BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim

Yıl 2011, Sayı: 2, 69 - 71, 01.08.2011

Öz

Uzaktan eğitim terimi öğrenci ile öğretmenin fiziksel olarak ayrı ortamlarda bulunmaları ile gerçekleşen eğitimi ifade etmektedir. Uzaktan eğitim çalışmaları yurdumuzda ilk olarak 1924 yılında gündeme girmiştir. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi’nin kurulması ile uzaktan eğitim yükseköğretimimizde yer almıştır. Günümüz yükseköğretiminde ise, uzaktan eğitim farklı düzeylerde sürdürülmektedir. Yıllar içerisinde teknolojide ve yüksek öğretimdeki öğrenci karakteristiklerindeki değişimler internet üzerinden gerçekleştirilen uzaktan eğitimi popüler duruma getirmiştir. İnternet üzerinden uzaktan eğitim hizmeti verme amacı ile kullanılan sistemlere öğrenme idare yönetim sistemleri Learning Management Systems denmektedir. Ticari amaçla ve ticari amaç izlemeden geliştirilen öğrenme idare sistemleri yüksek öğretimde internet üzerinden eğitim vermek amacı ile kullanılmaktadır. Bu çalışmada Türk Yükseköğretiminde internet üzerinden uzaktan eğitim vermek üzere tercih edilen programlar ve öğrenme idare sistemleri araştırılmıştır. Çalışma sonuçları işletme ve bilgisayar sistemleri programlarının ve ticari amaçla geliştirilen ve açık kaynak kodlu ücretsiz erişilebilen öğrenme idare sistemlerinin Yükseköğretimimizde tercih edildiğini göstermiştir. Üniversitelerimizin değişen öğrenci ihtiyaçlarına ayak uydurmak için internet üzerinden verdikleri programların zaman içerisinde artış göstereceği beklenmektedir

Kaynakça

  • Akdemir, O. (2008). Teaching in Online Courses: Experiences of Instructional Technology Faculty Members. Turkish Online Journal of Distance Education, 9, 2. 97-108.
  • Akdemir, O., & Koszalka, T. (2008). Investigating the Relationships among Instructional Strategies and Learning Styles in Online Environments. Computers & Education, 50 (4), 1451–1461.
  • Akdemir, O. (2011). Teaching Math Online: Current Practices in Turkey. Journal of Educational, Technology Systems, 39, 1, 47- 64.
  • Ally, M. (2011). Foundations of Educational Theory for Online Learning. In Anderson, T., & Elloumi, F, Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University.
  • Anderson, T. (2011). Toward A Theory of Online Learning. Anderson, T., & Elloumi, F, Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University.
  • Çolakoğlu, Ö. M., & Akdemir, Ö. (2010). Motivational Measure of The Instruction Compared: Instruction Based On The ARCS Motivation Theory v.s. Traditional Instruction In Blended Courses, Turkish Online Journal of Distance Education, 11, 2, 73-89.
  • İşman, A. (2005). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • MacWilliams. (2000). Turkey’s Old-Fashioned Distance Education Draws the Largest Student Body on Earth. Chronicle of Higher Education, 47 (4), 41-42.
  • ÖSYM (2011). Öğrenci Sayıları Özet Tablosu. Erişim:http://www. osym.gov.tr/dosya/1-56190/h/1ogrencisayozettablosu.pdf.

Distance Education in Turkish Higher Education

Yıl 2011, Sayı: 2, 69 - 71, 01.08.2011

Öz

The term distance education is used to define education where educators and learners are physically separated. The first use of the distance education as a term goes back to 1924 in Turkey. Establishment of the Open Education Faculty of Anadolu University is the first initiative for the appearance of distance education in the Turkish Higher Education. Distance education is offered at different levels of higher education at present. Changes happening in technology and students characteristics in higher education over the years have made distance education delivered over the internet popular. Systems used to offer education over the internet are called Learning Management Systems. Commercial and non-commercial Learning Management Systems are available and used in different level of higher education to offer distance education. Programs and Learning Management Systems preferred to offer distance education over the internet in Turkish Higher Education are investigated in this study. Results of the study indicated that Management and Computer Technology programs are dominantly preferred in various level of the Turkish Higher Education. It was also found that commercially and open source freely available Learning Management Systems are also used to offer distance education in the Turkish Higher Education. It seems that distance education programs in higher education will continue to grow to respond to the changing needs of students

Kaynakça

  • Akdemir, O. (2008). Teaching in Online Courses: Experiences of Instructional Technology Faculty Members. Turkish Online Journal of Distance Education, 9, 2. 97-108.
  • Akdemir, O., & Koszalka, T. (2008). Investigating the Relationships among Instructional Strategies and Learning Styles in Online Environments. Computers & Education, 50 (4), 1451–1461.
  • Akdemir, O. (2011). Teaching Math Online: Current Practices in Turkey. Journal of Educational, Technology Systems, 39, 1, 47- 64.
  • Ally, M. (2011). Foundations of Educational Theory for Online Learning. In Anderson, T., & Elloumi, F, Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University.
  • Anderson, T. (2011). Toward A Theory of Online Learning. Anderson, T., & Elloumi, F, Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University.
  • Çolakoğlu, Ö. M., & Akdemir, Ö. (2010). Motivational Measure of The Instruction Compared: Instruction Based On The ARCS Motivation Theory v.s. Traditional Instruction In Blended Courses, Turkish Online Journal of Distance Education, 11, 2, 73-89.
  • İşman, A. (2005). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • MacWilliams. (2000). Turkey’s Old-Fashioned Distance Education Draws the Largest Student Body on Earth. Chronicle of Higher Education, 47 (4), 41-42.
  • ÖSYM (2011). Öğrenci Sayıları Özet Tablosu. Erişim:http://www. osym.gov.tr/dosya/1-56190/h/1ogrencisayozettablosu.pdf.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ömür Akdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 69-71.
AMA Akdemir Ö. Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim. J Higher Edu Sci. Ağustos 2011;(2):69-71.
Chicago Akdemir, Ömür. “Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2011): 69-71.
EndNote Akdemir Ö (01 Ağustos 2011) Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 69–71.
IEEE Ö. Akdemir, “Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 69–71, Ağustos 2011.
ISNAD Akdemir, Ömür. “Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2011), 69-71.
JAMA Akdemir Ö. Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim. J Higher Edu Sci. 2011;:69–71.
MLA Akdemir, Ömür. “Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2011, ss. 69-71.
Vancouver Akdemir Ö. Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim. J Higher Edu Sci. 2011(2):69-71.