BibTex RIS Kaynak Göster

Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi

Yıl 2017, Sayı: 2, 167 - 176, 01.08.2017

Öz

Bu makale üniversitelerin nasıl dünya vatandaşlığının şekillendiği mekânlar olarak işleyebileceğini araştırmaktadır. Öncelikle, Kant’ın bir yandan ‘aklın özel [alanda] kullanımı’ ‘private use of reason’ ve ‘içe yönelik toplanma’ ‘domestic gathering’ , diğer yandan ‘aklın kamuya yönelik kullanımı’ ‘public use of reason’ ve ‘kamuya yönelik toplanmalar’ ‘public gathering’ ayrımları açıklanmıştır. İkinci olarak, bu ayrımdan mevcut üniversitenin ‘içe yönelik toplanmalar’ organize ettiğini iddia etmek için yararlanılacaktır. Mevcut üniversite, mükemmeliyet adına mensuplarından girişimci bir ethos talep etmektedir: Girişimciyi içe yönelik toplanmayla ve aklın özel alanda kullanımıyla sınırlandıran bir sürekli öz- mobilizasyon ima eden, kalıcı bir kalite mahkemesine itaat ethosu. Bu anlayış temelinde üçüncü bölüm dünya vatandaşı olarak davranan ‘aydın kişilerden’ learned individuals oluşan bir dünya üniversitesi önerisi geliştirmektedir. Bu üniversite, aklın kamuya yönelik kullanımının ‘ bir yer bulduğu’ deneysel ve duyarlı bir ethosun var olduğu bir habitattır. Aklın bu kamuya yönelik kullanımı sadece şeylerin bilinmesini sağlamak ile ilgili değildir, onları mevcut kılmakla ilgilidir. Son bölüm, öneriyi şeylerin kamuya mal edildiği, kamuya dünyaya yönelik toplanmanın zamanı ve mekânı olarak ‘açık ders’in incelenmesi üzerinden somutlaştırmayı amaçlamaktadır

Kaynakça

  • Boomkens, R. (2008) Topkitsch en slow science: kritiek van de academische rede. Amsterdam: Van Gennep.
  • Boulton, G. & Lucas, C. (2008) What are universities for? Leuven: League of European Research Universities. Retrieved from http://www.leru.org/?cGFnZT0zMjU=
  • Bröckling, U. (2002) Diktat des komparativs: zur anthropologie des ‘unternehmerischen selbst’. In Bröckling U. & Horn E. (Eds.) Anthropologie der Arbeit, pp. 157-173. Tübingen: Gunter Narr.
  • Standish, P. (2008) Transparency, accountability, and the public role of higher education. In Masschelein J., Simons M., & Kelchtermans G. (Eds.) Symposium: education as a matter of public concern. Symposium Proceedings. pp. 29-38. Leuven: Catholic University of Leuven.
  • Stengers, I. (2005) The cosmopolitical proposal. In Latour B., & Weibel P. (Eds.) Making things public: atmospheres of democracy. pp. 994-1003. Karlsruhe & Cambridge, MA: Centre for Art and Media & MIT Press.
  • Tanner, L.N. (1997) Dewey’s laboratory school: lessons for today. New York: Teachers College Press.
  • Vandenbroucke, F. (2006) De maatschappelijke doelmatigheid van het hoger onderwijs.
  • Retrieved from http://www.vlaanderen.be/servlet/Satellite? c=MIN_Publicatie&cid=1159761635145&lang=NL&lyt=1 141721285950&p=1142511947272&pagename=minist er_frank_vandenbroucke%2FMIN_Publicatie%2FPublicatie_ met_relatiesMIN&subtype=Toespraak
  • Von Humboldt, W. (1959) Über die innere und äussere organisation der höheren wissenschaftlichen anstalten. In Anrich E. (Ed.) Die idee der deutschen universität. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft. (Original work published 1810.) (2016), 62, 139-155

From Active Citizenship to World Citizenship: A Proposal For A World University

Yıl 2017, Sayı: 2, 167 - 176, 01.08.2017

Öz

This article explores how universities can function as spaces where a world citizenship takes shape. First, Kant’s distinction between the ‘private use of reason’ and ‘domestic gathering’, on the one hand, and the ‘public use of reason’ and ‘public gathering’, on the other, is elucidated. This distinction is used, secondly, to argue that the actual university organises ‘domestic gatherings’. In the name of excellence, it requires an entrepreneurial ethos of its staff, i.e. an ethos of obedience to a permanent quality tribunal, implying a permanent self- mobilisation confining the entrepreneur to a domestic gathering and the private use of reason ‘private citizens’ . Based on this understanding, the third section develops a proposal for a world university inhabited by ‘learned individuals’ acting as world citizens. It is a habitat in which an experimental and attentive ethos is present and where the public use of reason is ‘finding a place’. This public use of reason is not just about making things known, but of making them present. The aim of the final section, then, is to make the proposal more specific, based on an exploration of ‘public lecturing’ as the time and space of public world gathering where things are made public

Kaynakça

  • Boomkens, R. (2008) Topkitsch en slow science: kritiek van de academische rede. Amsterdam: Van Gennep.
  • Boulton, G. & Lucas, C. (2008) What are universities for? Leuven: League of European Research Universities. Retrieved from http://www.leru.org/?cGFnZT0zMjU=
  • Bröckling, U. (2002) Diktat des komparativs: zur anthropologie des ‘unternehmerischen selbst’. In Bröckling U. & Horn E. (Eds.) Anthropologie der Arbeit, pp. 157-173. Tübingen: Gunter Narr.
  • Standish, P. (2008) Transparency, accountability, and the public role of higher education. In Masschelein J., Simons M., & Kelchtermans G. (Eds.) Symposium: education as a matter of public concern. Symposium Proceedings. pp. 29-38. Leuven: Catholic University of Leuven.
  • Stengers, I. (2005) The cosmopolitical proposal. In Latour B., & Weibel P. (Eds.) Making things public: atmospheres of democracy. pp. 994-1003. Karlsruhe & Cambridge, MA: Centre for Art and Media & MIT Press.
  • Tanner, L.N. (1997) Dewey’s laboratory school: lessons for today. New York: Teachers College Press.
  • Vandenbroucke, F. (2006) De maatschappelijke doelmatigheid van het hoger onderwijs.
  • Retrieved from http://www.vlaanderen.be/servlet/Satellite? c=MIN_Publicatie&cid=1159761635145&lang=NL&lyt=1 141721285950&p=1142511947272&pagename=minist er_frank_vandenbroucke%2FMIN_Publicatie%2FPublicatie_ met_relatiesMIN&subtype=Toespraak
  • Von Humboldt, W. (1959) Über die innere und äussere organisation der höheren wissenschaftlichen anstalten. In Anrich E. (Ed.) Die idee der deutschen universität. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft. (Original work published 1810.) (2016), 62, 139-155
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Jan Masscheleın Bu kişi benim

Maarten Sımons Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Masscheleın, J., & Sımons, M. (2017). Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 167-176.
AMA Masscheleın J, Sımons M. Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi. J Higher Edu Sci. Ağustos 2017;(2):167-176.
Chicago Masscheleın, Jan, ve Maarten Sımons. “Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2017): 167-76.
EndNote Masscheleın J, Sımons M (01 Ağustos 2017) Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 167–176.
IEEE J. Masscheleın ve M. Sımons, “Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 167–176, Ağustos 2017.
ISNAD Masscheleın, Jan - Sımons, Maarten. “Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2017), 167-176.
JAMA Masscheleın J, Sımons M. Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi. J Higher Edu Sci. 2017;:167–176.
MLA Masscheleın, Jan ve Maarten Sımons. “Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2017, ss. 167-76.
Vancouver Masscheleın J, Sımons M. Aktif Vatandaşlıktan Dünya Vatandaşlığına: Bir Dünya Üniversitesi Önerisi. J Higher Edu Sci. 2017(2):167-76.