BibTex RIS Kaynak Göster

Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme

Yıl 2017, Sayı: 1, 41 - 50, 01.04.2017

Öz

Öğrenci değişim programları yoluyla sağlanan öğrenci hareketliliği, öğretmen yetiştirme programları başta olmak üzere yükseköğretim kurumlarının önemli unsurlarından biri haline gelmektedir. Bu araştırmanın amacı; Farabi Değişim Programı’na katılan öğrencilerin değişim programından niçin yararlandıklarını, program sürecinde yaşadıkları sorunlarını ve değişim programına dönük önerilerini saptayarak, elde edilen bulguları programın amacı ve işlerliği açılarından değerlendirmektir. Nitel yöntemin kullanıldığı araştırmada, bir eğitim fakültesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerden Farabi Değişim Programı’ndan yararlanan beş ve yararlanmak isteyen üç kişi katılımcıları oluşturmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ve ses kayıt cihazı aracılığıyla toplanmış; betimsel/içerik analizi teknikleriyle çözümlenmiştir. Bulgular, öğrencilerin aile aileye duyulan özlem, değişim programının sağladığı maddi kolaylıklar ve aile bireyleri ile dayanışma içinde olma ve Kamu Personeli Seçme Sınavı KPSS olmak üzere iki ana faktörden dolayı programdan yararlandığını; Farabi ofisleri tarafından herhangi bir uyum programına tutulmama kaynaklı sorunlar yaşandığını göstermektedir. Bu durum, onlarda yabancılık duygusunu güçlendirmektedir. Katılımcıların programa yönelik önerilerinin de bu sorunu ortadan kaldırmaya dönük olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Berg, B. L. (1998). Qualitative research methods for the social sciences. Needham Heights, MA: Allyn ve Bacon.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn ve Bacon.
  • Bouwel, L. V. & Veugelers, R. (2009). The determinants of student mobility in Europe: The quality dimension. European Journal of Higher Education, 3(2), 1-44.
  • Brindley, R., Quinn, S., & Morton, M. (2009). Consonance and dissonance in a study-abroad program as a catalyst for professional development of pre-service teachers. Teaching and Teacher Education, 25, 525-532.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and resaerch design: Choosing among five approaches (Third edition). New York: Sage.
  • Cushner, K., & Mahon, J. (2002). Overseas student teaching: Affecting personal, professional, and global competencies in an age of globalization. Journal of Studies in International Education, 6, 44-58.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (1998). Collecting and interpreting qualitative materials. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Faggian. A., McCann, P., & Sheppard, S.C. (2007). Human capital, higher education and graduate migration: an analysis of Scottish and Welsh students ”, Urban Studies, 44(13), 2511- 2528
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2013a). 2009-2012 Farabi Değişim Programı İstatistikleri. Ankara: YÖK Başkanlığı. Retrieved from https://www.yok.gov.tr/documents/745778/815262/farabi+ istatistik_son.pdf/27d1e314-d003-40be-9300-86050c549cd4
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2013b). Farabi değişim programı el kitabı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Matbaası. Retrieved from farabi_degisim_progarami_el_kitabi/1a86a009-61a7-4c89- bd0b-cb35b366753a

Farabi Exchange Program in Higher Education with its Purpose and Functionality: An Investigation through the Eyes of Pre-service Teachers

Yıl 2017, Sayı: 1, 41 - 50, 01.04.2017

Öz

Student mobility, provided through student exchange programs, is becoming one of the crucial elements of higher education institutions, especially in teacher training programs. The purpose of this study was to identify the reasons why Farabi exchange students chose to benefit from the program, the challenges faced by the students during the process and their suggestions regarding the exchange program and hence to evaluate the findings in terms of the purpose and functioning of the exchange program. In this qualitative research study, participants consisted of students who had taken advantage of the Farabi Exchange Program n=5 and of students wishing to participate in the program n=3 in various departments of a school of education. Data collected through a semi-structured interview form and a voice recorder were analyzed through descriptive and content analysis techniques. The findings demonstrated that the students benefited from the program due to two main factors: Domestic reasons missing their families, financial facilities provided by the exchange program, and being in solidarity with the family members and reasons related to the Public Personnel Selection Examination KPSS . It was also shown that the problems faced by students were due to the lack of an appropriate orientation program by Farabi offices, which strengthened the feeling of alienation among the students. The participants’ recommendations for the program were found to be pertinent to eliminating the problem about the lack of orientation

Kaynakça

  • Berg, B. L. (1998). Qualitative research methods for the social sciences. Needham Heights, MA: Allyn ve Bacon.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn ve Bacon.
  • Bouwel, L. V. & Veugelers, R. (2009). The determinants of student mobility in Europe: The quality dimension. European Journal of Higher Education, 3(2), 1-44.
  • Brindley, R., Quinn, S., & Morton, M. (2009). Consonance and dissonance in a study-abroad program as a catalyst for professional development of pre-service teachers. Teaching and Teacher Education, 25, 525-532.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and resaerch design: Choosing among five approaches (Third edition). New York: Sage.
  • Cushner, K., & Mahon, J. (2002). Overseas student teaching: Affecting personal, professional, and global competencies in an age of globalization. Journal of Studies in International Education, 6, 44-58.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (1998). Collecting and interpreting qualitative materials. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Faggian. A., McCann, P., & Sheppard, S.C. (2007). Human capital, higher education and graduate migration: an analysis of Scottish and Welsh students ”, Urban Studies, 44(13), 2511- 2528
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2013a). 2009-2012 Farabi Değişim Programı İstatistikleri. Ankara: YÖK Başkanlığı. Retrieved from https://www.yok.gov.tr/documents/745778/815262/farabi+ istatistik_son.pdf/27d1e314-d003-40be-9300-86050c549cd4
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2013b). Farabi değişim programı el kitabı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Matbaası. Retrieved from farabi_degisim_progarami_el_kitabi/1a86a009-61a7-4c89- bd0b-cb35b366753a
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Orhan Kumral Bu kişi benim

Abdurrahman Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kumral, O., & Şahin, A. (2017). Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 41-50.
AMA Kumral O, Şahin A. Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme. J Higher Edu Sci. Nisan 2017;(1):41-50.
Chicago Kumral, Orhan, ve Abdurrahman Şahin. “Amaçları Ve İşlerliği Ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden Bir İnceleme”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2017): 41-50.
EndNote Kumral O, Şahin A (01 Nisan 2017) Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 41–50.
IEEE O. Kumral ve A. Şahin, “Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 41–50, Nisan 2017.
ISNAD Kumral, Orhan - Şahin, Abdurrahman. “Amaçları Ve İşlerliği Ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden Bir İnceleme”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2017), 41-50.
JAMA Kumral O, Şahin A. Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme. J Higher Edu Sci. 2017;:41–50.
MLA Kumral, Orhan ve Abdurrahman Şahin. “Amaçları Ve İşlerliği Ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden Bir İnceleme”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2017, ss. 41-50.
Vancouver Kumral O, Şahin A. Amaçları ve İşlerliği ile Yükseköğretimde Farabi Değişim Programı: Öğretmen Adaylarının Gözünden bir İnceleme. J Higher Edu Sci. 2017(1):41-50.