BibTex RIS Kaynak Göster

In Terms of Theoretical Construction and Paradigmatic Orientation, The Draft Law of Higher Education

Yıl 2012, Sayı: 3, 142 - 146, 01.12.2012

Öz

Turkish higher education, a 30-year political era and an outstanding heritage with historical background, which is regulated by Law No. 2547. Th e law, which will replace the political conditions that accompany the law-making process can be converted to an opportunity. It can be obtained only by draft ing a new higher education law, which based on a constructive wisdom. Text/draft , from its theoretical fiction to its linguistic structure must be designed with an architecture so unique and perfect. Original amendment has been necessitated to construct a new system of paradigmatic framework. Unable to provide a systematic transformation of the draft , the change in the law as a whole will not be necessary

Kaynakça

  • Corcoran, P.B. & Wals, A.E.J., (2004). “The Problema cs of Sustainability in Higher Educa on: A Synthesis”, Higher Educa on and the Challenge of Sustainability, Problema cs, Promise and Prac ce, Corcoran, P.B. & Wals, A.E.J., (Eds.), s. 87, New York: Kluwer Academic Publishers.
  • Doğramacı, İ. (2007). Türkiye’de ve Dünyada Yükseköğre m Yöne mi, Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Dölen, E. (2009). Türkiye Üniversite Tarihi 1, Osmanlı Döneminde Darülfünun 1863-1922, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Günay, D.; Kılıç, M., (2011). “Cumhuriyet Dönemi Türk Yükseköğre minde Rektör Seçimi ve Atamaları”, Yükseköğre m ve Bilim Dergisi, 1(3), 113-121
  • Huckle, J, (2004). “Cri cal Realism: A Philosophical Framework for Higher Educa on for Sustainability”, Higher Educa on and the Challenge of Sustainability, Problema cs, Promise and Prac ce, Corcoran P.B., and Wals A.E.J. (Eds.), s. 33-47, New York: Kluwer Academic Publishers.
  • Jenks, C. (2008). “Building a university research culture”, Higher Educa on in the Twenty-First Century: Issues and Challenges, Al-Hawaj A.Y., Elali W., Twizell E.H. (Eds.), ss. 9-13, London: CRC Press/Balkema Taylor & Francis Group.
  • Land, R. (2004). Educa onal Development, Discourse, Iden ty and Prac ce, New York: Society for Research into Higher Educa on and Open University Press.
  • Tekeli, İ. (2010). Tarihsel Bağlamı İçinde Türkiye’de Yükseköğre m ve YÖK’ün Tarihi, İstanbul: Tarih Vak Yurt Yayınları.
  • Wrigley, T. (2009). “Rethinking Educa on in the Era of Globaliza on”, Contes ng Neoliberal Educa on, Public Resistance and Collec ve Advance, Dave Hill, (Ed.), ss. 61-82, New York-London: Routledge

Teorik Kurgusu ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı

Yıl 2012, Sayı: 3, 142 - 146, 01.12.2012

Öz

Türk yükseköğretimi, 30 yıllık bir tarihsel geçmişe sahip olan ve olağanüstü bir siyasal dönemin bir mirası olan 2547 sayılı yasa ile düzenlenmiştir. Söz konusu yasanın yerini ikame edecek olan yasanın yapım sürecine eşlik eden siyasal koşulların bir fırsata dönüştürülmesi mümkündür. Bunun temin edilebilmesi öncelikle, yeni yükseköğretim yasa taslağının hukuksal kurgusunun inşâî bir akla dayanmasıdır. Metin/taslak, teorik kurgusundan dilsel yapısına kadar özgün ve mükemmel bir mimari ile tasarlanmalıdır. Yasa değişikliğinin özgün bir paradigmatik çerçevede yeni bir sistem kurgusu olması icap etmektedir. Sistemik bir dönüşümü temin edemeyecek düzeyde bir naifl ikte olan taslak, bütün olarak bir yasa değişikliğini gerekli kılmayacaktır. Üniversite kavramını içeriksizleştirecek, amaçsal parçalanmaya yol açacak biçimde kurgulanmasının yaratacağı durum, bu süreçte dikkate alınmalıdır

Kaynakça

  • Corcoran, P.B. & Wals, A.E.J., (2004). “The Problema cs of Sustainability in Higher Educa on: A Synthesis”, Higher Educa on and the Challenge of Sustainability, Problema cs, Promise and Prac ce, Corcoran, P.B. & Wals, A.E.J., (Eds.), s. 87, New York: Kluwer Academic Publishers.
  • Doğramacı, İ. (2007). Türkiye’de ve Dünyada Yükseköğre m Yöne mi, Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Dölen, E. (2009). Türkiye Üniversite Tarihi 1, Osmanlı Döneminde Darülfünun 1863-1922, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Günay, D.; Kılıç, M., (2011). “Cumhuriyet Dönemi Türk Yükseköğre minde Rektör Seçimi ve Atamaları”, Yükseköğre m ve Bilim Dergisi, 1(3), 113-121
  • Huckle, J, (2004). “Cri cal Realism: A Philosophical Framework for Higher Educa on for Sustainability”, Higher Educa on and the Challenge of Sustainability, Problema cs, Promise and Prac ce, Corcoran P.B., and Wals A.E.J. (Eds.), s. 33-47, New York: Kluwer Academic Publishers.
  • Jenks, C. (2008). “Building a university research culture”, Higher Educa on in the Twenty-First Century: Issues and Challenges, Al-Hawaj A.Y., Elali W., Twizell E.H. (Eds.), ss. 9-13, London: CRC Press/Balkema Taylor & Francis Group.
  • Land, R. (2004). Educa onal Development, Discourse, Iden ty and Prac ce, New York: Society for Research into Higher Educa on and Open University Press.
  • Tekeli, İ. (2010). Tarihsel Bağlamı İçinde Türkiye’de Yükseköğre m ve YÖK’ün Tarihi, İstanbul: Tarih Vak Yurt Yayınları.
  • Wrigley, T. (2009). “Rethinking Educa on in the Era of Globaliza on”, Contes ng Neoliberal Educa on, Public Resistance and Collec ve Advance, Dave Hill, (Ed.), ss. 61-82, New York-London: Routledge
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Muharrem Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kılıç, M. (2012). Teorik Kurgusu ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 142-146.
AMA Kılıç M. Teorik Kurgusu ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı. J Higher Edu Sci. Aralık 2012;(3):142-146.
Chicago Kılıç, Muharrem. “Teorik Kurgusu Ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2012): 142-46.
EndNote Kılıç M (01 Aralık 2012) Teorik Kurgusu ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 142–146.
IEEE M. Kılıç, “Teorik Kurgusu ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 142–146, Aralık 2012.
ISNAD Kılıç, Muharrem. “Teorik Kurgusu Ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2012), 142-146.
JAMA Kılıç M. Teorik Kurgusu ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı. J Higher Edu Sci. 2012;:142–146.
MLA Kılıç, Muharrem. “Teorik Kurgusu Ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2012, ss. 142-6.
Vancouver Kılıç M. Teorik Kurgusu ve Paradigmatik Yönelimi Açısından Yükseköğretim Yasa Tasarısı. J Higher Edu Sci. 2012(3):142-6.