BibTex RIS Kaynak Göster

Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi

Yıl 2015, Sayı: 2, 214 - 218, 01.08.2015

Öz

Bu makalenin temel amacı istihdam perspektifinden bakarak son yıllarda öğrenci çekme sorunu ile karşı karşıya olan fen bilimleri temel alanlar programlarının bu süreci yaşamasına neden olan faktörleri ortaya koymaktır. Bunu gerçekleştirirken benzer süreçlerden geçen ülkelerde İngiltere ve Hindistan örnekleriyle sorunların giderilme yöntemleri de ele alınmıştır. Yapılan değerlendirmede, temel bilimler bölümlerinin güçlü yanları olarak öğrenci-öğretim elemanı oranı görülmektedir. Buna rağmen özellikle piyasada iş veya daha iyi bir iş arayan mezun sayısının çok fazla sayıda olması ve disiplinlerin akademik temelli eğitim ve öğretim yapması ise temel dezavantajlar olarak ortaya çıkmaktadır. Bu dezavantajların avantaja çevrilmesi sürecinde izlenmesi gereken süreç hakkında öneriler sunulmaktadır

Kaynakça

  • BIS (2009). Higher Ambitions: The future of universities in a knowledge economy. The Department for Business. London.
  • Biçerli, M.K. (2014). Yükseköğretim sistemimizi işgücü piyasasındaki gelişmeler paralelinde yeniden yapılandırmak zorundayız. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi,1(3), 122-127.
  • Çelik F.N. & Yılmaz İ. (2014). Temel bilimleri seçecek öğrencilere burs müjdesi. Retrieved from http://www.aa.com.tr/tr/ egitim/296879--temel-bilimleri-tercih-edecek-ogrencilere-2- bin-lira-burs
  • Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, kalite, uluslararasılaşma: Türkiye yükseköğretimi için bir yol haritası. Yükseköğretim Kurulu, Ankara. Retrieved from https://forum.yok.gov.tr/docs/ YolHaritasi.pdf
  • Çolak A.T. (2014). Kimya ve fen bölümlerinin durumu içler acısı! Retrieved from http://www.kimyahaberleri.com/kimya-vefen-bolumlerinin-durumu-icler-acisi/
  • Günay D., Günay A., & Atatekin E. (2013). Türkiye’de temel bilimlerde sarsılış: Ülkenin sarsılışı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 85-96.
  • Higher Education Funding Council for England (HEFCE) (2011). Provision of information about higher education: Outcomes of consultation and next steps. June 2011/18. London, England: HEFCE.
  • IMD World Competitiveness Centre (WCC), 2014. 20W14 world talent report. Retrieved from http://www.imd.org/uupload/ imd.website/wcc/NewTalentReport/IMD_World_Talent_ Report_2014bis.pdf
  • MEB 2014 Şubat ve kasım ayları öğretmen atama kılavuzları. İnsan Kaynakları Ofisi. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • National Committee of Inquiry into Higher Education (NCIHE) (1997). Higher education in the learning society. London: HMSO.
  • ÖSYM (2013). Yükseköğretim istatistikleri kitabı 2013. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2014a). 2014-KPSS öğretmenlik alan bilgisi (öabt) sınavı sonuçlarına ilişkin sayısal bilgiler. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2014b). Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi adayların yükseköğretim programlarına ilişkin tercihleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2014c). 2014-ÖSYS yükseköğretim programlarının merkezi yerleştirmedeki en küçük ve en büyük puanları kitabı. Ankara: ÖSYM.
  • OECD (2007). PISA 2006 Results: PISA 2006: Science Competencies for Tomorrow’s World, (Volume I). OECD Publishing.
  • OECD (2013). OECD skills outlook 2013: First results from the survey of adult skills. OECD publishing. Retrieved from http:// dx.doi.org/10.1787/9789264204256-en
  • Seremet, M. (2013). Geographic Information Systems (GIS) in higher education: a study of provision, pedagogy and employability in the United Kingdom and Turkey. Unpublished PhD thesis, Plymouth University, Plymouth, UK.
  • Şeremet, M, & Chalkley B. (2015). Student perspectives on the teaching of geographical information systems (GIS) in geography degrees. Journal of Geography in Higher Education, 39(1): 18-36.
  • The Times of Indiana (2012). Conventional courses on decline. Retrieved from http://timesofindia.indiatimes. com/city/guwahati/Conventional-courses-on-decline/ articleshow/14942557.cms
  • THE Hindu (2011). Conventional subjects set to take new course. Retrieved from http://www.thehindu.com/news/cities/ chennai/conventional-subjects-set-to-take-new-course/ article2645693.ece [Erişim Tarihi: 20.11.2014]
  • YÖK (2012). National qualifications framework for higher education in Turkey, Ankara. Retrieved from http://tyyc.yok.gov.tr/

Obstacles in the Recruitment of Fundamental Sciences Students: A Different Perspective

Yıl 2015, Sayı: 2, 214 - 218, 01.08.2015

Öz

This paper focuses on the challenges of fundamental sciences departments in student recruitment by taking the employability agenda particularly skills development into consideration. In addition, this paper also exemplifies the similar cases from such countries as India and the UK. As a result, one of the main advantages owing the disciplines is to have healthy student-staff ratio. Said that, two main drawbacks are also available for the programmes; a high number of unemployed graduate students and non-employability-saturated curricula. Eventually, this paper brings a set of suggestions which might help the departments to sustain a healthy student intake in the near future

Kaynakça

  • BIS (2009). Higher Ambitions: The future of universities in a knowledge economy. The Department for Business. London.
  • Biçerli, M.K. (2014). Yükseköğretim sistemimizi işgücü piyasasındaki gelişmeler paralelinde yeniden yapılandırmak zorundayız. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi,1(3), 122-127.
  • Çelik F.N. & Yılmaz İ. (2014). Temel bilimleri seçecek öğrencilere burs müjdesi. Retrieved from http://www.aa.com.tr/tr/ egitim/296879--temel-bilimleri-tercih-edecek-ogrencilere-2- bin-lira-burs
  • Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, kalite, uluslararasılaşma: Türkiye yükseköğretimi için bir yol haritası. Yükseköğretim Kurulu, Ankara. Retrieved from https://forum.yok.gov.tr/docs/ YolHaritasi.pdf
  • Çolak A.T. (2014). Kimya ve fen bölümlerinin durumu içler acısı! Retrieved from http://www.kimyahaberleri.com/kimya-vefen-bolumlerinin-durumu-icler-acisi/
  • Günay D., Günay A., & Atatekin E. (2013). Türkiye’de temel bilimlerde sarsılış: Ülkenin sarsılışı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 85-96.
  • Higher Education Funding Council for England (HEFCE) (2011). Provision of information about higher education: Outcomes of consultation and next steps. June 2011/18. London, England: HEFCE.
  • IMD World Competitiveness Centre (WCC), 2014. 20W14 world talent report. Retrieved from http://www.imd.org/uupload/ imd.website/wcc/NewTalentReport/IMD_World_Talent_ Report_2014bis.pdf
  • MEB 2014 Şubat ve kasım ayları öğretmen atama kılavuzları. İnsan Kaynakları Ofisi. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • National Committee of Inquiry into Higher Education (NCIHE) (1997). Higher education in the learning society. London: HMSO.
  • ÖSYM (2013). Yükseköğretim istatistikleri kitabı 2013. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2014a). 2014-KPSS öğretmenlik alan bilgisi (öabt) sınavı sonuçlarına ilişkin sayısal bilgiler. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2014b). Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi adayların yükseköğretim programlarına ilişkin tercihleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2014c). 2014-ÖSYS yükseköğretim programlarının merkezi yerleştirmedeki en küçük ve en büyük puanları kitabı. Ankara: ÖSYM.
  • OECD (2007). PISA 2006 Results: PISA 2006: Science Competencies for Tomorrow’s World, (Volume I). OECD Publishing.
  • OECD (2013). OECD skills outlook 2013: First results from the survey of adult skills. OECD publishing. Retrieved from http:// dx.doi.org/10.1787/9789264204256-en
  • Seremet, M. (2013). Geographic Information Systems (GIS) in higher education: a study of provision, pedagogy and employability in the United Kingdom and Turkey. Unpublished PhD thesis, Plymouth University, Plymouth, UK.
  • Şeremet, M, & Chalkley B. (2015). Student perspectives on the teaching of geographical information systems (GIS) in geography degrees. Journal of Geography in Higher Education, 39(1): 18-36.
  • The Times of Indiana (2012). Conventional courses on decline. Retrieved from http://timesofindia.indiatimes. com/city/guwahati/Conventional-courses-on-decline/ articleshow/14942557.cms
  • THE Hindu (2011). Conventional subjects set to take new course. Retrieved from http://www.thehindu.com/news/cities/ chennai/conventional-subjects-set-to-take-new-course/ article2645693.ece [Erişim Tarihi: 20.11.2014]
  • YÖK (2012). National qualifications framework for higher education in Turkey, Ankara. Retrieved from http://tyyc.yok.gov.tr/
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Şeremet Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şeremet, M. (2015). Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 214-218.
AMA Şeremet M. Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi. J Higher Edu Sci. Ağustos 2015;(2):214-218.
Chicago Şeremet, Mehmet. “Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2015): 214-18.
EndNote Şeremet M (01 Ağustos 2015) Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 214–218.
IEEE M. Şeremet, “Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 214–218, Ağustos 2015.
ISNAD Şeremet, Mehmet. “Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2015), 214-218.
JAMA Şeremet M. Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi. J Higher Edu Sci. 2015;:214–218.
MLA Şeremet, Mehmet. “Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2015, ss. 214-8.
Vancouver Şeremet M. Temel Bilimlerin Öğrenci Çekmede Yaşadığı Zorluklar: Farklı Bir Perspektif Önerisi. J Higher Edu Sci. 2015(2):214-8.