BibTex RIS Kaynak Göster

Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi

Yıl 2018, Sayı: 2, 236 - 244, 01.08.2018

Öz

Türkiye’de 1963 yılında sosyal hizmetler alanında ara eleman yetiştirme amacıyla başlayan eğitimler 2008 yılına kadar bir türlü oluşamamış ve yaygınlaşma gösterememiştir. Sosyal hizmetler ön lisans eğitimi bir fiil 2008 yılında başlamış, 2013 yılından itibaren ise hızlı bir gelişim seyri içerisine girmiştir. Bu çalışmada 2017 yılı Ekim ayı itibariyle Türkiye’de sosyal hizmetler ön lisans eğitiminin mevcut durumu üzerinde durulmuştur. Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminde ortaya çıkan görüntünün fotoğrafı çekilmek istenmiş ve öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • III. Milli Sosyal Hizmetler Konferansı kitabı. (1968). Türkiye’de Sosyal Değişme ve Sosyal Hizmetler (11-14 Aralık). Ankara: Sosyal Hizmetler Genel Müdürlüğü.
  • Acar, M. C., & Apak, H. (2017). Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin empatik eğilimleri ile özgecilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 28(1), 93-112.
  • Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M., & Şahin, M. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: sorunlar ve bazı çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(3), 133-140.
  • Alptekin, K. (2016). Başlangıçtan bugüne ve yarına Türkiye’de sosyal hizmet eğitimi. Konya: Atlas Yayınları.
  • Alptekin, K., Topuz, S., & Zengin, O. (2017). Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminde neler oluyor? Toplum ve Sosyal Hizmet, 28(2), 50-69.
  • Barker, R. L. (1995). The social work dictionary. (3th ed.). Washington DC: NASW.
  • Çavuşoğlu, T. (2010). Sosyal yardımcı kursları. Retrieved from https://idealsosyalhizmet.com/sosyal-yardimci-kurslari/
  • Karataş, K., & Erkan G. (2005). Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminin tarihçesi. In Ü. Onat (Ed.) Sosyal hizmet sempozyumu 2002: Sosyal hizmet eğitiminde yeni yaklaşımlar (pp. 117-133.), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayınları.
  • Kendall, K. A. (2000). Social work education: Its origins in Europe. Alexandria, VA: Council on Social Work Education.
  • Koşar, N., & Tufan, B. (1999). Sosyal hizmetler yüksekokulu tarihçesine kısa bir bakış. In S. Kut, & N. G. Koşar (Eds.). Prof. Dr. Sema Kut’a armağan yaşam boyu sosyal hizmet (pp. 1-21). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayınları.
  • Kut, S. (1988). Sosyal hizmet mesleği, nitelikleri, temel unsurları, müdahale yöntemleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Nartgün, S., & Yüksel, E. (2009). Meslek yüksekokullarına sınavsız geçişte izlenen kriterlerin değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(2), 189-205.
  • Oral, A. İ. (2017). Sosyal hizmetler ön lisans programı öğrenci- lerinin staj uygulamalarına ilişkin görüş ve düşüncelerinin değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(3), 62-80. Retrieved from http://auad.anadolu.edu.tr/yone- tim/icerik/makaleler/292-published.pdf

Associate Degree Social Services Education in Turkey from Past to Present

Yıl 2018, Sayı: 2, 236 - 244, 01.08.2018

Öz

Education in the field of social services began in 1963 in order to raise intermediate staff members, however it could not become present and widespread until 2008. Social services associate degree education started in 2008 and has been developing rapidly since 2013. In this study, the current situation of social services associate degree education in Turkey by October 2017 was focused It was aimed to give a snapshot of the social work education in Turkey and to develop recommendations accordingly

Kaynakça

  • III. Milli Sosyal Hizmetler Konferansı kitabı. (1968). Türkiye’de Sosyal Değişme ve Sosyal Hizmetler (11-14 Aralık). Ankara: Sosyal Hizmetler Genel Müdürlüğü.
  • Acar, M. C., & Apak, H. (2017). Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin empatik eğilimleri ile özgecilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 28(1), 93-112.
  • Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M., & Şahin, M. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: sorunlar ve bazı çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(3), 133-140.
  • Alptekin, K. (2016). Başlangıçtan bugüne ve yarına Türkiye’de sosyal hizmet eğitimi. Konya: Atlas Yayınları.
  • Alptekin, K., Topuz, S., & Zengin, O. (2017). Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminde neler oluyor? Toplum ve Sosyal Hizmet, 28(2), 50-69.
  • Barker, R. L. (1995). The social work dictionary. (3th ed.). Washington DC: NASW.
  • Çavuşoğlu, T. (2010). Sosyal yardımcı kursları. Retrieved from https://idealsosyalhizmet.com/sosyal-yardimci-kurslari/
  • Karataş, K., & Erkan G. (2005). Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminin tarihçesi. In Ü. Onat (Ed.) Sosyal hizmet sempozyumu 2002: Sosyal hizmet eğitiminde yeni yaklaşımlar (pp. 117-133.), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayınları.
  • Kendall, K. A. (2000). Social work education: Its origins in Europe. Alexandria, VA: Council on Social Work Education.
  • Koşar, N., & Tufan, B. (1999). Sosyal hizmetler yüksekokulu tarihçesine kısa bir bakış. In S. Kut, & N. G. Koşar (Eds.). Prof. Dr. Sema Kut’a armağan yaşam boyu sosyal hizmet (pp. 1-21). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayınları.
  • Kut, S. (1988). Sosyal hizmet mesleği, nitelikleri, temel unsurları, müdahale yöntemleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Nartgün, S., & Yüksel, E. (2009). Meslek yüksekokullarına sınavsız geçişte izlenen kriterlerin değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(2), 189-205.
  • Oral, A. İ. (2017). Sosyal hizmetler ön lisans programı öğrenci- lerinin staj uygulamalarına ilişkin görüş ve düşüncelerinin değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(3), 62-80. Retrieved from http://auad.anadolu.edu.tr/yone- tim/icerik/makaleler/292-published.pdf
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hıdır Apak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Apak, H. (2018). Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 236-244.
AMA Apak H. Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi. J Higher Edu Sci. Ağustos 2018;(2):236-244.
Chicago Apak, Hıdır. “Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2018): 236-44.
EndNote Apak H (01 Ağustos 2018) Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 236–244.
IEEE H. Apak, “Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 236–244, Ağustos 2018.
ISNAD Apak, Hıdır. “Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2018), 236-244.
JAMA Apak H. Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi. J Higher Edu Sci. 2018;:236–244.
MLA Apak, Hıdır. “Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2018, ss. 236-44.
Vancouver Apak H. Geçmişten Günümüze Türkiye’de Ön Lisans Sosyal Hizmetler Eğitimi. J Higher Edu Sci. 2018(2):236-44.