İnternetin insan yaşamında her alana tesir ettiği günümüz dünyasında, internet birçok alanda olduğu gibi kurumsal web sitelerinde de değişime neden olmuştur. Kurumsal web siteleri daha dinamik, etkileşime daha çok olanak sağlayan ve yeni teknolojilere daha uyumlu olmalıdır. Web sitesinin kullanıcı, arama motorları ve diğer cihazlarla etkileşiminin uzman kişilerce incelenmesi ve bu etkileşime yönelik geliştirme ve değişikliklerin yapılması sitenin daha erişilebilir, esnek ve uyumlu olmasını sağlayacaktır. Bu doğrultuda yapılan bu çalışmada bir yükseköğretim kurumuna ait web sitesinin verileri incelenmiştir. İnceleme için 2013 yılı ile 2019 yılı arasındaki toplanmış ziyaretçi verileri kullanılmıştır. Kapsamlı incelemelerin ve verilerin yer aldığı çalışmada, ziyaretçi trafik analizinden geliştirme önerilerine kadar önemli birçok noktaya yer verilmiştir. Özellikle sitenin mobil cihazlar ile uyumluluğu, resim ve videoların optimizasyonu, kullanıcıların demografik özellikleri, dil seçenekleri ile erişilen içeriğin zamana göre yoğunluğu analizleri ile faydalı bilgilere ulaşılmıştır
Trafik analizi Ziyaretçi analizi Web sitesi analizi Kurumsal web sitesi
In today’s world, the internet affects every aspect of human life; it has caused changes in corporate websites as well as in many other areas. Corporate websites should be more dynamic, more interactive, and more compatible with new technologies. The interaction of the web site with users, search engines, and other devices has to be examined by experts, and improvements and changes should be made for this interaction. In this study, a higher education institution web site was examined. Visitor data collected between 2013 and 2019 were used for the analysis. In the study, which includes a wide range of examinations and data, important findings from traffic analysis to development suggestions were included. In particular, useful information has been obtained through the compatibility of the site with mobile devices, optimization of pictures and videos, geographical features of users, language options, and density analysis of the content accessed over time
Traffic analysis Visitor analysis Website analysis Corporate website
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 2 |