BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet

Yıl 2013, Sayı: 1, 65 - 69, 01.04.2013

Öz

Çalışma, öğrencilerin uygulama alanlarında karşılaştıkları şiddeti belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Haziran 2010 tarihinde bir haftalık sürede bir üniversitenin sağlık yüksekokulu hemşirelik öğrencilerine uygulanmıştır. Okulda toplam 360 öğrenci bulunmakta olup; 53’ü dördüncü sınıf, 60’ı üçüncü sınıf, 114’ü ikinci sınıf, 79’u birinci sınıf ve 102’si hazırlık sınıfında eğitim görmektedir. Hazırlık sınıfındaki öğrenciler uygulama dersleri bulunmadığından araştırmaya dahil edilmemiştir. Öğrencilerin %70,58’ne ulaşılmıştır. Öğrencilerin uygulama alanlarında çoğunlukla maruz kaldığı şiddet türü sözel şiddet ve cinsiyet ayrımcılığı olup şiddet uygulayanların kendi meslektaşları olduğu belirlenmiştir

Kaynakça

  • Ahmad, M.M. & Alasad, J.A. (2007). Patients’ preferences for nurses’ gender in Jordan. Int J Nurs Pract, 13(4), 237-242.
  • Ay, F. (2007). Hemşirelik eğitiminde yeterliliğin sağlanması için yeni bir yaklaşım: Rehber hemşire (koçluk) sistemi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2(5), 52-65.
  • Beydağ, K.D. (2007). Kadın doğum servislerinde yatan hastaların erkek hemşireler hakkındaki düşünceleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10(2), 12-19.
  • Cassitto M.G., Fattorini, E., Gilioli, R., & Rengo, C. (2003). Raising awareness of psychological harassment at work. Geneva:World Health Organization. Erişim: http://www.who. int/occupational_health/publications/en/pwh4e.pdf
  • Center for American Nurses. (2008). Lateral Violence and Bullying in the Workplace. Erişim: http://www.centerforamericannurses. org/associations/9102/files/Conflict_BULLYING%20FACT%20 SHEET.pdf
  • Chan, D.S.K. (2002). Association between student learning outcomes from their clinical placement and their perceptions of the social climate of the clinical learning enviroment. International Journal of Nursing Studies, 39(5), 517-524.
  • Çelebioğlu, A., Akpinar, R.B., Küçükoğlu, S., & Engin, R. (2010). Violence experienced by Turkish nursing students in clinical settings: Their emotions and behaviors. Nurse Education Today, 30(7), 687–691.
  • Çelik, S.S. & Bayraktar, N. (2004). A study of nursing student abuse in Turkey. Journal of Nurse Education, 43(7), 331–336.
  • Çöl, S.Ö. (2008). İşyerinde psikolojik şiddet: Hastane çalışanları üzerine bir araştırma. Çalışma ve Toplum, 4(19), 107-134.
  • Ferns, T. & Meerabeau, E. (2009). Reporting behaviours of nursing students who have experienced verbal abuse. Journal of Advanced Nursing, 65(12), 2678–2688.
  • Gökkoca, F.Z.U. (2001). Sağlık eğitimi açısından yetişkin eğitimi. STED, 10(11), 412-414.
  • Görgülü, S. (2001). Klinik uygulamalarda öğrencilerin öğretim elemanlarından beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8(1), 1-13.
  • International Labour Office Branch Office Ankara-Uluslararası Çalışma Ofisi Ankara. (2002). News From ILO Geneva.
  • Newsletter. Erişim: http://www.ilo.org/public/english/region/ eurpro/ankara/newsletr/2001_3.htm.
  • Jackson, D., Clare, J., & Mannix, J. (2002). Who would want to be a nurse? Violence in the workplace-a factor in recruiment and retention. Journal of Nursing Management, 10(1), 13-20.
  • Karaöz, S. (2003). Hemşirelikte klinik öğretime genel bir bakış ve etkin klinik öğretim için öneriler. HEMAR-G, 5(1), 15-21.
  • Kocaer, Ü., Öztop, T., Usta, N., Gökçek, D., Bahçecik, N., Öztürk, H., & Paslı, E. (2004). Hemşirelik mesleğinde erkek üyelerin yeri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7(2), 23-29.
  • KSGM (2005). Toplumsal Cinsiyete Dayalı Bütçeleme ve Kadın Statüsü Genel Müdürlüğü’nün Rolü. Erişim: http://www.ksgm. gov.tr/Pdf/butceleme.pdf.
  • Lash, A.A., Kulakaç, Ö., Buldukoğlu, K., & Kukulu, K. (2006). Verbal Abuse of Nursing and Midwifery students in clinical settings in Turkey. Journal of Nursing Education , 45(10), 396-403.
  • Longo, J. (2007). Horizontal violence among nursing students. Arch Psychiatr Nurs, 21(3), 177-8.
  • Longo, J. & Sherman, R.O. (2007). Leveling horizontal violence. Nursing Management, 38(3), 34-37,50-51.
  • Purpora, C. (2005). Nurse vs. Nurse: Understanding Horizontal Violence. LPN2005, 1(6), 32-36.
  • Saines, J.C. (1999). Violence and aggression in A&E: recommendations for action. Accid Emerg Nurs, 7(1), 8-12.
  • Sharif, F. & Masoumi, S.A. (2005). A qualitative study of nursing student experiences of clinical practice. BMC Nursing, 4(6), 1-7
  • Simons, S. (2008). Workplace Bullying Experienced by Massachusetts Registered Nurses and the Relationship to Intention to Leave the Organization. Advances in Nursing Science, 31(2),E48-E59.
  • St Pierre, I. & Holmes, D. (2008). Managing nurses through disciplinary power: a Foucauldian analysis of workplace violence. Journal of Nursing Management, 16(3), 352–359.
  • Tınaz, P. (2006). İşyerinde psikolojik taciz (mobbıng). Çalışma ve Toplum, 4(11),13-28.
  • Vural, G. (1997). Liderlik ve Hemşirelik. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 1(1), 15-22.
  • Woelfle, C.Y. & Mc Caffrey, R. (2007). Nurse on nurse. Nursing Forum, 42(3), 123-131.

Violence Experienced By Nursing Students in Clinical Practice Settings

Yıl 2013, Sayı: 1, 65 - 69, 01.04.2013

Öz

The study was made to determine violence experienced by nurse students in clinical settings. It was applied to the School of Health Nursing Student of a university during a week in June, 2010. There were 360 students, 53 of whom were senior, 60 of whom were thirdyear, 114 of whom were sophomore, 79 of whom were first-year and 102 of whom were prep-school students, at the school. Students in preparatory classes were not included in the scope of the study since they didn’t take applied courses. 70,58% of the students were reached. It was determined that the students were often exposed to verbal abuse and sexism in clinical setting and the abuse was performed by their colleagues

Kaynakça

  • Ahmad, M.M. & Alasad, J.A. (2007). Patients’ preferences for nurses’ gender in Jordan. Int J Nurs Pract, 13(4), 237-242.
  • Ay, F. (2007). Hemşirelik eğitiminde yeterliliğin sağlanması için yeni bir yaklaşım: Rehber hemşire (koçluk) sistemi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2(5), 52-65.
  • Beydağ, K.D. (2007). Kadın doğum servislerinde yatan hastaların erkek hemşireler hakkındaki düşünceleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10(2), 12-19.
  • Cassitto M.G., Fattorini, E., Gilioli, R., & Rengo, C. (2003). Raising awareness of psychological harassment at work. Geneva:World Health Organization. Erişim: http://www.who. int/occupational_health/publications/en/pwh4e.pdf
  • Center for American Nurses. (2008). Lateral Violence and Bullying in the Workplace. Erişim: http://www.centerforamericannurses. org/associations/9102/files/Conflict_BULLYING%20FACT%20 SHEET.pdf
  • Chan, D.S.K. (2002). Association between student learning outcomes from their clinical placement and their perceptions of the social climate of the clinical learning enviroment. International Journal of Nursing Studies, 39(5), 517-524.
  • Çelebioğlu, A., Akpinar, R.B., Küçükoğlu, S., & Engin, R. (2010). Violence experienced by Turkish nursing students in clinical settings: Their emotions and behaviors. Nurse Education Today, 30(7), 687–691.
  • Çelik, S.S. & Bayraktar, N. (2004). A study of nursing student abuse in Turkey. Journal of Nurse Education, 43(7), 331–336.
  • Çöl, S.Ö. (2008). İşyerinde psikolojik şiddet: Hastane çalışanları üzerine bir araştırma. Çalışma ve Toplum, 4(19), 107-134.
  • Ferns, T. & Meerabeau, E. (2009). Reporting behaviours of nursing students who have experienced verbal abuse. Journal of Advanced Nursing, 65(12), 2678–2688.
  • Gökkoca, F.Z.U. (2001). Sağlık eğitimi açısından yetişkin eğitimi. STED, 10(11), 412-414.
  • Görgülü, S. (2001). Klinik uygulamalarda öğrencilerin öğretim elemanlarından beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8(1), 1-13.
  • International Labour Office Branch Office Ankara-Uluslararası Çalışma Ofisi Ankara. (2002). News From ILO Geneva.
  • Newsletter. Erişim: http://www.ilo.org/public/english/region/ eurpro/ankara/newsletr/2001_3.htm.
  • Jackson, D., Clare, J., & Mannix, J. (2002). Who would want to be a nurse? Violence in the workplace-a factor in recruiment and retention. Journal of Nursing Management, 10(1), 13-20.
  • Karaöz, S. (2003). Hemşirelikte klinik öğretime genel bir bakış ve etkin klinik öğretim için öneriler. HEMAR-G, 5(1), 15-21.
  • Kocaer, Ü., Öztop, T., Usta, N., Gökçek, D., Bahçecik, N., Öztürk, H., & Paslı, E. (2004). Hemşirelik mesleğinde erkek üyelerin yeri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7(2), 23-29.
  • KSGM (2005). Toplumsal Cinsiyete Dayalı Bütçeleme ve Kadın Statüsü Genel Müdürlüğü’nün Rolü. Erişim: http://www.ksgm. gov.tr/Pdf/butceleme.pdf.
  • Lash, A.A., Kulakaç, Ö., Buldukoğlu, K., & Kukulu, K. (2006). Verbal Abuse of Nursing and Midwifery students in clinical settings in Turkey. Journal of Nursing Education , 45(10), 396-403.
  • Longo, J. (2007). Horizontal violence among nursing students. Arch Psychiatr Nurs, 21(3), 177-8.
  • Longo, J. & Sherman, R.O. (2007). Leveling horizontal violence. Nursing Management, 38(3), 34-37,50-51.
  • Purpora, C. (2005). Nurse vs. Nurse: Understanding Horizontal Violence. LPN2005, 1(6), 32-36.
  • Saines, J.C. (1999). Violence and aggression in A&E: recommendations for action. Accid Emerg Nurs, 7(1), 8-12.
  • Sharif, F. & Masoumi, S.A. (2005). A qualitative study of nursing student experiences of clinical practice. BMC Nursing, 4(6), 1-7
  • Simons, S. (2008). Workplace Bullying Experienced by Massachusetts Registered Nurses and the Relationship to Intention to Leave the Organization. Advances in Nursing Science, 31(2),E48-E59.
  • St Pierre, I. & Holmes, D. (2008). Managing nurses through disciplinary power: a Foucauldian analysis of workplace violence. Journal of Nursing Management, 16(3), 352–359.
  • Tınaz, P. (2006). İşyerinde psikolojik taciz (mobbıng). Çalışma ve Toplum, 4(11),13-28.
  • Vural, G. (1997). Liderlik ve Hemşirelik. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 1(1), 15-22.
  • Woelfle, C.Y. & Mc Caffrey, R. (2007). Nurse on nurse. Nursing Forum, 42(3), 123-131.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şule Ergöl Bu kişi benim

Meltem Kürtüncü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergöl, Ş., & Kürtüncü, M. (2013). Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 65-69.
AMA Ergöl Ş, Kürtüncü M. Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet. J Higher Edu Sci. Nisan 2013;(1):65-69.
Chicago Ergöl, Şule, ve Meltem Kürtüncü. “Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2013): 65-69.
EndNote Ergöl Ş, Kürtüncü M (01 Nisan 2013) Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 65–69.
IEEE Ş. Ergöl ve M. Kürtüncü, “Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 65–69, Nisan 2013.
ISNAD Ergöl, Şule - Kürtüncü, Meltem. “Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2013), 65-69.
JAMA Ergöl Ş, Kürtüncü M. Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet. J Higher Edu Sci. 2013;:65–69.
MLA Ergöl, Şule ve Meltem Kürtüncü. “Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2013, ss. 65-69.
Vancouver Ergöl Ş, Kürtüncü M. Hemşirelik Öğrencilerinin Uygulama Alanlarında Karşılaştıkları Şiddet. J Higher Edu Sci. 2013(1):65-9.