BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Sayı: 3, 578 - 592, 01.12.2017

Öz

Araştırmada, Sınıf Öğretmenliği lisans programının, öğretim üyeleri ve öğretmen adaylarının görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sınıf Öğretmenliği lisans programında ders veren üç öğretim üyesi ile aynı programın son sınıflarına devam eden 10 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veriler, öğretim üyelerinden yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmen adaylarından ise odak grup görüşmesi aracılığıyla toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada Sınıf Öğretmenliği lisans programındaki içerik kategorilerinin ağırlığına, içerik kategorilerinde yer alan derslere, derslerin dönemlere göre dağılımına, programın teori ve uygulama dengesine ilişkin görüşler üzerinde durulmuştur. Öğretim üyeleri ve öğretmen adayları genel olarak alan derslerinin ağırlığının azaltılmasının; meslek bilgisi, genel kültür ve seçmeli derslerin ağırlığının ise artırılmasının gerektiği üzerinde durmuşlardır. Dersler ile ilgili olarak bazı derslerin programdan çıkarılması, bazı derslerin birleştirilmesi, bazı derslerin içerik kategorilerinin değiştirilmesi, programa yeni zorunlu ve seçmeli dersler eklenmesi gibi konulara değinmişlerdir. Derslerin dönemlere göre dağılımı konusunda ise bir grup alan derslerinin ilk dönemlerde olmasını savunurken, diğer bir grup son sınıflarda olması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğretim üyeleri ve öğretmen adayları, bir sınıf öğretmeninin teorik bilginin yanında uygulamaya da ihtiyacı olduğunu belirtmişlerdir

Kaynakça

  • Aiken, I. P., & Day, B. D. (1999). Early field experiences in preservice teacher education: research and student perspectives. Action in Teacher Education, 21(3), 7-12.
  • Akyol, H. (2005). Sınıf öğretmenliği lisans programı hakkında görüş ve öneriler. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 22-24 Eylül 2005, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Arslanoğlu, Ö. (2015). An Examination of How The Theory-Practice Relationship of Pedagogy Courses is Conceived and Perceived by The Participants, and How Management of Education Systems and Faculties can Enhance The Quality of Teacher Education in Turkey. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Durham University, Durham.
  • Ateş, H., & Burgaz, B. (2014) Türkiye, ABD ve Finlandiya öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri ve Türkiye’deki sistemin geliştirilmesine ilişkin öneriler, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1710-1722.
  • Avalos, B. (2000). Policies for Teacher Education in Developing Countries. International Journal of Educational Research, 33, 457-474.
  • Bilir, A. (2011). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin tarihsel evrimi ve istihdam politikaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44, 223-246.
  • Çeliköz, N. (2006). Öğretmenlik mesleği ve etiği. In Özdemir Ç. (Ed.). Eğitim bilimlerine giriş (pp. 311-355). Ankara: Ekinoks.
  • Çoban, A. (2011). Sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 28-45.
  • Darling Hammond, L. (2006a). Powerful teacher education. USA: Jassey-Bass.
  • Darling Hammond, L. (2006b). Constructing 21st-century Teacher Education. Journal of Teacher Education, 57 (3), 300-314.
  • Darling Hammond, L. (2007). Building a system for powerful teaching and learning. In R. Whehling R., (Ed.) Building a 21st Century U.S. education system. Washington, DC: National Commission on Teaching and America’s Future. 65-74
  • Darling Hammond, L., & Baratz Snowden, J. (2005). A good teacher in every classroom: Preparing the highly qualified teachers our children deserve. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Darling Hammond, L., Chung, R., & Frelow. F. (2002). Variation in teacher preparation: how well do different pathways prepare teachers to teach? Journal of Teacher Education, 53(4), 286- 302.
  • Day, C. (1999). Developing teachers: the challenges of lifelong learning. London: Falmer Press.
  • Duran, E., Sezgin, F., & Çoban, O. (2011). Aday sınıf öğretmenlerinin uyum ve sosyalleşme sürecinin incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 465-478.
  • Dursunoğlu, H. (2003), Cumhuriyet Döneminde İlköğretime Öğretmen Yetiştirmenin Tarihi Gelişimi, Milli Eğitim Dergisi, 160, 64-74.
  • Eret, E. (2013). An assessment of pre-service teacher education in terms of preparing teacher candidates for teaching. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Eroğlu, G. (2008). Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi öğrencilerinin okul deneyimi-I dersine ilişkin görüşleri. Mesleki Eğitim Dergisi, 103, 125.
  • ETUCE. (2008). Teacher education in Europe An ETUCE policy paper. Retrieved from https://www.csee-etuce.org/images/ attachments/ETUCE_PolicyPaper_en.pdf
  • European Commission. (2014). Initial teacher education in Europe: Aan overview of policy ıissues. Retrieved from http:// ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/ policy/strategic-framework/expert-groups/documents/initialteacher-education_en.pdf
  • European Commission. (2015). Shaping career-long perspectives on teaching – a guide on policies to ımprove ınitial teacher education. Retrieved from http://ec.europa.eu/dgs/ education_culture/repository/education/library/reports/ initial-teacher-education_en.pdf
  • European Parliament. (2014). Teaching teachers: primary teacher training in europe – state of affairs and outlook. Retrieved from http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2014 /529068/IPOL_STU(2014)529068_EN.pdf
  • Flores M. A. (2001). Person and context in becoming a new teacher. Journal of Education for Teaching, 27(2), 135–148.
  • Flores, M. A., & Day, C. (2006). Contexts which shape and reshape new teachers’ ıidentities: a multi-perspective study. Teaching and Teacher Education, 22(2), 219–232.
  • Gözütok, F. D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks. Hammerness K. (2006). Seeing through teachers’ eyes: Pprofessional ideals and classroom practices. New York: Teachers College Press.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2013) Onuncu Kalkınma Planı 2014-2018. Retrieved from http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20 Planlar/Attachments/12/Onuncu%20Kalk%C4%B1nma%20 Plan%C4%B1.pdf
  • Kennedy, M. M., Ahn, S., & Choi, J. (2008). The value added by teacher education. In Cochran-Smith M., Feiman Nemser S., & McIntyre D. J. (Eds). Handbook of research on teacher education: enduring questions in changing contexts (pp. 1247- 1271). New York: Routledge/Taylor Francis & The Association of Teacher Educators
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kumral, O. (2010). Eğitsel eleştiri modeli ile eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği programının değerlendirilmesi: Bir durum çalışması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 Öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çelik S., & Karataş F. Ö., Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Senemoğlu, N. (2008) Sınıf öğretmeni bilgiyi aktaran kişi değil, bilgiye ulaşma yollarını öğreten kişidir. Retrieved from http:// yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/sinif_ogr.htm
  • Senemoğlu, N. (2011). How effective are initial primary teacher education curricula in Turkey: student teachers, faculty, and teachers let us know. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 35-47.
  • Sezgin, İ. (2002). Öğretmen eğitiminde gelişmeler ve sorunlar. Çağdaş Eğitim Dergisi, 293, 6-8.
  • Şahin, Ç., & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 164-190.
  • Tüfekçi, S. (1999). Öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı, 10, 211-216.
  • Ünver, G. (2016). Türkiye’deki hizmet öncesi öğretmen eğitiminde kuram-uygulama bağlantısı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 61-70.
  • Yavuzer, Y., Dikici, A., Çalışkan, M., & Aytekin, H., (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarının öğretmen yetiştirme programlarından yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(32), 35-41.
  • Yıldırım, A. (2011). Öğretmen eğitiminde çatışma alanları ve yeniden yapılanma. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 1-17.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007). Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayını. Retrieved from http://www.yok.gov.tr/ documents/10279/30217/yok_ogretmen_kitabi/054a8c72- 174b-4b00-a675-837874006db5

An Evaluation of Primary School Teacher Education Program According to the Views of Teacher Educators and Prospective Teachers

Yıl 2017, Sayı: 3, 578 - 592, 01.12.2017

Öz

The purpose of this research was to evaluate Primary School Teacher Education Program in terms of various variables according to the views of teacher educators and prospective teachers. The study group consisted of three teacher educators who lectured in PSTEP and 10 prospective teachers who were seniors in that program. Data were collected through semi-structured interviews conducted with teacher educators and focus group interviews made with prospective teachers. Data were analyzed through content analysis technique. The study focused on teacher educators’ and prospective teachers’ views about the load of content categories in Primary School Teacher Education Program, the courses in content categories, the distribution of the courses by semester and the theory-practice balance in the program. Teacher educators and prospective teachers emphasized that the load of the major area courses should be decreased while the load of the teaching methodology courses, general culture and elective courses should be increased. They also stated that some courses should be removed from the program and some of the courses should be combined. Additionally, they indicated that the content categories of some courses should be changed and new must and elective courses should be added to the program. With regard to the distribution of courses by the semester, some prospective teachers argued that the major area courses should be positioned in the first semester. Some other teachers, on the other hand, suggested that they should be offered in the final years of the program. Teacher educators and prospective teachers also reported that a primary school teacher should have “practical” as well as “theoretical” knowledge

Kaynakça

  • Aiken, I. P., & Day, B. D. (1999). Early field experiences in preservice teacher education: research and student perspectives. Action in Teacher Education, 21(3), 7-12.
  • Akyol, H. (2005). Sınıf öğretmenliği lisans programı hakkında görüş ve öneriler. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 22-24 Eylül 2005, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Arslanoğlu, Ö. (2015). An Examination of How The Theory-Practice Relationship of Pedagogy Courses is Conceived and Perceived by The Participants, and How Management of Education Systems and Faculties can Enhance The Quality of Teacher Education in Turkey. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Durham University, Durham.
  • Ateş, H., & Burgaz, B. (2014) Türkiye, ABD ve Finlandiya öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri ve Türkiye’deki sistemin geliştirilmesine ilişkin öneriler, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1710-1722.
  • Avalos, B. (2000). Policies for Teacher Education in Developing Countries. International Journal of Educational Research, 33, 457-474.
  • Bilir, A. (2011). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin tarihsel evrimi ve istihdam politikaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44, 223-246.
  • Çeliköz, N. (2006). Öğretmenlik mesleği ve etiği. In Özdemir Ç. (Ed.). Eğitim bilimlerine giriş (pp. 311-355). Ankara: Ekinoks.
  • Çoban, A. (2011). Sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 28-45.
  • Darling Hammond, L. (2006a). Powerful teacher education. USA: Jassey-Bass.
  • Darling Hammond, L. (2006b). Constructing 21st-century Teacher Education. Journal of Teacher Education, 57 (3), 300-314.
  • Darling Hammond, L. (2007). Building a system for powerful teaching and learning. In R. Whehling R., (Ed.) Building a 21st Century U.S. education system. Washington, DC: National Commission on Teaching and America’s Future. 65-74
  • Darling Hammond, L., & Baratz Snowden, J. (2005). A good teacher in every classroom: Preparing the highly qualified teachers our children deserve. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Darling Hammond, L., Chung, R., & Frelow. F. (2002). Variation in teacher preparation: how well do different pathways prepare teachers to teach? Journal of Teacher Education, 53(4), 286- 302.
  • Day, C. (1999). Developing teachers: the challenges of lifelong learning. London: Falmer Press.
  • Duran, E., Sezgin, F., & Çoban, O. (2011). Aday sınıf öğretmenlerinin uyum ve sosyalleşme sürecinin incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 465-478.
  • Dursunoğlu, H. (2003), Cumhuriyet Döneminde İlköğretime Öğretmen Yetiştirmenin Tarihi Gelişimi, Milli Eğitim Dergisi, 160, 64-74.
  • Eret, E. (2013). An assessment of pre-service teacher education in terms of preparing teacher candidates for teaching. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Eroğlu, G. (2008). Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi öğrencilerinin okul deneyimi-I dersine ilişkin görüşleri. Mesleki Eğitim Dergisi, 103, 125.
  • ETUCE. (2008). Teacher education in Europe An ETUCE policy paper. Retrieved from https://www.csee-etuce.org/images/ attachments/ETUCE_PolicyPaper_en.pdf
  • European Commission. (2014). Initial teacher education in Europe: Aan overview of policy ıissues. Retrieved from http:// ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/ policy/strategic-framework/expert-groups/documents/initialteacher-education_en.pdf
  • European Commission. (2015). Shaping career-long perspectives on teaching – a guide on policies to ımprove ınitial teacher education. Retrieved from http://ec.europa.eu/dgs/ education_culture/repository/education/library/reports/ initial-teacher-education_en.pdf
  • European Parliament. (2014). Teaching teachers: primary teacher training in europe – state of affairs and outlook. Retrieved from http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2014 /529068/IPOL_STU(2014)529068_EN.pdf
  • Flores M. A. (2001). Person and context in becoming a new teacher. Journal of Education for Teaching, 27(2), 135–148.
  • Flores, M. A., & Day, C. (2006). Contexts which shape and reshape new teachers’ ıidentities: a multi-perspective study. Teaching and Teacher Education, 22(2), 219–232.
  • Gözütok, F. D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks. Hammerness K. (2006). Seeing through teachers’ eyes: Pprofessional ideals and classroom practices. New York: Teachers College Press.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2013) Onuncu Kalkınma Planı 2014-2018. Retrieved from http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20 Planlar/Attachments/12/Onuncu%20Kalk%C4%B1nma%20 Plan%C4%B1.pdf
  • Kennedy, M. M., Ahn, S., & Choi, J. (2008). The value added by teacher education. In Cochran-Smith M., Feiman Nemser S., & McIntyre D. J. (Eds). Handbook of research on teacher education: enduring questions in changing contexts (pp. 1247- 1271). New York: Routledge/Taylor Francis & The Association of Teacher Educators
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kumral, O. (2010). Eğitsel eleştiri modeli ile eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği programının değerlendirilmesi: Bir durum çalışması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 Öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çelik S., & Karataş F. Ö., Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Senemoğlu, N. (2008) Sınıf öğretmeni bilgiyi aktaran kişi değil, bilgiye ulaşma yollarını öğreten kişidir. Retrieved from http:// yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/sinif_ogr.htm
  • Senemoğlu, N. (2011). How effective are initial primary teacher education curricula in Turkey: student teachers, faculty, and teachers let us know. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 35-47.
  • Sezgin, İ. (2002). Öğretmen eğitiminde gelişmeler ve sorunlar. Çağdaş Eğitim Dergisi, 293, 6-8.
  • Şahin, Ç., & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 164-190.
  • Tüfekçi, S. (1999). Öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı, 10, 211-216.
  • Ünver, G. (2016). Türkiye’deki hizmet öncesi öğretmen eğitiminde kuram-uygulama bağlantısı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 61-70.
  • Yavuzer, Y., Dikici, A., Çalışkan, M., & Aytekin, H., (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarının öğretmen yetiştirme programlarından yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(32), 35-41.
  • Yıldırım, A. (2011). Öğretmen eğitiminde çatışma alanları ve yeniden yapılanma. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 1-17.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007). Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayını. Retrieved from http://www.yok.gov.tr/ documents/10279/30217/yok_ogretmen_kitabi/054a8c72- 174b-4b00-a675-837874006db5
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İlkay Doğan Taş Bu kişi benim

Tuba Kunduroğlu Akar Bu kişi benim

Ezgi Kıroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Taş, İ. D., Kunduroğlu Akar, T., & Kıroğlu, E. (2017). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 578-592.
AMA Taş İD, Kunduroğlu Akar T, Kıroğlu E. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. Aralık 2017;(3):578-592.
Chicago Taş, İlkay Doğan, Tuba Kunduroğlu Akar, ve Ezgi Kıroğlu. “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2017): 578-92.
EndNote Taş İD, Kunduroğlu Akar T, Kıroğlu E (01 Aralık 2017) Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 578–592.
IEEE İ. D. Taş, T. Kunduroğlu Akar, ve E. Kıroğlu, “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 578–592, Aralık 2017.
ISNAD Taş, İlkay Doğan vd. “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2017), 578-592.
JAMA Taş İD, Kunduroğlu Akar T, Kıroğlu E. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. 2017;:578–592.
MLA Taş, İlkay Doğan vd. “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2017, ss. 578-92.
Vancouver Taş İD, Kunduroğlu Akar T, Kıroğlu E. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. J Higher Edu Sci. 2017(3):578-92.