BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları

Yıl 2016, Sayı: 2, 231 - 241, 01.08.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin eğitimde kendilerini konumlandırdıkları alanları belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversiteleri oluşturmaktadır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı çalışmada doküman inceleme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma verileri, üniversitelerin web sitelerinde yer alan tanıtım videoları analiz edilerek elde edilmiştir. Araştırmada, 90 üniversitenin tanıtım videosuna ulaşılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, tanıtım videosuna ulaşılan 90 üniversiteden 49’unun kendilerini eğitim alanlarında konumlandırdıkları belirlenmiştir. Üniversitelerin kendilerini konumlandırdıkları eğitim alanlarından sağlık, mühendislik ve iktisadi ve idari bilimler dikkat çekmektedir. Tanıtım videoları analiz edilen 41 üniversitenin ise kendilerini herhangi bir eğitim alanında konumlandırmadığı sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Altınsoy, S. (2011). Yeni devlet üniversitelerinin gelişimi: Sorunlar ve politika önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 98-104.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2012). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamalı araştırma yöntemleri. 6. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Baker, M., Creedy J., & Johnson D. (1996). Financing and effects of internationalisation in higher education: an Australian country study. National Institute of Labour Studies Inc. Department of Economics and Institute of Applied Economic and Social Research University of Melbourne. Canberra: Australian Government Publishing Service. Retriewed from http://www. voced.edu.au/content/ngv%3A33631
  • Brooksbank, R. (1994). The anatomy of marketing positioning strategy. Marketing Intelligence& Planning, 12(4), 10-14.
  • Broughton, P. D. (2009). Harvard Business School’da size ne öğretirler? (Çev: Şiraz P., Şensoy Ü.). Optimist Yayınları: İstanbul
  • Carvalho, S. & Mota, M. O. (2010). The role of trust in creating value and student loyalty in relational exchanges between higher education ınstitutions and their students. Journal of Marketing for Higher Education, 20(1), 145-165.
  • Chapleo, C. (2004). Interpretation and ımplementation of reputation/ brand management by UK university leaders. International Journal of Educational Advancement, 5(1), 7-23.
  • tanıtım filmlerinde ön plana çıkan konumlandırma unsurlarının
  • Kemp, S., Madden, G. & Simpson, M. (1998). Emerging australian education markets: a discrete choice model of taiwanese and indonesian student ıntended study destination. Education Economics, 6(2), 159-169.
  • Kotler, P. (2005). A’dan Z’ye pazarlama. (Çev: Bakkal A. K.). İstanbul: MediaCat.
  • Marrs, M. K., Gajos, R., & Pinar, M. (2011). Utilizing brand audit to develop university
  • brand: A case study, Proceedings ASBBS Annual Conference: Las Vegas, February, 964-975.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama araştırmaları: teknikler ve (spss destekli) uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ries, A. & Trout, J. (1972). The positioning era cometh. Advertising Age, 17, 35-38.
  • Saraç, Y. (2015). YÖK’ün yapısı değişiyor. Retriewed from http: // www.cumhuriyet.com.tr/haber/egitim/472374/YOK_un_ yapisi_degisiyor.html#.
  • Temple, P. (2006). Branding higher education: Illusion or reality? Perspectives: Policy and Practice in Higher Education, 10(1), 15-19.
  • Waeraas, A. & Solbakk, M. (2009). Defining the Essence of a university: lessons from higher education branding. Higher Education, 57(4), 449-462.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 5. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

A Qualitative Research on Educational Fields on which Universities Positioned Themselves in Turkey

Yıl 2016, Sayı: 2, 231 - 241, 01.08.2016

Öz

The aim of this study is to determine the educational fields on which universities position themselves in Turkey. The population of the research consists of state and private universities in Turkey. In this study, qualitative research design was used and data were collected by document review technique.The research data was obtained by analyzing introductory videos of universities in their websites. In this context, 90 introductory videos of universities were collected. The data obtained was analyzed with descriptive analysis technique. the result of the study showed that 49 out of 90 universities positioned themselves in the field of education. Medical, engineering, and economics and administrative sciences were mostly emphasized educational fields. The result of the study led to the conclusion, 41 universities analyzing introductory videos did not position themselves in the field of education

Kaynakça

  • Altınsoy, S. (2011). Yeni devlet üniversitelerinin gelişimi: Sorunlar ve politika önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 98-104.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2012). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamalı araştırma yöntemleri. 6. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Baker, M., Creedy J., & Johnson D. (1996). Financing and effects of internationalisation in higher education: an Australian country study. National Institute of Labour Studies Inc. Department of Economics and Institute of Applied Economic and Social Research University of Melbourne. Canberra: Australian Government Publishing Service. Retriewed from http://www. voced.edu.au/content/ngv%3A33631
  • Brooksbank, R. (1994). The anatomy of marketing positioning strategy. Marketing Intelligence& Planning, 12(4), 10-14.
  • Broughton, P. D. (2009). Harvard Business School’da size ne öğretirler? (Çev: Şiraz P., Şensoy Ü.). Optimist Yayınları: İstanbul
  • Carvalho, S. & Mota, M. O. (2010). The role of trust in creating value and student loyalty in relational exchanges between higher education ınstitutions and their students. Journal of Marketing for Higher Education, 20(1), 145-165.
  • Chapleo, C. (2004). Interpretation and ımplementation of reputation/ brand management by UK university leaders. International Journal of Educational Advancement, 5(1), 7-23.
  • tanıtım filmlerinde ön plana çıkan konumlandırma unsurlarının
  • Kemp, S., Madden, G. & Simpson, M. (1998). Emerging australian education markets: a discrete choice model of taiwanese and indonesian student ıntended study destination. Education Economics, 6(2), 159-169.
  • Kotler, P. (2005). A’dan Z’ye pazarlama. (Çev: Bakkal A. K.). İstanbul: MediaCat.
  • Marrs, M. K., Gajos, R., & Pinar, M. (2011). Utilizing brand audit to develop university
  • brand: A case study, Proceedings ASBBS Annual Conference: Las Vegas, February, 964-975.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama araştırmaları: teknikler ve (spss destekli) uygulamalar. 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ries, A. & Trout, J. (1972). The positioning era cometh. Advertising Age, 17, 35-38.
  • Saraç, Y. (2015). YÖK’ün yapısı değişiyor. Retriewed from http: // www.cumhuriyet.com.tr/haber/egitim/472374/YOK_un_ yapisi_degisiyor.html#.
  • Temple, P. (2006). Branding higher education: Illusion or reality? Perspectives: Policy and Practice in Higher Education, 10(1), 15-19.
  • Waeraas, A. & Solbakk, M. (2009). Defining the Essence of a university: lessons from higher education branding. Higher Education, 57(4), 449-462.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 5. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kahraman Çatı Bu kişi benim

Yusuf Bilgin Bu kişi benim

Önder Kethüda Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çatı, K., Bilgin, Y., & Kethüda, Ö. (2016). Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 231-241.
AMA Çatı K, Bilgin Y, Kethüda Ö. Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları. J Higher Edu Sci. Ağustos 2016;(2):231-241.
Chicago Çatı, Kahraman, Yusuf Bilgin, ve Önder Kethüda. “Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2016): 231-41.
EndNote Çatı K, Bilgin Y, Kethüda Ö (01 Ağustos 2016) Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 231–241.
IEEE K. Çatı, Y. Bilgin, ve Ö. Kethüda, “Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 231–241, Ağustos 2016.
ISNAD Çatı, Kahraman vd. “Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2016), 231-241.
JAMA Çatı K, Bilgin Y, Kethüda Ö. Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları. J Higher Edu Sci. 2016;:231–241.
MLA Çatı, Kahraman vd. “Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2016, ss. 231-4.
Vancouver Çatı K, Bilgin Y, Kethüda Ö. Türkiye’deki Üniversitelerin Kendilerini Konumlandırdıkları Eğitim Alanları. J Higher Edu Sci. 2016(2):231-4.