BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye'deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi

Yıl 2014, Sayı: 2, 67 - 72, 01.08.2014

Öz

Tüm dünya genelinde yükseköğretime duyulan ihtiyaç her geçen gün artarken üniversiteler, uluslararası standartlara ulaşmak için çaba göstermektedir. Küresel dünyada rekabet edebilecek bir konuma gelebilmek için Türkiye’deki mevcut yükseköğretim sisteminin yeniden yapılandırılması gerektiğine dair bir tartışma uzun zamandır süregelmektedir. Bu bağlamda 1,5 yıldan beri üzerinde çalışılmakta olan yeni yükseköğretim yasa taslağına son hali verilmiş ve paydaşlara iletilmiştir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki mevcut yükseköğretim sistemini yeni yükseköğretim yasa taslağına ilişkin çalışmalar çerçevesinde değerlendirmektir. 1981 yılında yürürlüğe girmiş olup, günümüz yükseköğretiminin ihtiyaçlarına karşılayamaz bir hale gelen 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, yeni yükseköğretim yasa taslağı ile karşılaştırılacaktır

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ankara Üniversitesi Senatosu’nun “Yeni Yükseköğretim Kanunu Taslağına” İlişkin Görüş ve Önerileri (27.11.2012). Retrieved from https://yeniyasa.yok.gov.tr/files/0f04a560fcdf0d41fe971 f3899eb7c19..pdf
  • Baskan, G.A. & Öztürk, D. (2010). Türkiye’de Yükseköğretimin Yö- netimi.
  • Baskan, G.A. (1985). 12 Eylül 1980 Öncesi Dönemde Yükseköğre- timde Sorunlar, Bu Tarihten Sonra Alınan Önlemler, İlk Sonuç- lar. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Baskan, G.A. (1990). 1750 Sayılı Üniversiteler Kanunu ile 2547 Sa- yılı Yükseköğretim Kanunu’nun Örgüt Yapısı ve Yönetim Süreç- leri Açısından Karşılaştırılması. Doktora Tezi. Ankara.
  • Çakmakçı, N. (2014). Çetinsaya’nın Stratejik Vizyon Çalışması 12 Mayıs’ta Açıklanıyor. Retrieved from http://www.hurriyet. com.tr/yazarlar/26254942.asp
  • Doğramacı, İ. (2000). Günümüzde Rektör Seçimi ve Atama Krizi, Türkiye’de ve Dünyada Yükseköğretim Yönetimine Bir Bakış. Ankara: Bilkent Üniversitesi Yayınları.
  • Dölen, E. (2010). Türkiye Üniversite Tarihi 5, Özerk Üniversite Dö- nemi (1946-1981). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Evaluating Turkish Higher Education System within the Framework of New Higher Education Act Studies

Yıl 2014, Sayı: 2, 67 - 72, 01.08.2014

Öz

The global demand for higher education has been increasing all over the world and universities endeavor to reach international standards. It has been discussed for a long time that it is crucial to restructure the existing higher education system in Turkey to achieve a competitive position in global world. Within this scope, the new higher education act, on which studies have been going on for 1,5 years, has been shaped and broached to stakeholders. The aim of this study is to evaluate the existing higher education system in Turkey within the frame of the new higher education act studies. The weak points of the Law of Higher Education No. 2547 published in 1981, which cannot meet the needs of today’s higher education, will be compared to the new draft law for higher education

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ankara Üniversitesi Senatosu’nun “Yeni Yükseköğretim Kanunu Taslağına” İlişkin Görüş ve Önerileri (27.11.2012). Retrieved from https://yeniyasa.yok.gov.tr/files/0f04a560fcdf0d41fe971 f3899eb7c19..pdf
  • Baskan, G.A. & Öztürk, D. (2010). Türkiye’de Yükseköğretimin Yö- netimi.
  • Baskan, G.A. (1985). 12 Eylül 1980 Öncesi Dönemde Yükseköğre- timde Sorunlar, Bu Tarihten Sonra Alınan Önlemler, İlk Sonuç- lar. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Baskan, G.A. (1990). 1750 Sayılı Üniversiteler Kanunu ile 2547 Sa- yılı Yükseköğretim Kanunu’nun Örgüt Yapısı ve Yönetim Süreç- leri Açısından Karşılaştırılması. Doktora Tezi. Ankara.
  • Çakmakçı, N. (2014). Çetinsaya’nın Stratejik Vizyon Çalışması 12 Mayıs’ta Açıklanıyor. Retrieved from http://www.hurriyet. com.tr/yazarlar/26254942.asp
  • Doğramacı, İ. (2000). Günümüzde Rektör Seçimi ve Atama Krizi, Türkiye’de ve Dünyada Yükseköğretim Yönetimine Bir Bakış. Ankara: Bilkent Üniversitesi Yayınları.
  • Dölen, E. (2010). Türkiye Üniversite Tarihi 5, Özerk Üniversite Dö- nemi (1946-1981). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gülsün Atanur Baskan Bu kişi benim

Sakine Sincer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atanur Baskan, G., & Sincer, S. (2014). Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 67-72.
AMA Atanur Baskan G, Sincer S. Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. Ağustos 2014;(2):67-72.
Chicago Atanur Baskan, Gülsün, ve Sakine Sincer. “Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2014): 67-72.
EndNote Atanur Baskan G, Sincer S (01 Ağustos 2014) Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 67–72.
IEEE G. Atanur Baskan ve S. Sincer, “Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 67–72, Ağustos 2014.
ISNAD Atanur Baskan, Gülsün - Sincer, Sakine. “Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2014), 67-72.
JAMA Atanur Baskan G, Sincer S. Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. 2014;:67–72.
MLA Atanur Baskan, Gülsün ve Sakine Sincer. “Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2014, ss. 67-72.
Vancouver Atanur Baskan G, Sincer S. Yeni YÖK Yasa Tasarısı Çalışmaları Bağlamında Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. 2014(2):67-72.