BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi

Yıl 2011, Sayı: 3, 170 - 176, 01.12.2011

Öz

Kimya bilimi, atomları, molekülleri, element ya da bileşik haldeki maddelerin yapısını, bileşimini, fiziksel ve kimyasal özelliklerini, makroskopik ve mikroskopik boyutta uğradıkları dönüşümleri, bu dönüşümler sırasında açığa çıkan ya da soğurulan enerji ve entropiyi, karbohidratların, yağların, proteinlerin, enzimlerin, vitaminlerin ve minerallerin yapısını ve vücuttaki fonksiyonlarını inceleyen çok kapsamlı bir bilimdalıdır. İçerisinde mikroskopik, makroskopik ve partiküler düzeyde gerçekleşen birçok reaksiyonu, soyut kavramları, moleküllerin üç boyutlu yapısını, matematiksel işlemleri ve grafikleri barındırır. Bu kadar çok soyut kavramı içerisinde bulunduran kimya dersini bilim insanı olarak yetiştirilecek öğrencilerin özümsemesi ve anlamlı öğrenmeleri oldukça önemlidir. Özellikle Meslek Yüksekokullarında önlisans programlarındaki öğrencilerin bu birbiriyle bütünleşmiş dersi alması ileride çalıştığı profesyonel alanda daha yaratıcı olmalarını, analitik problemlerle başa çıkabilmelerini, kendi kendine öğrenenler olmalarını, ortaöğretimden gelen kimyasal analizle ilgili boşlukları doldurmalarını, kimya problemlerine dönük eleştirel düşünme ve öz değerlendirme becerileri kazanmalarını sağlayacaktır. Gelişen bilim ve teknoloji çağında, çoklu ortamların eğitim ve öğretime girmesiyle birlikte “Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yöntemi” doğmuştur. Bu bağlamda, öğrenciler genel temel kimya derslerindeki zor ve karmaşık matematiksel işlemleri ve grafik yorumlarını bilgisayar destekli simülasyon ve benzeşimler ile daha anlamlı öğreneceklerdir

Kaynakça

  • Akgün, Ş. (2001). Fen bilgisi öğretimi (7. baskı). Giresun: Pegem A Yayıncılık.
  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayınları.
  • Bransford, J. D., Brown, A. L., & Cocking, R.R. (2000). How People Learn: Brain, Mind, Experience, and School. Washington, D. C.: National Academy Press.
  • Burke, K. A., Greenbowe, T. J., & Windshitl, M. A. (1998). Developing and using conceptual computer animations for chemistry instruction. Journal of Chemical Education, 75(12), 1658- 1661.
  • Kaptan, F. (1998). Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Mayer, R. E., & Anderson, R. B. (1991). Animations need narrations: An experimental test of a dual-coding hypothesis. Journal of Educational Psychology, 83(4), 484-490.
  • Mayer, R. E., & Anderson, R. B. (1992). The instructive animation: Helping students build connections between words and pictures in multimedia learning. Journal of Educational Psychology, 84(4), 444-452
  • Mayer, R.E., & Gallini, J.K. (1990). When is an illustration worth ten thousand words? Journal of Educational Psychology, 82 (4), 715-726.
  • Mayer, R. E., Mathias, A., & Wetzell, K. (2002). Fostering understanding of multimedia messages through pre-training: Evidence for a two stage theory of mental model construction. Journal of Experimental Psychology: Applied, 8(3), 147- 154.
  • Mayer, R. E., & Moreno, R. (2002). Animation as an aid to multimedia learning. Educational Psychology Review, 14(1), 87-99.
  • Mayer, R. E., Moreno, R., Boire, M., & Vagge, S. (1999). Maximizing constructivist learning from multimedia communications by minimizing cognitive load. Journal of Educational Psychology, 91(4), 638-643.
  • Mayer, R. E., & Sims, V. K. (1994). For whom is a picture worth a thousand words? Extensions of a dual-coding theory of multimedia learning. Journal of Educational Psychology, 86(3), 389-401.
  • MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, 6.sınıf. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Moreno, R., & Mayer, R. E. (2002). Learning science in virtual reality multimedia environments: Role of methods and media. Journal of Educational Psychology, 94(3), 598-610.
  • Morgil, İ., Erökten, S., Yavuz, S., & Oskay, Ö.Ö. (2004). Computerized Applications On Complexation In Chemical Education. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 3(4), 1.
  • Morgil, I., Penn, H. J., Seçken, N., & Oskay, Ö. Ö. (2006). Introduction to Precipitation and Solubility Within a Computer-Enriched Module for Analytical Chemistry. Chem. Educator, 11, 348-354.
  • Müfredat Laboratuar Okulu. Erişim: http://mlokurs.virtualave.net. Najjar, L. J. (1996). Multimedia information and learning. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 5, 129-150.
  • Özer, Z. (1997). Etkin Öğrenme. Bilim ve Teknik Dergisi, Haziran 1997.
  • Paivio, A. (1986). Mental representations: A dual-coding approach. New York: Oxford University.
  • Palmer, S. E, (1999). Vision Science: Photons to Phenomenology. Cambridge, MA: The MIT Press
  • Richard, E. M., & Roxana, M. (2002). Animation as an Aid to Multimedia Learning. Educational Psychology Review, 14, 87-99.
  • Sanger, M. J, Brecheisen, D. M., & Hynek, B.M. (2001). Can computer animations affect college biology students’ conceptions about diffusion and osmosis? The American Biology Teacher, 63(2), 104-109.
  • Sanger, M. J., & Greenbowe, T.J. (2000). Addressing student misconceptions concerning electron flow in aqueous solutions with instruction including computer animations and conceptual change strategies. International Journal of Science Education, 22 (5), 521-537.
  • Stemler, L. K. (1997) Educational characteristics of multimedia. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 6(3/4), 339-361.
  • Şahin, M., & Sarıçayır, H. (2007). Kimya Eğitiminde Kimyasal Tepkimelerde Denge Konusunun Bilgisayar Destekli ve Laboratuar Temelli Öğretiminin Öğrencilerin Kimya Başarılarına, Hatırlama Düzeylerine ve Tutumlarına Etkisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Teoh, S. B., & Neo, T. (2007). Interactive Multimedia Learning: Students’ Attitudes and Learning Impact In An Animation Course. The Turkish Online Journal of Educational TechnologyTOJET, 6(4), 3
  • VandenPlas, J. R. (2008). Animations in Chemistry Learning: Effect of Expertise and Other User Characteristics. The Catholic University of America.
  • Williamson, V. M., & Rowe, M. W (2002). Group Problem-Solving Versus Lecture in College-Level Quantitative Analysis: the Good, the Bad, and the Ugly. Journal of Chemical Education, 79, 1131- 1134.
  • Williamson, V. M., & Abraham, M. R. (1995). The effects of computer animationon the particulate mental models of college chemistry students. Journal of Research in Science Teaching, 32(5), 521-534.

The Importance of Computer Based Active Learning for Basic Chemistry in Vocational High Schools

Yıl 2011, Sayı: 3, 170 - 176, 01.12.2011

Öz

Chemistry is a very comprehensive discipline that researches atoms; molecules; the structure of matter in the form of element or compound; combinations, and physical and chemical properties of matter; macroscopic and microscopic transformations of matters; the energy and entropy released or absorbed in the course of these transformations; the structures and functions of carbohydrates, lipids, proteins, enzymes, vitamins and minerals in the body. This discipline includes numerous reactions at the macroscopic, microscopic and particulate levels, abstract concepts, three-dimensional structure of molecules, mathematics, and graphics. It is important for students to be trained as scientists to internalize -with meaningful learning - chemistry having much abstract concepts. Especially for students in associate degree programs in Vocational High Schools, taking this integrated course will provide them to be more creative in their future professional work; to cope with and overcome analytical problems; to be self-learners; to fill the gaps concerning chemical analysis originated from secondary education; and to gain critical thinking and self-evaluation skills regarding chemical problems. In the age of developing science and technology, “Computer-Based Active Learning Method” emerged with the introduction of multi-media into education and training. In this context, students will learn difficult and complex mathematical operations and graphics interpretations more meaningfully with computer-based simulations and analogies

Kaynakça

  • Akgün, Ş. (2001). Fen bilgisi öğretimi (7. baskı). Giresun: Pegem A Yayıncılık.
  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayınları.
  • Bransford, J. D., Brown, A. L., & Cocking, R.R. (2000). How People Learn: Brain, Mind, Experience, and School. Washington, D. C.: National Academy Press.
  • Burke, K. A., Greenbowe, T. J., & Windshitl, M. A. (1998). Developing and using conceptual computer animations for chemistry instruction. Journal of Chemical Education, 75(12), 1658- 1661.
  • Kaptan, F. (1998). Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Mayer, R. E., & Anderson, R. B. (1991). Animations need narrations: An experimental test of a dual-coding hypothesis. Journal of Educational Psychology, 83(4), 484-490.
  • Mayer, R. E., & Anderson, R. B. (1992). The instructive animation: Helping students build connections between words and pictures in multimedia learning. Journal of Educational Psychology, 84(4), 444-452
  • Mayer, R.E., & Gallini, J.K. (1990). When is an illustration worth ten thousand words? Journal of Educational Psychology, 82 (4), 715-726.
  • Mayer, R. E., Mathias, A., & Wetzell, K. (2002). Fostering understanding of multimedia messages through pre-training: Evidence for a two stage theory of mental model construction. Journal of Experimental Psychology: Applied, 8(3), 147- 154.
  • Mayer, R. E., & Moreno, R. (2002). Animation as an aid to multimedia learning. Educational Psychology Review, 14(1), 87-99.
  • Mayer, R. E., Moreno, R., Boire, M., & Vagge, S. (1999). Maximizing constructivist learning from multimedia communications by minimizing cognitive load. Journal of Educational Psychology, 91(4), 638-643.
  • Mayer, R. E., & Sims, V. K. (1994). For whom is a picture worth a thousand words? Extensions of a dual-coding theory of multimedia learning. Journal of Educational Psychology, 86(3), 389-401.
  • MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, 6.sınıf. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Moreno, R., & Mayer, R. E. (2002). Learning science in virtual reality multimedia environments: Role of methods and media. Journal of Educational Psychology, 94(3), 598-610.
  • Morgil, İ., Erökten, S., Yavuz, S., & Oskay, Ö.Ö. (2004). Computerized Applications On Complexation In Chemical Education. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 3(4), 1.
  • Morgil, I., Penn, H. J., Seçken, N., & Oskay, Ö. Ö. (2006). Introduction to Precipitation and Solubility Within a Computer-Enriched Module for Analytical Chemistry. Chem. Educator, 11, 348-354.
  • Müfredat Laboratuar Okulu. Erişim: http://mlokurs.virtualave.net. Najjar, L. J. (1996). Multimedia information and learning. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 5, 129-150.
  • Özer, Z. (1997). Etkin Öğrenme. Bilim ve Teknik Dergisi, Haziran 1997.
  • Paivio, A. (1986). Mental representations: A dual-coding approach. New York: Oxford University.
  • Palmer, S. E, (1999). Vision Science: Photons to Phenomenology. Cambridge, MA: The MIT Press
  • Richard, E. M., & Roxana, M. (2002). Animation as an Aid to Multimedia Learning. Educational Psychology Review, 14, 87-99.
  • Sanger, M. J, Brecheisen, D. M., & Hynek, B.M. (2001). Can computer animations affect college biology students’ conceptions about diffusion and osmosis? The American Biology Teacher, 63(2), 104-109.
  • Sanger, M. J., & Greenbowe, T.J. (2000). Addressing student misconceptions concerning electron flow in aqueous solutions with instruction including computer animations and conceptual change strategies. International Journal of Science Education, 22 (5), 521-537.
  • Stemler, L. K. (1997) Educational characteristics of multimedia. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 6(3/4), 339-361.
  • Şahin, M., & Sarıçayır, H. (2007). Kimya Eğitiminde Kimyasal Tepkimelerde Denge Konusunun Bilgisayar Destekli ve Laboratuar Temelli Öğretiminin Öğrencilerin Kimya Başarılarına, Hatırlama Düzeylerine ve Tutumlarına Etkisi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Teoh, S. B., & Neo, T. (2007). Interactive Multimedia Learning: Students’ Attitudes and Learning Impact In An Animation Course. The Turkish Online Journal of Educational TechnologyTOJET, 6(4), 3
  • VandenPlas, J. R. (2008). Animations in Chemistry Learning: Effect of Expertise and Other User Characteristics. The Catholic University of America.
  • Williamson, V. M., & Rowe, M. W (2002). Group Problem-Solving Versus Lecture in College-Level Quantitative Analysis: the Good, the Bad, and the Ugly. Journal of Chemical Education, 79, 1131- 1134.
  • Williamson, V. M., & Abraham, M. R. (1995). The effects of computer animationon the particulate mental models of college chemistry students. Journal of Research in Science Teaching, 32(5), 521-534.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tuğçe Günter Bu kişi benim

Ebru Ofluoğlu Demir Bu kişi benim

Türkan Akyol Güner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günter, T., Ofluoğlu Demir, E., & Akyol Güner, T. (2011). Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 170-176.
AMA Günter T, Ofluoğlu Demir E, Akyol Güner T. Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi. J Higher Edu Sci. Aralık 2011;(3):170-176.
Chicago Günter, Tuğçe, Ebru Ofluoğlu Demir, ve Türkan Akyol Güner. “Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2011): 170-76.
EndNote Günter T, Ofluoğlu Demir E, Akyol Güner T (01 Aralık 2011) Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 170–176.
IEEE T. Günter, E. Ofluoğlu Demir, ve T. Akyol Güner, “Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 170–176, Aralık 2011.
ISNAD Günter, Tuğçe vd. “Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2011), 170-176.
JAMA Günter T, Ofluoğlu Demir E, Akyol Güner T. Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi. J Higher Edu Sci. 2011;:170–176.
MLA Günter, Tuğçe vd. “Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2011, ss. 170-6.
Vancouver Günter T, Ofluoğlu Demir E, Akyol Güner T. Meslek Yüksekokullarında Temel Kimya Dersi İçin Bilgisayar Destekli Aktif Öğrenme Yönteminin Önemi. J Higher Edu Sci. 2011(3):170-6.