BibTex RIS Kaynak Göster

Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği

Yıl 2015, Sayı: 3, 335 - 346, 01.12.2015

Öz

Öğretim alanında kullanılan metodolojilerin çağımızın vazgeçilmez bir tutkusu haline gelen teknolojinin hızına paralel gelişimi ile birlikte tek yönlü iletişim süreci olan Web 1.0 yerine, içeriğin değiştirilebildiği, geliştirilebildiği Web 2.0 kullanılmaya başlanmıştır. Günümüzde birçok sosyal ağ sitesi ortaya çıkmış ve bu sosyal ağların kullanımı özellikle genç kullanıcılar arasında hızla artış göstermeye başlamıştır. Web 2.0 uygulamaları her türlü bilgiyi ve öğretim içeriğini kolay ve hızlı ulaşılabilir bir platforma taşıyabilmektedir. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu 2013–2014 eğitim-öğretim yılı bahar II. yarıyılında, tüm programlarda 1. ve 2. sınıfı okumakta olan 1140 öğrenci çalışmaya alınmıştır. Bu ana kitleden ulaşılabilen 651 kişilik bir örneklem %57 oluşturulmuş ve araştırmaya katılımları sağlanmıştır. Çalışmada Akıncı-Vural ve Bat’ın ‘sosyal medya kullanım bilgileri detaylandırılarak hangi sosyal ağları kullandıkları ve kullanım alışkanlıklarını’ saptanmaya yönelik anket çalışmaları ile Onyebuchi tarafından hazırlanan ‘sosyal medyanın öğrenim ve öğretim süreçlerine etkisini belirleme anketi’ referans alınmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerinin bilgi iletişim teknolojilerinden internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıklarını, sosyal medya bilgi düzeylerinin saptanması ve üniversite düzeyindeki eğitim süreçlerinde sosyal medyanın kullanımının etkinliği ve faydalanılabilirliğinin tespiti amaçlanmıştır

Kaynakça

  • Akıncı-Vural, Z.B. & Bat, M. (2010). Yeni bir ileƟşim ortamı olarak sosyal medya: ege üniversitesi ileƟşim Fakültesine yönelik bir araşƨ rma. Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382.
  • Baran, B. & Ata, F. (2013). Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojileri kullanma durumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları. EğiƟ m ve Bilim, 38(169), 192-208. Retrieved from hƩ p://tasam.org/Files/Icerik/File/ yeni_bir_iletisim_ortami_olarak_sosyal_medya_45f56af6- aa86-4840-a8db-21f4bb4ab1dd.pdf
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğreƟ m: web 2.0 ve sosyal ağların etkileri. Akademik Bilişim Konferansı. Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Retrieved from hƩ p://ab.org.tr/ab13/ kitap/AB2013_Bildiri_Kitap.pdf
  • Deperlioğlu, Ö. & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğiƟ m üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşanƨ sı. Akademik Bilişim’10 – XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10 - 12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi. Retrieved from hƩ p://ab.org.tr/ ab10/kitap/_AB10_ikincicilt.pdf
  • Durusoy, O. (2011). Öğretmen yeƟşƟ rmede web 2.0 ve dijital video teknolojilerinin kullanılarak öğretmenlik öz-yeterlilik gelişƟ rilmesi. Yüksek lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri EnsƟ tüsü, Bilgisayar ve ÖğreƟ m Teknolojileri EğiƟ mi Anabilim Dalı. Balıkesir.
  • Elmas, R. & Geban, Ö. (2012). 21. Yüzyıl öğretmenleri için web 2.0 araçları. InternaƟ onal Online Journal of EducaƟ on Sciences, 4(1), 243-254. Retrieved from hƩ p://www.iojes.net/userfi les/ arƟ cle/iojes_795.pdf
  • Erkul, R. E. (2009). Sosyal medya araçlarının (web 2.0) kamu hizmetleri ve uygulamalarında kullanılabilirliği. Türkiye Bilişim Derneği, 116, 96-101. Retrieved from hƩ p://www. digitaldevlet.org/web2.0.pdf
  • Horzum, M.B. (2010), Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın TükeƟ ci Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araşƨ rma. Yüksek lisans tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı, Karaman
  • Onyebuchi, E. E. (2009). Making Sense of Web 2.0 Technology: Do European Students Use The Social Media ApplicaƟ ons For EducaƟ onal Goals? Master’s Thesis in CommunicaƟ on Studies, Retrieved from hƩ p://essay.utwente.nl/59499/1/ scripƟ e_E_Eze.pdf.
  • Sağır, G. (2011). TükeƟ cilerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarını Algılaması. Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler EnsƟ tüsü, İşletme Anabilim Dalı, ÜreƟ m YöneƟ mi ve Pazarlama Bilim Dalı, Malatya
  • Toğay, A., Akdur, T.E., YeƟşken, İ.C., & Bilici, A. (2013). EğiƟ m Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir MYO Deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, 28-30 Ocak 2013, Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Retrieved from hƩ p://ab.org.tr/ab13/ kitap/AB2013_Bildiri_Kitap.pdf
  • Uçak-Özenç, N. & Çakmak, T. (2010). HaceƩ epe Üniversitesi Bilgi ve Belge YöneƟ mi Öğrencilerinin Web 2.0 Araçlarını Kullanım Özellikleri. 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi YöneƟ mi Sempozyumu, 22-24 Eylül 2010, Ankara. Retrieved from http://www.bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/dosyalar/bildiri_ kitap2010.pdf

The Eff ect of Web 2.0 Technology in the Training Processes: The Sample of Vocational School of Çanakkale Social Sciences

Yıl 2015, Sayı: 3, 335 - 346, 01.12.2015

Öz

Instead of Web 1.0, which is one-way communication process of the methodologies used in teaching together with the pace of technology, which has become an indispensable passion of our age in accordance with the parallel development, Web 2.0, the content of which can be changed and developed, has started to be used. Today, many social networking sites have emerged and the use of these social Networks, especially among younger users, have began to increase rapidly. Th e Web 2.0 applications are able to carry all kinds of information and training content to an easily and quickly accessible platform. Th e use of Web 2.0 technology field is rapidly expanding day by day. In the light of studies carried out, Çanakkale Onsekiz Mart University, Çanakkale Vocational School of Social Sciences have registered 1140 students majoring in the 1st and 2nd grades of all programs in 2013-2014 academic year spring II. semester. A sample of 651 persons 57% from this main mass accessed has been formed and provided their participations in the research. In this study, by being detailed Akıncı-Vural and Bat’s ‘social media usage ınformation, a survey study to be determined what social networks they use and their usage habits’ and also, a survey purposed specifying the ‘eff ects of the social media to learning and teaching process’ carried out by Onyebuchi in 2009 has been taken as reference. In this study, through information and communication technologies, the students’ internet and social media usage habits, the determination of their social media level of knowledge and the determination of the eff ectiveness and credibility of the use of social media in their educational processes at university-level have been intended

Kaynakça

  • Akıncı-Vural, Z.B. & Bat, M. (2010). Yeni bir ileƟşim ortamı olarak sosyal medya: ege üniversitesi ileƟşim Fakültesine yönelik bir araşƨ rma. Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382.
  • Baran, B. & Ata, F. (2013). Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojileri kullanma durumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları. EğiƟ m ve Bilim, 38(169), 192-208. Retrieved from hƩ p://tasam.org/Files/Icerik/File/ yeni_bir_iletisim_ortami_olarak_sosyal_medya_45f56af6- aa86-4840-a8db-21f4bb4ab1dd.pdf
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğreƟ m: web 2.0 ve sosyal ağların etkileri. Akademik Bilişim Konferansı. Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Retrieved from hƩ p://ab.org.tr/ab13/ kitap/AB2013_Bildiri_Kitap.pdf
  • Deperlioğlu, Ö. & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğiƟ m üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşanƨ sı. Akademik Bilişim’10 – XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10 - 12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi. Retrieved from hƩ p://ab.org.tr/ ab10/kitap/_AB10_ikincicilt.pdf
  • Durusoy, O. (2011). Öğretmen yeƟşƟ rmede web 2.0 ve dijital video teknolojilerinin kullanılarak öğretmenlik öz-yeterlilik gelişƟ rilmesi. Yüksek lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri EnsƟ tüsü, Bilgisayar ve ÖğreƟ m Teknolojileri EğiƟ mi Anabilim Dalı. Balıkesir.
  • Elmas, R. & Geban, Ö. (2012). 21. Yüzyıl öğretmenleri için web 2.0 araçları. InternaƟ onal Online Journal of EducaƟ on Sciences, 4(1), 243-254. Retrieved from hƩ p://www.iojes.net/userfi les/ arƟ cle/iojes_795.pdf
  • Erkul, R. E. (2009). Sosyal medya araçlarının (web 2.0) kamu hizmetleri ve uygulamalarında kullanılabilirliği. Türkiye Bilişim Derneği, 116, 96-101. Retrieved from hƩ p://www. digitaldevlet.org/web2.0.pdf
  • Horzum, M.B. (2010), Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın TükeƟ ci Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araşƨ rma. Yüksek lisans tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı, Karaman
  • Onyebuchi, E. E. (2009). Making Sense of Web 2.0 Technology: Do European Students Use The Social Media ApplicaƟ ons For EducaƟ onal Goals? Master’s Thesis in CommunicaƟ on Studies, Retrieved from hƩ p://essay.utwente.nl/59499/1/ scripƟ e_E_Eze.pdf.
  • Sağır, G. (2011). TükeƟ cilerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarını Algılaması. Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler EnsƟ tüsü, İşletme Anabilim Dalı, ÜreƟ m YöneƟ mi ve Pazarlama Bilim Dalı, Malatya
  • Toğay, A., Akdur, T.E., YeƟşken, İ.C., & Bilici, A. (2013). EğiƟ m Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir MYO Deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, 28-30 Ocak 2013, Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Retrieved from hƩ p://ab.org.tr/ab13/ kitap/AB2013_Bildiri_Kitap.pdf
  • Uçak-Özenç, N. & Çakmak, T. (2010). HaceƩ epe Üniversitesi Bilgi ve Belge YöneƟ mi Öğrencilerinin Web 2.0 Araçlarını Kullanım Özellikleri. 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi YöneƟ mi Sempozyumu, 22-24 Eylül 2010, Ankara. Retrieved from http://www.bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/dosyalar/bildiri_ kitap2010.pdf
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Dilek Kekeç Morkoç Bu kişi benim

Cumhur Erdönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kekeç Morkoç, D., & Erdönmez, C. (2015). Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 335-346.
AMA Kekeç Morkoç D, Erdönmez C. Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği. J Higher Edu Sci. Aralık 2015;(3):335-346.
Chicago Kekeç Morkoç, Dilek, ve Cumhur Erdönmez. “Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2015): 335-46.
EndNote Kekeç Morkoç D, Erdönmez C (01 Aralık 2015) Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 335–346.
IEEE D. Kekeç Morkoç ve C. Erdönmez, “Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 335–346, Aralık 2015.
ISNAD Kekeç Morkoç, Dilek - Erdönmez, Cumhur. “Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2015), 335-346.
JAMA Kekeç Morkoç D, Erdönmez C. Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği. J Higher Edu Sci. 2015;:335–346.
MLA Kekeç Morkoç, Dilek ve Cumhur Erdönmez. “Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2015, ss. 335-46.
Vancouver Kekeç Morkoç D, Erdönmez C. Web 2.0 Uygulamalarının Eğitim Süreçlerine Etkisi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği. J Higher Edu Sci. 2015(3):335-46.