Amaç: Bu çalışma acil sağlık hizmetleri dersini online veya yüzyüze alan paramedik öğrencilerinin mesleki uygulama yapma ve kendini yeterli görme açısından karşılaştırmak amacıyla yarı deneysel olarak yapılmıştır. Yöntem: Çalışma örneklemini 215 paramedik öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, sosyo-demografik bilgi anketi, mesleki uygulama açısından müfredat konularını alma durumlarının yer aldığı soru formu, mesleki uygulamanın maket ve canlı birey üzerinde yapma durumu formu ve kendini yeterli görme formları kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,26 ± 2,11'dir. Online eğitim alan öğrencilerin kendi kendine yeterlilik düzeyi, endotrakeal entübasyon konusunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir (p<0,05), bu da yüz yüze eğitim alan öğrencilerin kendilerini daha yeterli hissettiğini göstermektedir. Ancak, kardiyopulmoner resusitasyon yapma, defibrilatör kullanma, acil doğum durumunda yardım ve travma stabilizasyonu konularında ise online ve yüz yüze eğitim alan öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Sonuç: Çalışmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğunun derslerini online adlığı, Online eğitim alan öğrencilerin çoğunluğu temel acil sağlık hizmetleri konularında eğitim almış olsalar da, yüz yüze eğitim alan öğrencilerin genel olarak daha fazla uygulama deneyimine sahip oldukları gözlenmiştir. Öğrencilerin her iki grupta da bazı konularda kendini yeterli hissetmeyen öğrencilerin bulunduğu ancak yüz yüze eğitim alan öğrencilerin genel olarak daha yüksek bir kendini yeterli görme düzeyine sahip olduğu görülmüştür.
Acil sağlık hizmetleri paramedik öğrenci yeterlilik online eğitim yüzyüze eğitim.
Çalışma için anabilim dalı başkanlığından izin alınmıştır. Üniversite Tıp Fakültesi Etik Kurul Başkanlığı’ndan 28.06.2022 tarih 80576354-050-99/106 etik kurul numarası ile izin alınmıştır. Çalışmaya dâhil edilen olan bireyler çalışmaya gönüllülük esasına göre dahil edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin kimlik bilgileri alınmamıştır.
Herhangi bir kurumdan mali destek alınmamıştır.
Çalışmaya katılarak destek veren öğrencilere teşekkür ederim
Objective: This study was conducted as a semi-experimental research to compare paramedic students who take the emergency medical services course either online or in-person in terms of their vocational practice and self-perceived competency. Methods: The study sample consisted of 215 paramedic students. The data collection tools included a socio-demographic information questionnaire, a questionnaire assessing the coverage of curriculum topics related to vocational practice, a form evaluating practical skills on manikins and real patients, and self-perceived competency forms. Results: The mean age of the students was 21.26 ± 2.11. The self-perceived competency level of students receiving online education showed a statistically significant difference in endotracheal intubation (p<0.05), indicating that students receiving in-person education felt more competent. However, there was no statistically significant difference between online and in-person education students in topics such as performing cardiopulmonary resuscitation, using a defibrillator, assisting in emergency childbirth, and trauma stabilization (p>0.05). Conclusion: While the majority of participating students opted for online classes, students receiving in-person education generally exhibited more practical experience. It was observed that students in both groups had areas where they did not feel competent, yet students receiving in-person education generally had a higher level of self-perceived competency.
Emergency medical services paramedic student competency online education in-person education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |