BibTex RIS Kaynak Göster

Gençliğin Çıkmazı

Yıl 2011, Sayı: 1, 43 - 46, 01.04.2011

Öz

Ekonomik ve sosyal kalkınmanın sağlanmasında ve sağlıklı bir toplum inşa edilmesinde başlıca ölçüt, beşeri sermaye üretiminde önemli rol oynayan ve toplumsal yapıyı şekillendiren eğitim sistemi ve çıktılarıdır. Bu noktada, eğitim-istihdam çizgisinde kendine bir yer edinmeye çalışan gençliğimizi bekleyen birtakım riskler ve ulusal politika müdahalesi gerektiren bazı kilit noktalar bulunmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma, eğitim ve işgücü göstergelerini incelemek suretiyle risk altındaki gençliğin büyüklüğü ile bu kilit noktaları ortaya koymayı ve çıkmaza sürüklenen gençliğe yönelik ivedi politika ihtiyacına işaret etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, eğitim sistemimizin gençleri erişim ve kalite sorunları ile yüzleşmek durumunda bıraktığı vurgulanmış, ülkemizde hem eğitim hem de istihdam dışında kalan önemli bir gençlik kitlesi olduğu ve her iki bakımdan aktif sayılmayacak bu gençliğin ekonomiye kazandırılması ve toplumsal hayata aktif bireyler olarak katılmaları için ihtiyaç duydukları niteliklerle donatılmaları gerektiği ortaya konmuştur. Bu kapsamda, beşeri sermaye kayıplarını da engellemek adına, bir yandan umutsuz genç nesillerin oluşumunu engellemek amacıyla eğitim sistemine ve diğer yandan da dezavantajlı durumdaki genç kesimi kazanmaya odaklanmak suretiyle iki yönde politika ihtiyacı bulunmaktadır

Kaynakça

  • Gür, B. (2011). Yükseköğretimde büyüme ve kalite ikilemi. Hürriyet Perspektif. Erişim: 03 Mart 2011, http://www.sabah.com.tr/
  • Kalkınma Bakanlığı (DPT) (2010). 2011 Yılı Programı. Ankara: DPT
  • OECD (2010). Education at A Glance 2010. Erişim: 20 Şubat 2011, www.oecd.org
  • OECD (2009). Education at A Glance 2009. Erişim: 02 Ağustos 2009, www.oecd.org
  • ÖSYM (2010). 2010 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) verileri. Erişim: 25 Kasım 2010, www.osym.gov.tr
  • Tanrıkulu, D. (2009). Yükseköğretime erişimin değerlendirilmesi ve Türkiye için politika önerileri. Uzmanlık Tezi. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Tanrıkulu, D. (2011). Türkiye’de yükseköğretime erişim: 2025 yılında yükseköğretim talebi karşılanabilecek mi? SETA Analiz. Ankara: SETA Yayınları
  • TÜİK (2011). 2010 Yılı İşgücü İstatistikleri. Erişim: 05 Mart 2010, www.tuik.gov.t

Youth in Dead End

Yıl 2011, Sayı: 1, 43 - 46, 01.04.2011

Öz

The primary factor to ensure economic and social development and also to build a healthy society is the education system which plays a significant role in human capital formation and shapes the social structure and its outputs. In this context, there are some risks threatening the youth that is trying to position itself on the education-employment line and some critical areas in need of national policy intervention as well. Hence, by analyzing indicators on education and labor force, this study aims to reveal the amount of youth under risk and to identify these critical areas, while targeting to highlight the urgent need for policy development focusing on youth in dead end. Within the study, it is emphasized that the education system causes youth to face with the problems of access and quality, and that there is a significant amount of youth not in education and employment, while underlining the necessity of bringing especially this inactive youth in economy in addition to equipping with required qualifications for their active participation in social life. Thus, in order to hinder human capital loss additionally, there is policy need in two directions, as focusing on the education system to prevent new hopeless generations on the one hand, and on the inclusion of the disadvantaged youth on the other

Kaynakça

  • Gür, B. (2011). Yükseköğretimde büyüme ve kalite ikilemi. Hürriyet Perspektif. Erişim: 03 Mart 2011, http://www.sabah.com.tr/
  • Kalkınma Bakanlığı (DPT) (2010). 2011 Yılı Programı. Ankara: DPT
  • OECD (2010). Education at A Glance 2010. Erişim: 20 Şubat 2011, www.oecd.org
  • OECD (2009). Education at A Glance 2009. Erişim: 02 Ağustos 2009, www.oecd.org
  • ÖSYM (2010). 2010 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) verileri. Erişim: 25 Kasım 2010, www.osym.gov.tr
  • Tanrıkulu, D. (2009). Yükseköğretime erişimin değerlendirilmesi ve Türkiye için politika önerileri. Uzmanlık Tezi. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Tanrıkulu, D. (2011). Türkiye’de yükseköğretime erişim: 2025 yılında yükseköğretim talebi karşılanabilecek mi? SETA Analiz. Ankara: SETA Yayınları
  • TÜİK (2011). 2010 Yılı İşgücü İstatistikleri. Erişim: 05 Mart 2010, www.tuik.gov.t
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Duygu Tanrıkulu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tanrıkulu, D. (2011). Gençliğin Çıkmazı. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 43-46.
AMA Tanrıkulu D. Gençliğin Çıkmazı. J Higher Edu Sci. Nisan 2011;(1):43-46.
Chicago Tanrıkulu, Duygu. “Gençliğin Çıkmazı”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2011): 43-46.
EndNote Tanrıkulu D (01 Nisan 2011) Gençliğin Çıkmazı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 43–46.
IEEE D. Tanrıkulu, “Gençliğin Çıkmazı”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 43–46, Nisan 2011.
ISNAD Tanrıkulu, Duygu. “Gençliğin Çıkmazı”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2011), 43-46.
JAMA Tanrıkulu D. Gençliğin Çıkmazı. J Higher Edu Sci. 2011;:43–46.
MLA Tanrıkulu, Duygu. “Gençliğin Çıkmazı”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2011, ss. 43-46.
Vancouver Tanrıkulu D. Gençliğin Çıkmazı. J Higher Edu Sci. 2011(1):43-6.