Eğitimdeki gelişmeler öğrenme ortamlarını öğreten merkezli yaklaşımdan öğrenen merkezli uygulamalara doğru değiştirmiştir. Yetişkin
eğitiminde eğitimcinin rolü, öğretmekten ziyade öğrenmeyi kolaylaştırmak olmalıdır. Bu çalışmanın amacı, birinci ve ikinci sınıf
hemşirelik öğrencilerinin beceri eğitiminde akran eğitimi yönteminin kullanımı hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Tanımlayıcı tipteki
bu araştırma, bir üniversitenin hemşirelik bölümü birinci ve ikinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, tanıtıcı özellikler formu
ve akran eğitimine ilişkin öğrenci görüş formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde tanımlayıcı istatistikler ve kikare
testi kullanılmıştır. Akran eğitimcileri ile yapılan beceri eğitiminde; öğrencilerin çoğu kendilerini daha rahat hissettiklerini (%81.0),
beceri eğitimine istekli katıldıklarını (%82.6) ve becerileri eğitimleri sırasında streslerinin azaldığını (%82.6) belirtmişlerdir. Öğrencilerin
%78.9’u akran eğitimcileri ile iyi ilişkiler kurduklarını, %77.8’i akran eğitimcilerine rahatça soru sorabildiklerini söylemişlerdir. bu yöntemden memnun oldukları için klinik uygulamada da akran eğitimcileri istediklerini belirtmişlerdir (%83.7). Ayrıca öğrencilerin
akran eğitimi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet, sınıf, aile gelir durumu ve üniversite eğitimi sırasında kalınan yer bakımından benzer
olduğu belirlenmiştir (p>0.05). Öğrencilerin büyük çoğunluğunun akran eğiticileri ile yapılan beceri eğitimlerinden memnun olduğu
görülmektedir. Beceri eğitimlerinde akran eğitimi yönteminin kullanılması ve klinik uygulamalarda standart bir akran eğitimi yönteminin
geliştirilmesi önerilmektedir.
Akran eğitimi Temel hemşirelik becerileri Hemşirelik becerileri eğitimi Mesleki beceri laboratuvarı Hemşirelik eğitimi
The developments in education have changed the learning environments from teacher-centered approach to learner-centered practices.
The role of the educator in adult education must be to facilitate learning rather than teaching. The aim of this study is to determine the
opinions of first and second year nursing students on the use of the peer education method in skill training. This descriptive study was
conducted with the first and second year students at the nursing department of a university. The data were collected using the descriptive
characteristics form and student opinion form regarding peer education. Descriptive statistics and chi-square test were used in the statistical
analysis of the data. In skill traning performed with peer educators; most of the students stated that they felt more comfortable (81.0%),
participated in the skill training willingly (82.6%) and their stress decreased during skill training (82.6%). 78.9% of the students said that
they could form good relationships with peer educators, 77.8% said they could ask their peer educators comfortably. The students stated
that they wanted peer educators in clinical practice (83.7%) because they were satisfied with this method. In addition it is determined
that the opinions of students about peer education are similar in terms of gender, class, family income status and place of residence
during university education (p>0.05). It is seen that the vast majority of students are satisfied with the skill trainings conducted with peer
educators. It is recommended to use peer education method in skills training and to develop a standard peer education method in clinical
practice.
Peer education Basic nursing skills Nursing skills training Clinical skill laboratory Nursing education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |