2019 yılı sonunda başlayan COVID-19 salgını ile Mart ayında ülkemizde örgün eğitime ara verilmiş ve uzaktan eğitime başlanmıştır.
Hemşirelikte çevrimiçi öğrenme hem öğrenciler hem de öğretmenler için çeşitli zorluklara ve endişelere neden olmuştur. Uzaktan
eğitim sürecinin gerektirdiği becerileri yerine getirebileceğine ilişkin inançlar öz-yeterlilik gibi psikolojik değişkenlerle açıklanmaktadır.
Araştırmalar, öz yeterliliğin çevrimiçi öğrenmede akademik başarının önemli bir bileşeni olduğunu bildirmiştir. Tanımlayıcı tipte
gerçekleştirilen çalışmanın amacı, pandemi döneminde zorunlu olarak uzaktan eğitim almak durumunda kalan hemşirelik öğrencilerinin
çevrimiçi öğrenme öz yeterlikleri ve ilgili dönemin akademik başarı düzeylerini incelemektir.
Bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören toplam 414 öğrenciye ulaşılmaya çalışılmıştır ve 353 hemşirelik öğrencisi çalışmaya katılmıştır.
Veriler, öğrencilere kurum bağlantılı e-posta adreslerine gönderilen online anket yöntemi ile Çevrimiçi Öğrenme Öz-yeterlik Ölçeği ve
Tanıtıcı Özellikler Formu kullanılarak toplanmıştır.
Öğrencilerin çevrim içi öz yeterlik puanları ortalaması 80.33±14,59’dur. Uzaktan eğitim sonrası akademik not ortalamaları, uzaktan eğitim
öncesi akademik not ortalamalarından yüksektir. Öğrencilerin sahip olduğu ekipmanlar, mezun oldukları lise ve daha önce bilgisayar/
bilişim vb. konularda eğitim alma durumlarına göre öz yeterlik puanlarının değiştiği saptanmıştır.
Çevrimiçi öğrenme öz yeterlik algıları yüksek olan öğrencilerin akademik not ortalamalarının da yüksek olduğu ve öz yeterlik algılarının
bazı değişkenlerden etkilendiği görülmüştür.
With the COVID-19 epidemic that started at the end of 2019, in March, formal education was interrupted, and distance education started
in our country. In nursing, online learning has caused various difficulties and concerns for both students and teachers. The students’
beliefs about their ability to fulfill the requirements of distance education programs are related to different psychological variables such as
self-efficacy. İndicate that self-efficacy is an important component of academic success in online learning. The purpose of the descriptive
type of study is to examine the self-efficacy in online learning and academic success levels of nursing students who had to receive online
education during the pandemic.
A total of 414 students studying at a foundation university were tried to be reached and 353 nursing students participated in the study.
The data were collected using the Online Learning Self-Efficacy Scale and the Descriptive Features Form, which was sent to the students’
official university e-mail addresses.
The average online self-efficacy score of the students is 80.33±14.59. The academic grade point averages calculated at the end of the
distance education programs are higher than the averages taken before the distance education programs. It has been determined that the
self-efficacy scores of the students change depending on the equipment they have, the high school they graduated from, and their previous
education in computer/informatics etc.
It has been observed that students with high levels of self-efficacy in online learning have high academic grade points and their self-efficacy
perceptions are affected by some variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |