BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2013, Sayı: 3, 228 - 235, 01.12.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin memnuniyet düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada veri toplamak amacıyla Epstein ve McPartland 1976 tarafından geliştirilen ve Yılmaz ve Çokluk Bökeoğlu 2006 tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan ‘Fakülte Yaşamının Niteliği Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmaya Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören 287 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonuçları eğitim fakültesi öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin memnuniyetlerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin memnuniyet düzeyleri cinsiyet, yaş ve burs alma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken öğrenim görülen sınıf düzeyi ve öğrenim görülen bölüm değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Araştırma sonunda, öğrencilerin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin memnuniyet düzeylerini daha olumlu hale getirmeye yönelik öneriler sunulmuştur

Kaynakça

  • Ainley, J. (1991). High school factors that influence students to remain in school. Journal of Educational Research, 85, 69-80.
  • Anderson, C. S. (1982). The search for school climate: A review of the research. Review of Educational Research, 52, 368-420.
  • Argon, T., & Kösterelioğlu, M. A. (2009). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşam kalitesi ve fakülte kültürüne ilişkin algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 43-61.
  • Audin, K., Davy, J., & Barkham, M. (2003). University quality of life and learning: An approach to student well- being, satisfaction and institutional change. Journal of further and Higher Education, 27(4), 365-382.
  • Austin, G., Hanson, T., Bono, G., & Cheng, Z. (2007). The achievement gap, school well being and learning support. Erişim: 24.12.2012, http://www.closingtheachievement gap. org/cs/ctag/view/resource.
  • Bilgiç, S., & Sarı, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin okul yaşam kalitesi ve empatik sınıf atmosferi algıları. Eğitim ve Uygulama, 9(17), 1-19.
  • Roberts, L. W., & Clifton, R. A. (1992). Measuring the affective quality of life of university students: The validation of an instrument. Social Indicator Research, 27, 113-137.
  • Sarı, M. (2007). Demokratik değerlerin kazanımı sürecinde örtük program: Düşük ve yüksek okul yaşam kalitesine sahip iki ilköğretim okulunda nitel bir çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sarı, M., Ötünç, E., & Erceylan, H. (2007). Liselerde okul yaşam kalitesi: Adana ili örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 50, 297-320.
  • Sarı, M., & Cenkseven, F. (2008). İlköğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi ve benlik kavramı. Uluslararası İnsani Bilimler Dergisi, 5(2), 1-16.
  • Sarı, M. (2012). Okul yaşamının değerlendirilmesi: Okul yaşam kalitesi ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 344-355.
  • Shapiro, H. T. (2005). A larger sense of purpose: Higher education and society. New Jersey: Princeton University.
  • Singh, K., Augsutine, E. C., & Singh, B. (2010). Quality of university life for UiTM students. International Conference on Science and Social Research, December, 5-7. Erişim: 18.01.2013, http://ie- eexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=5773859
  • Yılmaz, K. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-13.
  • Yılmaz, K., & Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2006). Fakülte yaşamının niteliği ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 201-210.
  • Poindexter, M. (2006). Are colleges listening to students? Connection: New England’s Journal of Higher Education, 20(4), 19-20.

Examination of the Satisfaction Levels of Education Faculty Students on the Quality of Faculty Life According to Different Variables

Yıl 2013, Sayı: 3, 228 - 235, 01.12.2013

Öz

The purpose of this study was to examine the satisfaction levels of the students of Faculty of Education about the quality of faculty life with respect to different variables. ‘The Quality of School Life Scale’ originally developed by Epstein and McPartland 1976 and adapted into Turkish by Yılmaz and Çokluk & Bökeoğlu 2006 was used to gather data. A total of 287 students studying at Mehmet Akif University Faculty of Education in 2012-2013 academic year participated in the study. Results revealed that students’ satisfaction levels on the quality of faculty life were of medium level. Students’ satisfaction levels on the quality of faculty life differed significantly according to their grade level, where as their satisfaction levels did not differ significantly according to gender, age, and receiving scholarship variables. Suggestions were presented to increase the satisfaction levels of the students in terms of the quality of faculty life at the end of the research

Kaynakça

  • Ainley, J. (1991). High school factors that influence students to remain in school. Journal of Educational Research, 85, 69-80.
  • Anderson, C. S. (1982). The search for school climate: A review of the research. Review of Educational Research, 52, 368-420.
  • Argon, T., & Kösterelioğlu, M. A. (2009). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşam kalitesi ve fakülte kültürüne ilişkin algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 43-61.
  • Audin, K., Davy, J., & Barkham, M. (2003). University quality of life and learning: An approach to student well- being, satisfaction and institutional change. Journal of further and Higher Education, 27(4), 365-382.
  • Austin, G., Hanson, T., Bono, G., & Cheng, Z. (2007). The achievement gap, school well being and learning support. Erişim: 24.12.2012, http://www.closingtheachievement gap. org/cs/ctag/view/resource.
  • Bilgiç, S., & Sarı, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin okul yaşam kalitesi ve empatik sınıf atmosferi algıları. Eğitim ve Uygulama, 9(17), 1-19.
  • Roberts, L. W., & Clifton, R. A. (1992). Measuring the affective quality of life of university students: The validation of an instrument. Social Indicator Research, 27, 113-137.
  • Sarı, M. (2007). Demokratik değerlerin kazanımı sürecinde örtük program: Düşük ve yüksek okul yaşam kalitesine sahip iki ilköğretim okulunda nitel bir çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sarı, M., Ötünç, E., & Erceylan, H. (2007). Liselerde okul yaşam kalitesi: Adana ili örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 50, 297-320.
  • Sarı, M., & Cenkseven, F. (2008). İlköğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi ve benlik kavramı. Uluslararası İnsani Bilimler Dergisi, 5(2), 1-16.
  • Sarı, M. (2012). Okul yaşamının değerlendirilmesi: Okul yaşam kalitesi ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 344-355.
  • Shapiro, H. T. (2005). A larger sense of purpose: Higher education and society. New Jersey: Princeton University.
  • Singh, K., Augsutine, E. C., & Singh, B. (2010). Quality of university life for UiTM students. International Conference on Science and Social Research, December, 5-7. Erişim: 18.01.2013, http://ie- eexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=5773859
  • Yılmaz, K. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-13.
  • Yılmaz, K., & Çokluk Bökeoğlu, Ö. (2006). Fakülte yaşamının niteliği ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 201-210.
  • Poindexter, M. (2006). Are colleges listening to students? Connection: New England’s Journal of Higher Education, 20(4), 19-20.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Servet Özdemir Bu kişi benim

Ali Çağatay Kılınç Bu kişi benim

Zeki Öğdem Bu kişi benim

Emre Er Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özdemir, S., Kılınç, A. Ç., Öğdem, Z., Er, E. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 228-235.
AMA Özdemir S, Kılınç AÇ, Öğdem Z, Er E. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. J Higher Edu Sci. Aralık 2013;(3):228-235.
Chicago Özdemir, Servet, Ali Çağatay Kılınç, Zeki Öğdem, ve Emre Er. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2013): 228-35.
EndNote Özdemir S, Kılınç AÇ, Öğdem Z, Er E (01 Aralık 2013) Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 228–235.
IEEE S. Özdemir, A. Ç. Kılınç, Z. Öğdem, ve E. Er, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 228–235, Aralık 2013.
ISNAD Özdemir, Servet vd. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2013), 228-235.
JAMA Özdemir S, Kılınç AÇ, Öğdem Z, Er E. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2013;:228–235.
MLA Özdemir, Servet vd. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2013, ss. 228-35.
Vancouver Özdemir S, Kılınç AÇ, Öğdem Z, Er E. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Yaşamının Niteliğine İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2013(3):228-35.