çalışmaların Hemşirelik Eğitimine Yansımaları. J Higher Edu Sci. 2023;13(1):1-9.