Bu çalışmada, sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin cinsiyetlere göre romantik ilişkilerindeki duygusal kıskançlık
düzeyleri ve baş etme yöntemlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kesitsel ve tanımlayıcı olan bu çalışma, bir devlet üniversitesinin sağlık
bilimleri fakültesinde öğrenim gören, 677 öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler “Bilgi Formu” ve “Duygusal Kıskançlık Ölçeği-Üniversite
Öğrencileri Formu” ile toplanmış, verilerin değerlendirilmesinde ise yüzdelik dağılımlar, ortalamalar, standart sapma, medyan değerleri
ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 19,64±1,54, %80,9’unun kadın, %62,2’sinin hemşirelik öğrencisi,
%43,4’ünün 1. sınıfa gittiği, %53,9’unun şehirde doğduğu saptanmıştır. Kadın öğrencilerin ölçek toplam puan ortalaması 42,42±7,56,
erkek öğrencilerin 38,75±8,63 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin baş etme yöntemleri içinden en fazla akılcı tartışma yöntemini tercih
ettiği saptanmıştır. Öğrencilerin duygusal kıskançlık seviyesinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilere duygusal kıskançlıkla baş
edebilmelerinde duygu farkındalığı ve duygu yönetimi eğitimlerinin planlanması önerilmiştir
The aim of this study was to determine the level of emotional jealousy and coping methods of romantic relationships of students studying
at the faculty of health sciences according to their gender. This cross-sectional and descriptive study was carried out with 677 students
studying at the health sciences faculty of a state university. The data were collected using the “Information Form” and “Emotional Jealousy
Scale-University Students Form”, and percentage distributions, means, standard deviation, median values and Mann Whitney U test were
used in the evaluation of the data. The average age of the students was 19.64 ± 1.54, 80.9% were women, 62.2% were nursing students,
43.4% went to the first grade, and 53.9% were born in the city. The scale total score mean of female students was 42.42 ± 7.56, and 38.75
± 8.63 for male students. It was determined that among the coping methods, students preferred rational discussion method. It has been
determined that the students have a high level of emotional jealousy. It was suggested that students plan emotion awareness and emotion
management trainings to cope with the feeling of jealousy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |