BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım

Yıl 2012, Sayı: 3, 147 - 165, 01.12.2012

Öz

Son yıllarda, üniversitelerin kalitesini belirlemek için uluslararası ve ulusal sıralamalar gibi bazı yaklaşımlar kullanılmaktadır. Bütün üniversitelerin ağırlıklı sıralaması problemlidir. Sıralamalar üniversiteler hakkında pek az bilgi sağlarlar. Sıralamalar göstergelerin seçimi, metodlar, ağırlık faktörleri, güvenirlilik ve geçerlilik açılarından sorgulanmaktadırlar.Türkiye’de yükseköğretim kurumları hakkında geniş bilgiler bulunmaktadır. Fakat bu bilgiler potansiyel ortak kullanıcılara kalite güvenceli veriler ve güvenilir bilgiler olarak pek ender olarak sağlanmaktadır. Bu çalışmada, öğrenciler, aileler ve diğer hedef gruplarını bilgilendirmek üzere, uluslararası sıralamalardaki kriterler ve bazı göstergeler kullanılarak Türkiye’de üniversitelerin kalitelerinin belirlenmesi için bir yaklaşım teklif edilmiştir. Bu amaçla çeşitli göstergeleri içeren bir anket hazırlanmıştır. Bu anket, sıralama bilgileri için bir kaynak ve üniversite imkânlarının değerlendirilmesi için bir rehber olabilir. Bu ankete bağlı olarak Türkiye’de bir üniversitenin kalitesi belirlenebilecektir

Kaynakça

  • Ağıralioğlu, N. (2012a). Dünyada En İyi 400 Üniversite (yayınlanmadı).
  • Ağıralioğlu, N. (1999). Engineering and Technology Degrees in Turkey and USA. 28. Interna onal Symposium on Engineering Educa on in the Third Millennium, İstanbul, Vol. 2, pp. 1097- 1102
  • Ağıralioğlu, N. (2001). İstanbul’a Merkez Kütüphane. Haliç 2001 Sempozyumu, İstanbul, s.318-328.
  • Ağıralioğlu, N. (2011). Su ve Su Mühendisliği Hedefl eri. Yapı Dünyası, 15 (Ekim-Kasım-Aralık), 8-24.
  • Peterson’s Graduate Schools in the U.S. 2011. Erişim: h p:// www.amazon.com/gp/product/B003SE7ZU8/ref=pd_ lpo_k2_dp_sr_1?pf_rd_p=1278548962&pf_rd_s=lpo-top- stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B005Q5PRQ6&pf_rd_ m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=16J5HV3W7RHAH6FENR0E
  • Peterson’s Graduate Programs in Engineering & Applied Sciences 2012. Erişim: h p://www.amazon.com/Graduate-Programs- Engineering-Petersons-ebook/dp/B007A4CPTI
  • Ağıralioğlu, N. (1997). Türkiye Üniversitelerinde Verim. İstanbul: Mühendisler Vak Yayını.
  • Peterson’s Four-Year Colleges 2012. Erişim: h p://www.amazon. com/Four-Year-Colleges-2012-Petersons/dp/0768932793
  • Peterson’s Two-Year Colleges 2012. Erişim: h p://www.petersons. com/college-search/college-guide-two-year.aspx
  • Ağıralioğlu, N. (2012b). Türkiye’de Lisansüstü Öğre mi (yayınlanmadı).
  • Atalay, B. (2006). Divanü Lüga ’t – Türk. Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Altan, H. ( 2008). 1869 Maarif-İ Umumiye Nizamnamesi ve Öğretmen Ye ş rme Tarihimizdeki Yeri. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13(1), 271–283.

An Approach to Determine the Quality of Universities in Turkey

Yıl 2012, Sayı: 3, 147 - 165, 01.12.2012

Öz

In order to determine the quality of universities some approaches such as international and national rankings have been used in recent years. University weighted rankings of entire universities are problematical. Th ey provide too litt le information. Rankings may be seriously questioned in terms of selection of indicators, methods, weighted factors, reliability and relevance. Th ere is a great deal information about higher education in Turkey. But the quality of information to all stakeholders does not merely depend on quality assured data sources and the reliability of the information. In this study, a proposed approach is suggested to determine the quality of a university in Turkey using some international ranking criteria to provide information to all potential target groups such as students, families and others. For this purpose an extensive questionnaire is prepared. Th is questionnaire could become both a source of ranking information and a basis of allocation of sources. Depending on this questionnaire, any university in Turkey can be classified in quality using this simple proposed approach

Kaynakça

  • Ağıralioğlu, N. (2012a). Dünyada En İyi 400 Üniversite (yayınlanmadı).
  • Ağıralioğlu, N. (1999). Engineering and Technology Degrees in Turkey and USA. 28. Interna onal Symposium on Engineering Educa on in the Third Millennium, İstanbul, Vol. 2, pp. 1097- 1102
  • Ağıralioğlu, N. (2001). İstanbul’a Merkez Kütüphane. Haliç 2001 Sempozyumu, İstanbul, s.318-328.
  • Ağıralioğlu, N. (2011). Su ve Su Mühendisliği Hedefl eri. Yapı Dünyası, 15 (Ekim-Kasım-Aralık), 8-24.
  • Peterson’s Graduate Schools in the U.S. 2011. Erişim: h p:// www.amazon.com/gp/product/B003SE7ZU8/ref=pd_ lpo_k2_dp_sr_1?pf_rd_p=1278548962&pf_rd_s=lpo-top- stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B005Q5PRQ6&pf_rd_ m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=16J5HV3W7RHAH6FENR0E
  • Peterson’s Graduate Programs in Engineering & Applied Sciences 2012. Erişim: h p://www.amazon.com/Graduate-Programs- Engineering-Petersons-ebook/dp/B007A4CPTI
  • Ağıralioğlu, N. (1997). Türkiye Üniversitelerinde Verim. İstanbul: Mühendisler Vak Yayını.
  • Peterson’s Four-Year Colleges 2012. Erişim: h p://www.amazon. com/Four-Year-Colleges-2012-Petersons/dp/0768932793
  • Peterson’s Two-Year Colleges 2012. Erişim: h p://www.petersons. com/college-search/college-guide-two-year.aspx
  • Ağıralioğlu, N. (2012b). Türkiye’de Lisansüstü Öğre mi (yayınlanmadı).
  • Atalay, B. (2006). Divanü Lüga ’t – Türk. Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Altan, H. ( 2008). 1869 Maarif-İ Umumiye Nizamnamesi ve Öğretmen Ye ş rme Tarihimizdeki Yeri. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13(1), 271–283.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Necati Ağıralioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ağıralioğlu, N. (2012). Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 147-165.
AMA Ağıralioğlu N. Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım. J Higher Edu Sci. Aralık 2012;(3):147-165.
Chicago Ağıralioğlu, Necati. “Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2012): 147-65.
EndNote Ağıralioğlu N (01 Aralık 2012) Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 147–165.
IEEE N. Ağıralioğlu, “Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 147–165, Aralık 2012.
ISNAD Ağıralioğlu, Necati. “Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2012), 147-165.
JAMA Ağıralioğlu N. Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım. J Higher Edu Sci. 2012;:147–165.
MLA Ağıralioğlu, Necati. “Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2012, ss. 147-65.
Vancouver Ağıralioğlu N. Türkiye’de Üniversitelerin Kalitesini Belirlemek İçin Bir Yaklaşım. J Higher Edu Sci. 2012(3):147-65.