Bu araştırmada, eğitim örgütlerinde öğrencilerin ayrımcılık algısını ölçmeye yönelik “Öğrencilerin Ayrımcılık Algısı Ölçeği ÖAAÖ ”ni geliştirme amacıyla geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yürütülmüştür. Araştırma, Ankara’da Gazi ve Hacettepe Üniversitelerinde bulunan 293 üniversite öğrencisinin katılımı ile gerçekleşmiştir. Bu kapsamda öncelikle ölçeğin plot uygulaması gerçekleştirilmiş, ardından katılımcılara 16 madde ve tek faktörden oluşan nihai ölçek formu ÖAAÖ uygulanmıştır. Katılımcıların ölçek maddelerine vermiş oldukları cevaplar açımlayıcı faktör analizi AFA , doğrulayıcı faktör analizi DFA ve Cronbach’s Alpha katsayısı ile çözümlenmiştir. Analizler neticesinde elde edilen bulgular ÖAAÖ’nün eğitim örgütlerinde kullanılmaya elverişli, geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermiştir
In the present research, with the aim of developing “Students’ Perception of Discrimination Scale SPDS to evaluate students’ perception of discrimination at educational organizations the validity and reliability studies were conducted. The research was conducted with the participation of 293 university students from Gazi and Hacettepe Universities in Ankara. Within this scope, firstly pilot study of the scale was conducted and later final form of the scale with 16 items and one factor was applied to the participants. The data of the study was analyzed via exploratory factor analysis EFA , confirmatory factor analysis CFA and Cronbach’s Alpha coefficient. The findings of the analysis showed that SPDS was a valid and reliable instrument and it was convenient to be utilized in educational organizations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 2 |