BibTex RIS Kaynak Göster

The Content Analysis on Doctoral Thesies in Geomatic Engineering in Turkey

Yıl 2016, Sayı: 2, 252 - 260, 01.08.2016

Öz

The purpose of this study is to reach a conclusion based on the synthesis of doctoral dissertations published about surveying geomatic engineering by using content analysis. For this purpose, 325 doctoral dissertations published in Turkey were analyzed using content analysis technique. As a result of performed analysis, it has been determined that 70.46’s% of doctoral dissertations have been published in the last fifteen years. It has been shown that most doctoral dissertations were published by Istanbul Technical University, Yıldız Technical University, Selçuk University and Karadeniz Technical University. Most of the doctorate studies have been carried out in the discipline of public measurements/ land management with the rate of %32.62. 89.54% of the publishing language of the PhD thesis is Turkish, the average number of pages is 156. 68.45% of the PhD thesis advisors have professor doctor title. The most covered subjects are geographic information systems 15.46% , GPS/GNSS 12.36% and satellite image analysis 11.24%

Kaynakça

  • Al, U. & Coştur, R. (2007), Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 142-163.
  • Alkan, G., (2014). Türkiye’de muhasebe alanında yapılan lisansüstü tez çalışmaları üzerine bir araştırma (1984-2012), Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61(1), 41-52.
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education: ıntroduction and methods. Boston: Allyn and Bacon.
  • Boztoprak, T. (2016). Türkiye’de arazi toplulaştırması üzerine yapılmış (2000-2015) yayınların içerik analizi çalışması, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Doğa Bilimleri Dergisi, (Yayım için kabul edildi).
  • Çiçek, D. & Kozak, N. (2012). Anatolia: Turizm araştırmaları dergisi’nde yayımlanan hakem denetimli makalelerin bibliyo- metrik profili, Türk Kütüphaneciliği, 26(4), 734-756.
  • Doğru, M., Gençosman, T., Ataalkın, A. N. & Şeker, F. (2012). Fen bilimleri eğitiminde çalışılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin analizi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 49-64.
  • Enemark S., (2005). Global trends in surveying education: and the role of the FIG. Azimuth, 43(3), 19-21.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç. G., Kaplan, H., Ünal, Ü. Ö. A. & Akbunar, Ş. (2015). 2005 Yılı ve sonrasında geliştirilen öğretim programları ile ilgili öğretmen görüşleri; 2005-2011 Yılları arasında yapılan araştırmaların içerik analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 171-196. Retriewed from http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/ index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=182680_ ea3d20cdad24a0d963b122329d321f0a&?
  • Fazlıoğulları, O. & Kurul, N. (2012). Türkiye’deki eğitim bilimleri doktora tezlerinin özellikleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 43-75.
  • Gökçe, B. (2007). Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Savaş Yayınevi.
  • İpbüker, C. (2008). Mesleki kimliğimizde yeni açılımlar, HKM Jeodezi, Jeoinformasyon ve Arazi Yönetimi Dergisi, 98(1), 43-50. Retriewed from http://www.hkmo.org.tr/resimler/ ekler/847O_70f6aa36530c364_ek.pdf
  • Kozak, N. (2000). Türkiye’ de akademik turizm literatürünün gelişim süreci üzerine bir inceleme, Doğu Akdeniz Üniversitesi Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 15-55.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Palancıoğlu, H. M., Erkaya, G. & Hoşbaş, G. (2007). Avrupa Birliği Sürecinde Jeodezi Ve Fotogrametri Mühendisliği’nin durumu, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 11. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 2-6 Nisan 2007, Ankara, Türkiye.
  • Polat, Z.A. & Alkan, M. (2015). Jeodezi, Jeoinformasyon ve Arazi Yönetimi Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası, 15. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 25-28 Mart 2015, Ankara, Türkiye. Retriewed from http://www.hkmo.org.tr/resimler/ ekler/866fb109cd37ad4_ek.pdf
  • Silverman, D. (2001). Interpreting qualitative data: methods for analysing talk, text and interaction. London: SAGE Publication.
  • Turan, S., Karadağ, E., Bektaş, F. & Yalçın, M. (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(1), 93-119.

Türkiye'de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi

Yıl 2016, Sayı: 2, 252 - 260, 01.08.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, Harita/Geomatik Mühendisliği dalında yayımlanan doktora tezlerinin içerik analizi yapılarak senteze dayalı bir sonuca ulaşmaktır. Bu amaçla, Türkiye’de yayımlanan 325 doktora tezi içerik analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde doktora tezlerinin %70.46’sının son on beş yıl içerisinde yayınlandığı tespit edilmiştir. En fazla doktora tezi İstanbul Teknik Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Karadeniz Teknik Üniversitesi tarafından yayınlandığı görülmüştür. %32.62’lik oranla en fazla kamu ölçmeleri/arazi yönetimi bilim dalında doktora çalışması yapılmıştır. Doktora tezlerinin %89.54’ünün yayın dili Türkçe olup, ortalama sayfa sayısı 156’dır. Doktora tezlerinin %68.45’inin danışmanı profesör doktor unvanlıdır. En çok işlenen konular coğrafi bilgi sistemleri %15.46 , GPS/GNSS %12.36 ve uydu görüntü analizleridir %11.24

Kaynakça

  • Al, U. & Coştur, R. (2007), Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 142-163.
  • Alkan, G., (2014). Türkiye’de muhasebe alanında yapılan lisansüstü tez çalışmaları üzerine bir araştırma (1984-2012), Muhasebe ve Finansman Dergisi, 61(1), 41-52.
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education: ıntroduction and methods. Boston: Allyn and Bacon.
  • Boztoprak, T. (2016). Türkiye’de arazi toplulaştırması üzerine yapılmış (2000-2015) yayınların içerik analizi çalışması, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Doğa Bilimleri Dergisi, (Yayım için kabul edildi).
  • Çiçek, D. & Kozak, N. (2012). Anatolia: Turizm araştırmaları dergisi’nde yayımlanan hakem denetimli makalelerin bibliyo- metrik profili, Türk Kütüphaneciliği, 26(4), 734-756.
  • Doğru, M., Gençosman, T., Ataalkın, A. N. & Şeker, F. (2012). Fen bilimleri eğitiminde çalışılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin analizi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 49-64.
  • Enemark S., (2005). Global trends in surveying education: and the role of the FIG. Azimuth, 43(3), 19-21.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç. G., Kaplan, H., Ünal, Ü. Ö. A. & Akbunar, Ş. (2015). 2005 Yılı ve sonrasında geliştirilen öğretim programları ile ilgili öğretmen görüşleri; 2005-2011 Yılları arasında yapılan araştırmaların içerik analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 171-196. Retriewed from http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/ index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=182680_ ea3d20cdad24a0d963b122329d321f0a&?
  • Fazlıoğulları, O. & Kurul, N. (2012). Türkiye’deki eğitim bilimleri doktora tezlerinin özellikleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 43-75.
  • Gökçe, B. (2007). Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Savaş Yayınevi.
  • İpbüker, C. (2008). Mesleki kimliğimizde yeni açılımlar, HKM Jeodezi, Jeoinformasyon ve Arazi Yönetimi Dergisi, 98(1), 43-50. Retriewed from http://www.hkmo.org.tr/resimler/ ekler/847O_70f6aa36530c364_ek.pdf
  • Kozak, N. (2000). Türkiye’ de akademik turizm literatürünün gelişim süreci üzerine bir inceleme, Doğu Akdeniz Üniversitesi Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 15-55.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Palancıoğlu, H. M., Erkaya, G. & Hoşbaş, G. (2007). Avrupa Birliği Sürecinde Jeodezi Ve Fotogrametri Mühendisliği’nin durumu, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 11. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 2-6 Nisan 2007, Ankara, Türkiye.
  • Polat, Z.A. & Alkan, M. (2015). Jeodezi, Jeoinformasyon ve Arazi Yönetimi Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası, 15. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 25-28 Mart 2015, Ankara, Türkiye. Retriewed from http://www.hkmo.org.tr/resimler/ ekler/866fb109cd37ad4_ek.pdf
  • Silverman, D. (2001). Interpreting qualitative data: methods for analysing talk, text and interaction. London: SAGE Publication.
  • Turan, S., Karadağ, E., Bektaş, F. & Yalçın, M. (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(1), 93-119.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tahsin Boztoprak Bu kişi benim

Osman Demir Bu kişi benim

Yakup Emre Çoruhlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Boztoprak, T., Demir, O., & Çoruhlu, Y. E. (2016). Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 252-260.
AMA Boztoprak T, Demir O, Çoruhlu YE. Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi. J Higher Edu Sci. Ağustos 2016;(2):252-260.
Chicago Boztoprak, Tahsin, Osman Demir, ve Yakup Emre Çoruhlu. “Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2016): 252-60.
EndNote Boztoprak T, Demir O, Çoruhlu YE (01 Ağustos 2016) Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 252–260.
IEEE T. Boztoprak, O. Demir, ve Y. E. Çoruhlu, “Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 252–260, Ağustos 2016.
ISNAD Boztoprak, Tahsin vd. “Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2016), 252-260.
JAMA Boztoprak T, Demir O, Çoruhlu YE. Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi. J Higher Edu Sci. 2016;:252–260.
MLA Boztoprak, Tahsin vd. “Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2016, ss. 252-60.
Vancouver Boztoprak T, Demir O, Çoruhlu YE. Türkiye’de Harita/Geomatik Mühendisliğinde Yapılan Doktora Tezlerinin İçerik Analizi. J Higher Edu Sci. 2016(2):252-60.