BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Lisansüstü Öğretim

Yıl 2013, Sayı: 1, 1 - 9, 01.04.2013

Öz

Yüksek lisans ve doktorayı içeren lisansüstü program bütün dünyada yüksek eğitimin üst seviyesidir. Bu nedenle yüksek lisans ve özellikle doktora çalışmaları herhangi bir yüksekokul veya ülke için çok önemlidir. Bu çalışmada Türkiye’deki yüksek lisans ve doktora programları genel olarak dersler, tezler ve akademik çalışmalar açısından değerlendirilmiştir. Türkiye’de lisansüstü program yapısı Avrupa ve ABD’deki programlarla da karşılaştırılmıştır. Türkiye’de programların, özellikle doktora programlarının geliştirilmesi ve yükseköğretimin kalitesinin yükseltilmesi için bazı tedbirler teklif edilmiştir

Kaynakça

  • Akyol, T. (2010). Bilim ve Yanılgı (7. Baskı). İstanbul: Doğan Kitap. de Asís Ramírez Chasco, F., Meneses, A.S., & Cobo, E.P. (2010). European Higher Education Area: The Good and the Bad. J. Prof. Issues Eng. Educ. Pract, 136(4), 183–187. DOI: 10.1061/ (ASCE)EI.1943-5541.0000028
  • Cole, J.R. (2009). The great american university: its rise to preeminence, its indispensable national role, why it must be protected. New York: Public Affairs.
  • Djelic, M. (2008). PhD education-challenges and opportunities of Europeanization. G. Mazza, P. Quattrone, & A. Riccaboni (Ed.), European Universities in Transition: Issues, Models, and Cases. Northampton: Edward Elgar Pub.
  • Hobrough, J. (2004). Modelling higher education in Eastern and Central Europe since perestroika: the application of Dynamic Concept Analysis. Industry and Higher Education, 18(4), 267- 277.
  • İnönü, E. (1971). 1923-1966 Döneminde Fizik Dalındaki Araştırmalara Türkiye’nin Katkısını Gösteren Bir Bibliyografya ve Bazı Gözlemler. Ankara: ODTÜ.
  • İnönü, E. (1973). 1923-1966 Dönemi Türkiye Matematik Araştırmaları Bibliyografyası ve Bazı Gözlemler. Ankara: ODTÜ.
  • National Research Council. (1995). Research-Doctorate Programs in the United States: Continuity and Change. Washington DC: National Academy Press.
  • Times Higher Education World Reputation Rankings 2011-2012. (2012). Erişim: http://www.timeshighereducation.co.uk/ world-university-rankings/2011-12/world-ranking
  • Toğrol, E. (1976). Cumhuriyetin Ellinci Yılı Kitabı. İstanbul: İTÜ İnşaat Fakültesi.
  • US News and World Report. (2012). The best graduate schools. Erişim: http://grad-schools.usnews.rankingsandreviews.com/ best-graduate-schools

Postgraduate Education in Turkey

Yıl 2013, Sayı: 1, 1 - 9, 01.04.2013

Öz

The postgraduate education level which includes master’s degree and PhD is the superior part of higher education in the world. Therefore, master and particularly PhD studies are of special significance for any higher education institution or country. In this study, postgraduate programs in Turkey are generally evaluated with subjects, dissertations and academic studies. The postgraduate program structure of Turkey is also compared with those of Europe and the USA. In order to improve the quality of the postgraduate programs –PhD programs in particular- and higher education in Turkey, some practical measures are suggested

Kaynakça

  • Akyol, T. (2010). Bilim ve Yanılgı (7. Baskı). İstanbul: Doğan Kitap. de Asís Ramírez Chasco, F., Meneses, A.S., & Cobo, E.P. (2010). European Higher Education Area: The Good and the Bad. J. Prof. Issues Eng. Educ. Pract, 136(4), 183–187. DOI: 10.1061/ (ASCE)EI.1943-5541.0000028
  • Cole, J.R. (2009). The great american university: its rise to preeminence, its indispensable national role, why it must be protected. New York: Public Affairs.
  • Djelic, M. (2008). PhD education-challenges and opportunities of Europeanization. G. Mazza, P. Quattrone, & A. Riccaboni (Ed.), European Universities in Transition: Issues, Models, and Cases. Northampton: Edward Elgar Pub.
  • Hobrough, J. (2004). Modelling higher education in Eastern and Central Europe since perestroika: the application of Dynamic Concept Analysis. Industry and Higher Education, 18(4), 267- 277.
  • İnönü, E. (1971). 1923-1966 Döneminde Fizik Dalındaki Araştırmalara Türkiye’nin Katkısını Gösteren Bir Bibliyografya ve Bazı Gözlemler. Ankara: ODTÜ.
  • İnönü, E. (1973). 1923-1966 Dönemi Türkiye Matematik Araştırmaları Bibliyografyası ve Bazı Gözlemler. Ankara: ODTÜ.
  • National Research Council. (1995). Research-Doctorate Programs in the United States: Continuity and Change. Washington DC: National Academy Press.
  • Times Higher Education World Reputation Rankings 2011-2012. (2012). Erişim: http://www.timeshighereducation.co.uk/ world-university-rankings/2011-12/world-ranking
  • Toğrol, E. (1976). Cumhuriyetin Ellinci Yılı Kitabı. İstanbul: İTÜ İnşaat Fakültesi.
  • US News and World Report. (2012). The best graduate schools. Erişim: http://grad-schools.usnews.rankingsandreviews.com/ best-graduate-schools
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Necati Ağıralioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ağıralioğlu, N. (2013). Türkiye’de Lisansüstü Öğretim. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 1-9.
AMA Ağıralioğlu N. Türkiye’de Lisansüstü Öğretim. J Higher Edu Sci. Nisan 2013;(1):1-9.
Chicago Ağıralioğlu, Necati. “Türkiye’de Lisansüstü Öğretim”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2013): 1-9.
EndNote Ağıralioğlu N (01 Nisan 2013) Türkiye’de Lisansüstü Öğretim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 1–9.
IEEE N. Ağıralioğlu, “Türkiye’de Lisansüstü Öğretim”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 1–9, Nisan 2013.
ISNAD Ağıralioğlu, Necati. “Türkiye’de Lisansüstü Öğretim”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2013), 1-9.
JAMA Ağıralioğlu N. Türkiye’de Lisansüstü Öğretim. J Higher Edu Sci. 2013;:1–9.
MLA Ağıralioğlu, Necati. “Türkiye’de Lisansüstü Öğretim”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2013, ss. 1-9.
Vancouver Ağıralioğlu N. Türkiye’de Lisansüstü Öğretim. J Higher Edu Sci. 2013(1):1-9.