BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları

Yıl 2011, Sayı: 2, 80 - 88, 01.08.2011

Öz

Yükseköğretim kurumları; akademik personel, öğrenciler ve idari personelden oluşan üç temel paydaş grubunun yoğun bir etkileşim içinde oldukları yerlerdir. Akademik ortamlarda, aynı paydaş grubundan veya farklı gruplardan bireylerin birbirleriyle olan ilişkilerinde yüksek etik standartlara uyulması beklenir. Bu çalışmada, yükseköğretim kurumlarında eğiten, eğitilen veya çalışan bireylerin etkileşimine uygulanabilecek etik ilkeler, sorumluluklar ve davranış kuralları derlenmiştir

Kaynakça

  • American Association of University Professors (AAUP) (2011). Statement on Professional Ethics. Retrieved April 16, 2011, from http://www.aaup.org/statements/Redbook/Rbethics.htm.
  • American Society of Civil Engineers (ASCE) (2000). Ethics - Stan- dards of Professional Conduct. Retrieved December, 2004, from http://www.asce.org/pdf/ethicsmanual.pdf.
  • Arizona State University (ASU) (2003). Faculty Code of Ethics. Retrieved December, 2004, from http://www.asu.edu/aad/ manuals/acd/acd204-01.html.
  • Aydın, İ. (2002). Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Harris, Jr., C.E., Pritchard, M.S., & Rabins, M.J. (2000). Engineering Ethics - Concepts and Cases, (2nd ed.), Wadsworth Publishing Company, Scarborough, Ontario, p. 47.
  • Lehigh University (2004). Code of Ethical Conduct for University Representatives. Retrieved December, 2004, from http:// luna1.cc.lehigh.edu:82/PURCHMAN.
  • Merriam-Webster (1993). Merriam Webster’s Collegiate Dictionary (10th ed.), Merriam-Webster, Inc., Springfield, Massachusetts, p. 242.
  • National Education Association (NEA) (2011). Code of Ethics. Retrieved April 16, 2011, from http://www.nea.org/home/30442.htm.
  • Saddleback College (2011). Faculty Code of Ethics and Professional Standards. Retrieved April 16, 2011, from http://www. saddleback.edu/gov/senate/acsen/acsen/ethics.html.
  • TÜBA Bilim Etiği Komitesi (2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar, TÜBA Yayınları No.1, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBİTAK Matbaası, Ankara, s. 70.
  • Wikipedia (2011). Sexual Orientation. Retrieved October, 2011, from http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_orientation.
  • YUYÇ Komisyonu ve Çalışma Grubu (2009). Türkiye Yükseköğretim Ulusal Yeterlikler Çerçevesi (TYUYÇ) Ara Raporu S.1, TC Yükseköğretim Kurulu, Ankara, s. 46.

Ethical Principles, Responsibilities, and Codes of Conduct in Higher Education Institutions

Yıl 2011, Sayı: 2, 80 - 88, 01.08.2011

Öz

Academic institutions are places where three fundamental constituent groups consisting of academic personnel, students and administrative staff interact extensively. In academia, the interactions of individuals, either from the same constituent group or from different groups, are expected to follow high ethical standards. This study compiles the ethical principles, responsibilities, and codes of conduct applicable to the interaction of individuals who are educating, being educated, or working at academic institutions

Kaynakça

  • American Association of University Professors (AAUP) (2011). Statement on Professional Ethics. Retrieved April 16, 2011, from http://www.aaup.org/statements/Redbook/Rbethics.htm.
  • American Society of Civil Engineers (ASCE) (2000). Ethics - Stan- dards of Professional Conduct. Retrieved December, 2004, from http://www.asce.org/pdf/ethicsmanual.pdf.
  • Arizona State University (ASU) (2003). Faculty Code of Ethics. Retrieved December, 2004, from http://www.asu.edu/aad/ manuals/acd/acd204-01.html.
  • Aydın, İ. (2002). Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Harris, Jr., C.E., Pritchard, M.S., & Rabins, M.J. (2000). Engineering Ethics - Concepts and Cases, (2nd ed.), Wadsworth Publishing Company, Scarborough, Ontario, p. 47.
  • Lehigh University (2004). Code of Ethical Conduct for University Representatives. Retrieved December, 2004, from http:// luna1.cc.lehigh.edu:82/PURCHMAN.
  • Merriam-Webster (1993). Merriam Webster’s Collegiate Dictionary (10th ed.), Merriam-Webster, Inc., Springfield, Massachusetts, p. 242.
  • National Education Association (NEA) (2011). Code of Ethics. Retrieved April 16, 2011, from http://www.nea.org/home/30442.htm.
  • Saddleback College (2011). Faculty Code of Ethics and Professional Standards. Retrieved April 16, 2011, from http://www. saddleback.edu/gov/senate/acsen/acsen/ethics.html.
  • TÜBA Bilim Etiği Komitesi (2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar, TÜBA Yayınları No.1, Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBİTAK Matbaası, Ankara, s. 70.
  • Wikipedia (2011). Sexual Orientation. Retrieved October, 2011, from http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_orientation.
  • YUYÇ Komisyonu ve Çalışma Grubu (2009). Türkiye Yükseköğretim Ulusal Yeterlikler Çerçevesi (TYUYÇ) Ara Raporu S.1, TC Yükseköğretim Kurulu, Ankara, s. 46.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Gerçek Bu kişi benim

Mehmet Haluk Güven Bu kişi benim

Şükrü Oğuz Özdamar Bu kişi benim

Tuğba Yanpar Yelken Bu kişi benim

Turhan Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gerçek, H., Güven, M. H., Özdamar, Ş. O., Yanpar Yelken, T., vd. (2011). Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 80-88.
AMA Gerçek H, Güven MH, Özdamar ŞO, Yanpar Yelken T, Korkmaz T. Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları. J Higher Edu Sci. Ağustos 2011;(2):80-88.
Chicago Gerçek, Hasan, Mehmet Haluk Güven, Şükrü Oğuz Özdamar, Tuğba Yanpar Yelken, ve Turhan Korkmaz. “Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar Ve Davranış Kuralları”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2011): 80-88.
EndNote Gerçek H, Güven MH, Özdamar ŞO, Yanpar Yelken T, Korkmaz T (01 Ağustos 2011) Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 80–88.
IEEE H. Gerçek, M. H. Güven, Ş. O. Özdamar, T. Yanpar Yelken, ve T. Korkmaz, “Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 80–88, Ağustos 2011.
ISNAD Gerçek, Hasan vd. “Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar Ve Davranış Kuralları”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2011), 80-88.
JAMA Gerçek H, Güven MH, Özdamar ŞO, Yanpar Yelken T, Korkmaz T. Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları. J Higher Edu Sci. 2011;:80–88.
MLA Gerçek, Hasan vd. “Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar Ve Davranış Kuralları”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2011, ss. 80-88.
Vancouver Gerçek H, Güven MH, Özdamar ŞO, Yanpar Yelken T, Korkmaz T. Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları. J Higher Edu Sci. 2011(2):80-8.