BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Sayı: 2, 327 - 335, 01.08.2018

Öz

Bu araştırmada öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme ve iletişim memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkinin ve cinsiyet ile sınıf düzeyi değişkenlerine göre bir farklılık olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmaya 391 kadın ve 117 erkek olmak üzere 508 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme düzeylerini ölçmek amacıyla Wielkiewicz ve Meuwissen 2014 tarafından geliştirilen, Boztepe ve Demirtaş 2016 tarafından Türkçe’ye uyarlanan 13 maddelik Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların iletişim memnuniyet düzeylerini ölçmek için Goodboy, Martin ve Bolkan 2009 tarafından geliştirilen ve Boztepe 2017 tarafından Türkçe’ye uyarlanan 24 maddelik Öğrenci İletişim Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında normallik testlerine göre parametrik ve non-parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada, yaşam boyu öğrenme ile iletişim memnuniyet düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Fakat bu ilişki zayıf bir ilişkidir. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme ve iletişim memnuniyet düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, sınıf düzeyine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur

Kaynakça

  • Adabaş, A. (2016). Bartın üniversitesi lisansüstü öğrencilerinin yaşam boyu öğrenmede anahtar yeterliklere sahip olma düzeyleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akcaalan, M. (2015). Yaşam boyu öğrenme ile sosyal duygusal öğrenme arasında ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alanezi, A. S. (2011). Communication satisfaction and its relationship to organizational commitment among secondary teachers in Kuwait. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/868276 696?accountid=13654
  • Apps, P. (1992). Wild ways: Field guide to the behaviour of Southern African mammals. South Africe: Struik.
  • Arslan, F. (2011). Sınıf yönetiminde öğretim elemanlarının iletişim davranışlarına ilişkin öğrenci görüşleri. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Barker, K. (1998). Lifelong learning in Canada: Visions for the future. In Tokyo Conference on Lifelong Learning APEC-HRD- NEDM-IDE Seventh International Seminar: Social Development and Human Resources Development in the APEC Member Economies Human Resources Development, Canada.
  • Bilir, B., Çekiç, O. & Uslu, B. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi (6-9 Haziran), Çanakkale, Türkiye.
  • Boettger, J. K. (2007). Elite athletes’ motivations to volunteer and interpersonal communication motives: ıdentifying volunteers’ ınteraction position. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/304714 316?accountid=13654
  • Boztepe, Ö. (2016). The adaptation of student communication satisfaction scale into Turkish culture. International Journal of Education Research Review, 2(1), 27-33.
  • Boztepe, Ö. & Demirtaş, Z. (2016). The adaptation of lifelong learning scale into Turkish culture. Journal of Family, Counseling and Education, 1(1), 10-17.
  • Öntaş, T. (2016). Employment and first year experience of beginner primary school teachers at private educational institutions. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 6(2), 195-208.
  • Pike, P. D. (2001). Leisure piano lessons: A case study of lifelong learning. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/304716668?accou ntid=13654
  • Rayudu, C. S. (2010). Communication. Mumbai India: Himalaya Pub. House.
  • Redman, D. J. (2016). Motivation of adult, auditioned community choirs: Implications toward lifelong learning. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from http://search. proquest.com/docview/1781246022?accountid=13654
  • Samsa, S. (2005). Öğrencilerin yükseköğretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretim elemanlarının iletişim biçimlerine ilişkin algı ve beklentileri (Pamukkale üniversitesi örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Sharma, P. R. (2015). Organizational communication: Perceptions of staff members’ level of communication satisfaction and job satisfaction. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/16910 70109?accountid=13654
  • Silkü, H. (2002). Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarıyla olan iletişimi ve bu konuda yönetimden beklenenler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Slay, T. S. (1980). The effect student teachers who have received communication skills training have on their classroom students’ verbal behaviors. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from https://search.proquest.com/docview /303114794?accountid=13654
  • Şahin, Ç & Arcagök, S. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(16), 394-417.
  • Tunca, N., Alkın-Şahin, S. & Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 432-446.
  • Wielkiewicz, R. M. & Meuwissen, A. S. (2014). A Lifelong learning scale for research and evaluation of teaching and curricular effectiveness. Teaching of Psychology, 41(3), 220-227.
  • Yaman, F. & Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1553-1566.
  • Yurdakul, C. (2017). An investigation of the relationship between autonomous learning and lifelong learning. International Journal of Educational Research Review, 2(1), 15-20. ntid=13654

Investigation of Pre-Service Teachers’ Lifelong Learning and Communication Satisfaction Levels

Yıl 2018, Sayı: 2, 327 - 335, 01.08.2018

Öz

The current research aims to investigate the relationship between lifelong learning and student communication satisfaction levels of preservice teachers and to look into whether there are any differences according to gender and class level variables. The sample consists of pre-service teachers who are studying at Sakarya University Education Faculty. A total of 508 pre-service teachers 391 female and 117 male participated in the study. The Lifelong Learning Scale, which was developed by Wielkievicz and Meuwissen 2014 and adapted to Turkish culture by Boztepe and Demirtaş 2016 , was used as the data collection instrument to assess the lifelong learning levels of preservice teachers. The scale contains 13 items. The Student Communication Satisfaction Scale developed by Goodboy, Martin and Bolkan 2009 and adapted to Turkish culture by Boztepe 2017 contained 24 items and was utilized to measure the communication satisfaction levels of the pre-service teachers. Depending on the normality tests, parametric and non-parametric tests were used for analysis. Positive relationship was found between the levels of lifelong learning and student communication satisfaction but it was a poor relationship. Lifelong learning levels and student communication satisfaction levels did not differ significantly according to gender variable whereas they varied significantly according to class level variable

Kaynakça

  • Adabaş, A. (2016). Bartın üniversitesi lisansüstü öğrencilerinin yaşam boyu öğrenmede anahtar yeterliklere sahip olma düzeyleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akcaalan, M. (2015). Yaşam boyu öğrenme ile sosyal duygusal öğrenme arasında ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alanezi, A. S. (2011). Communication satisfaction and its relationship to organizational commitment among secondary teachers in Kuwait. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/868276 696?accountid=13654
  • Apps, P. (1992). Wild ways: Field guide to the behaviour of Southern African mammals. South Africe: Struik.
  • Arslan, F. (2011). Sınıf yönetiminde öğretim elemanlarının iletişim davranışlarına ilişkin öğrenci görüşleri. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Barker, K. (1998). Lifelong learning in Canada: Visions for the future. In Tokyo Conference on Lifelong Learning APEC-HRD- NEDM-IDE Seventh International Seminar: Social Development and Human Resources Development in the APEC Member Economies Human Resources Development, Canada.
  • Bilir, B., Çekiç, O. & Uslu, B. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi (6-9 Haziran), Çanakkale, Türkiye.
  • Boettger, J. K. (2007). Elite athletes’ motivations to volunteer and interpersonal communication motives: ıdentifying volunteers’ ınteraction position. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/304714 316?accountid=13654
  • Boztepe, Ö. (2016). The adaptation of student communication satisfaction scale into Turkish culture. International Journal of Education Research Review, 2(1), 27-33.
  • Boztepe, Ö. & Demirtaş, Z. (2016). The adaptation of lifelong learning scale into Turkish culture. Journal of Family, Counseling and Education, 1(1), 10-17.
  • Öntaş, T. (2016). Employment and first year experience of beginner primary school teachers at private educational institutions. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 6(2), 195-208.
  • Pike, P. D. (2001). Leisure piano lessons: A case study of lifelong learning. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/304716668?accou ntid=13654
  • Rayudu, C. S. (2010). Communication. Mumbai India: Himalaya Pub. House.
  • Redman, D. J. (2016). Motivation of adult, auditioned community choirs: Implications toward lifelong learning. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from http://search. proquest.com/docview/1781246022?accountid=13654
  • Samsa, S. (2005). Öğrencilerin yükseköğretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretim elemanlarının iletişim biçimlerine ilişkin algı ve beklentileri (Pamukkale üniversitesi örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Sharma, P. R. (2015). Organizational communication: Perceptions of staff members’ level of communication satisfaction and job satisfaction. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/16910 70109?accountid=13654
  • Silkü, H. (2002). Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarıyla olan iletişimi ve bu konuda yönetimden beklenenler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Slay, T. S. (1980). The effect student teachers who have received communication skills training have on their classroom students’ verbal behaviors. ProQuest Dissertations & Theses Global. Retrieved from https://search.proquest.com/docview /303114794?accountid=13654
  • Şahin, Ç & Arcagök, S. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(16), 394-417.
  • Tunca, N., Alkın-Şahin, S. & Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 432-446.
  • Wielkiewicz, R. M. & Meuwissen, A. S. (2014). A Lifelong learning scale for research and evaluation of teaching and curricular effectiveness. Teaching of Psychology, 41(3), 220-227.
  • Yaman, F. & Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1553-1566.
  • Yurdakul, C. (2017). An investigation of the relationship between autonomous learning and lifelong learning. International Journal of Educational Research Review, 2(1), 15-20. ntid=13654
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ömer Boztepe Bu kişi benim

Zeynep Demirtaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Boztepe, Ö., & Demirtaş, Z. (2018). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 327-335.
AMA Boztepe Ö, Demirtaş Z. Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. Ağustos 2018;(2):327-335.
Chicago Boztepe, Ömer, ve Zeynep Demirtaş. “Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2018): 327-35.
EndNote Boztepe Ö, Demirtaş Z (01 Ağustos 2018) Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 327–335.
IEEE Ö. Boztepe ve Z. Demirtaş, “Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 327–335, Ağustos 2018.
ISNAD Boztepe, Ömer - Demirtaş, Zeynep. “Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2018), 327-335.
JAMA Boztepe Ö, Demirtaş Z. Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2018;:327–335.
MLA Boztepe, Ömer ve Zeynep Demirtaş. “Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2018, ss. 327-35.
Vancouver Boztepe Ö, Demirtaş Z. Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme ve İletişim Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2018(2):327-35.