BibTex RIS Kaynak Göster

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2020, Sayı: 1, 178 - 182, 01.04.2020

Öz

Çalışmamız Pamukkale Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin sınav kaygı düzeyini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Tanımlayıcı nitelikteki çalışmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu’nda öğrenim gören toplam 615 öğrenci oluşturmuştur. Veriler demografik bilgi formu ve Revize Edilmiş Sınav Kaygı Ölçeği ile toplanmıştır. Envanter total puanı ve dört alt başlığı Endişe, gerginlik, ilgisiz düşünce, bedensel tepki ile incelenmiştir. Çalışmamıza katılan öğrencilerin 318’i %51.7 kadın, 297’si %48.3 erkek ve yaş ortalamaları 21.93±1.66 yıldır. Öğrencilerin 303’ü teorik sınav, 312’si pratik sınav öncesinde değerlendirilmiştir. Katılımcıların 244’ü %39.6 2. sınıf, 205’i %33.3 3. sınıf ve 166’sı %26.9 4. sınıftır. En fazla 3. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı yaşadığı tespit edilirken p=0.002 , ilgisiz düşünce alt başlığı dışında diğer parametrelerde sınıflar arası anlamlı fark tespit edilmiştir p

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S., & Aydın, M. ( 2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Akın, A., Demirci, İ., & Arslan, S. (2012). Revize edilmiş sınav kaygı ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Educational Sciences: Theory and Practice, 11(21), 103-118.
  • Aydın, A., & Tiryaki, S. (2017). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir çalışma (KTÜ örneği). Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 17(4), 715-722.
  • Basco, R. E., & Olea, M. T. (2013). Correlation between anxiety level and academic performance of BS biology freshmen students. International Journal of Engineering Research & Technology, 4(1), 97-103.
  • Benson, J., & El-Zahhar, N. (1994). Further refinement and validation of the revised test anxiety scale. Structural Equation Modelling, 1(3), 203-221.
  • Cassady, C. J. (2004). The influence of cognitive test anxiety across the learningtesting cycle. Learning and Instruction, 14, 569- 572.
  • Cemali, M. (2017). Müzik bölümü lisans öğrencilerinde performans kaygısına neden olan faktörlerin belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Coşaner, S., & Silman F. (2012). Ortaokul öğrencilerinin sınav kaygı düzeylerinin sosyodemografik değişkenlere göre incelenmesi. Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling, 1(2), 64-73.
  • Çakmak, Ö., & Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve fen-edebiyat fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • Gençdoğan, B. (2006). Lise öğrencilerinin sınav kaygısı ile boyun eğicilik düzeyleri ve sosyal destek algısı arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 153-164.
  • Gerdes, H., & Mallinckrodt, B. (1994). Emotional, social, and academic adjustment of college students: A longitudinal study of retention. Journal of Counseling and Development, 72, 281–288.
  • Gül-Akmaz, M., & Ceyhan, N. (2009). Fen edebiyat fakültesi Türk dili ve edebiyatı bölümü öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Tokat örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 131-147.
  • Gürses, H. N., Alemdaroğlu, İ., & Tanrıverdi M. (2014). Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyon fakülte bölümü/yüksekokullarının incelenmesi ve müfredat analizi. Turkish Journal of Physiothe- rapy and Rehabilitation, 25(1),16-27.
  • bulduk, fakat genel olarak sınav kaygısını etkileyen faktörleri
  • Syed, A., Syed, S. A, & Khan, M. (2018). Frequency of depression, anxiety and stress among the undergraduate physiotherapy students. Pakistan Journal of Medical Sciences, 34(2), 468–471.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değiş- kenler açısından incelenmesi. Kastamonu Educational Journal, 14(2), 679-686.
  • Taşkıran, Ş. (2002). Üniversite öğrencilerinin sınav kaygısının bazı psiko-sosyal değişkenlerle ilişkisi üzerine bir inceleme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(11), 34-41.
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite mezunlarının kaygı düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı), 243- 253.
  • Wine, J. D. (1980). Cognitive attentional theory of test anxiety. In I. G. Sarason (Ed.). Test anxiety: Theory, research, and applications. Hilldale, N. J.: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Yılmaz, İ. A., Dursun, S., Güzeler, E. G., & Pektaş, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeyinin belirlenmesi: Bir örnek çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 16-26.
  • Yokuş, T. (2013). The relationship between the state-trait anxiety levels and academic achievement of music teacher candidates. International Online Journal of Primary Education, 2(1), 25-31.
  • Zettle, R. D., & Raines, S. J. (2000). The relationship of trait and test anxiety with mathematics anxiety. College Student Journal, 34(2), 246-258.
  • /81e1afdfd2df47a9fb77d1b7e88295847d49.pdf

Investigating Exam Anxiety Levels of Physical Therapy and Rehabilitation Students

Yıl 2020, Sayı: 1, 178 - 182, 01.04.2020

Öz

The aim of this study is to determine the exam anxiety level of the students at Pamukkale University School of Physical Therapy and Rehabilitation. The sample of the descriptive study was 615 students attending Pamukkale University School of Physical Therapy and Rehabilitation. The data were collected by demographic information form and Revised Test Anxiety Scale. Total score and four subheadings Anxiety, tension, irrelevant thought, physical response were examined. Of 615 student in the study 318 51.7% were female, 297 48.3% were male and mean age was 21.93±1.66 years. The 303 students were assessed before the theoretical exam and 312 students were assessed before the practical exam. The 244 39.6% of the participants were 2nd grade, 205 33.3% were 3rd grade and 166 26.9% were 4th grade. Significant differences were found except for the irrelevant thought subheading p

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S., & Aydın, M. ( 2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Akın, A., Demirci, İ., & Arslan, S. (2012). Revize edilmiş sınav kaygı ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Educational Sciences: Theory and Practice, 11(21), 103-118.
  • Aydın, A., & Tiryaki, S. (2017). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir çalışma (KTÜ örneği). Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 17(4), 715-722.
  • Basco, R. E., & Olea, M. T. (2013). Correlation between anxiety level and academic performance of BS biology freshmen students. International Journal of Engineering Research & Technology, 4(1), 97-103.
  • Benson, J., & El-Zahhar, N. (1994). Further refinement and validation of the revised test anxiety scale. Structural Equation Modelling, 1(3), 203-221.
  • Cassady, C. J. (2004). The influence of cognitive test anxiety across the learningtesting cycle. Learning and Instruction, 14, 569- 572.
  • Cemali, M. (2017). Müzik bölümü lisans öğrencilerinde performans kaygısına neden olan faktörlerin belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Coşaner, S., & Silman F. (2012). Ortaokul öğrencilerinin sınav kaygı düzeylerinin sosyodemografik değişkenlere göre incelenmesi. Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling, 1(2), 64-73.
  • Çakmak, Ö., & Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve fen-edebiyat fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • Gençdoğan, B. (2006). Lise öğrencilerinin sınav kaygısı ile boyun eğicilik düzeyleri ve sosyal destek algısı arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 153-164.
  • Gerdes, H., & Mallinckrodt, B. (1994). Emotional, social, and academic adjustment of college students: A longitudinal study of retention. Journal of Counseling and Development, 72, 281–288.
  • Gül-Akmaz, M., & Ceyhan, N. (2009). Fen edebiyat fakültesi Türk dili ve edebiyatı bölümü öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Tokat örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 131-147.
  • Gürses, H. N., Alemdaroğlu, İ., & Tanrıverdi M. (2014). Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyon fakülte bölümü/yüksekokullarının incelenmesi ve müfredat analizi. Turkish Journal of Physiothe- rapy and Rehabilitation, 25(1),16-27.
  • bulduk, fakat genel olarak sınav kaygısını etkileyen faktörleri
  • Syed, A., Syed, S. A, & Khan, M. (2018). Frequency of depression, anxiety and stress among the undergraduate physiotherapy students. Pakistan Journal of Medical Sciences, 34(2), 468–471.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değiş- kenler açısından incelenmesi. Kastamonu Educational Journal, 14(2), 679-686.
  • Taşkıran, Ş. (2002). Üniversite öğrencilerinin sınav kaygısının bazı psiko-sosyal değişkenlerle ilişkisi üzerine bir inceleme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(11), 34-41.
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite mezunlarının kaygı düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı), 243- 253.
  • Wine, J. D. (1980). Cognitive attentional theory of test anxiety. In I. G. Sarason (Ed.). Test anxiety: Theory, research, and applications. Hilldale, N. J.: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Yılmaz, İ. A., Dursun, S., Güzeler, E. G., & Pektaş, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeyinin belirlenmesi: Bir örnek çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 16-26.
  • Yokuş, T. (2013). The relationship between the state-trait anxiety levels and academic achievement of music teacher candidates. International Online Journal of Primary Education, 2(1), 25-31.
  • Zettle, R. D., & Raines, S. J. (2000). The relationship of trait and test anxiety with mathematics anxiety. College Student Journal, 34(2), 246-258.
  • /81e1afdfd2df47a9fb77d1b7e88295847d49.pdf
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şule Şimşek Bu kişi benim

Nesrin Yağcı Bu kişi benim

Mücahit Öztop

Serbay Şekeröz

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şimşek, Ş., Yağcı, N., Öztop, M., Şekeröz, S. (2020). Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 178-182.
AMA Şimşek Ş, Yağcı N, Öztop M, Şekeröz S. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. Nisan 2020;(1):178-182.
Chicago Şimşek, Şule, Nesrin Yağcı, Mücahit Öztop, ve Serbay Şekeröz. “Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2020): 178-82.
EndNote Şimşek Ş, Yağcı N, Öztop M, Şekeröz S (01 Nisan 2020) Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 178–182.
IEEE Ş. Şimşek, N. Yağcı, M. Öztop, ve S. Şekeröz, “Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 178–182, Nisan 2020.
ISNAD Şimşek, Şule vd. “Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2020), 178-182.
JAMA Şimşek Ş, Yağcı N, Öztop M, Şekeröz S. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2020;:178–182.
MLA Şimşek, Şule vd. “Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2020, ss. 178-82.
Vancouver Şimşek Ş, Yağcı N, Öztop M, Şekeröz S. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2020(1):178-82.