Bu araştırmada Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Öğretmenliği lisansüstü programının değerlendirilmesi ile, bu
alandaki lisansüstü eğitime ışık tutmak ve geleceğe dair çıkarımlarda bulunmak hedeflenmiştir. Araştırma, iç içe geçmiş tek durum çalışması
ile desenlenmiş nitel bir çalışmadır. İç içe geçmiş tek durum desenine uygun olarak Müzik Öğretmenliği lisansüstü programı öğrenci,
mezun, öğretim üyesi ve tezlere yönelerek incelenmiştir. Programla ilgili değerlendirme yapmak üzere 10 öğrenci, 23 mezun, 6 öğretim
üyesinin görüşleri alınmış, bu programlarda yapılmış olan 57 yüksek lisans ve 20 doktora tezi incelenmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda
görüşler dört ana kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler, “kurumsal hedefler”, “içerik”, “program çıktıları” ve “güncelleme” olarak
belirlenmiştir. Program çıktıları kategorisinde ayrıca programda yapılan tezler çeşitli kategorilere göre değerlendirilmiş ve mezunların
mesleki yönelimleri istatistiki olarak paylaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre şu çıkarımlar yapılmıştır: öğrenciler kurumun vizyon ve
misyonunu kavramak ve eğitim sürecinde geçirdikleri süreci anlamlı hâle getirebilmek üzere programın başında bilgilendirilmelidir; müzik
eğitimi alanında nitelikli araştırmalar yapmak üzere “müzik eğitiminde bilimsel araştırma” dersi programa eklenmelidir; tezlerde yapılan
çalışmalar ve çalışma grupları çeşitlendirilmelidir; öğretim üyeleri danışmanı oldukları öğrencilere tez hazırlama ve akademik çalışmalar
yapma aşamasında rol model olmalıdır; lisansüstü programlar çağın ve toplumun ihtiyaçlarına göre güncellenmelidir.
The purposes of this study are to shed light on postgraduate education in Music Teaching and draw inferences about the future by evaluating
the Music Teaching Postgraduate Program in Dokuz Eylul University Institute of Educational Sciences. The research is a qualitative study
modelled with a single-case embedded study. In accordance with the interlocking single case pattern, the Music Education graduate
program was examined by focusing on student, graduate, faculty member, theses. The opinions of 10 students, 23 graduates and 6 faculty
members were taken to evaluate the program, and 57 master’s and 20 doctoral theses were examined. As a result of the content analysis opinions were collected under four main categories. These categories are defined as “institutional goals”, “content”, “program outputs” and
“updates”. In the category of program outcomes, the theses were evaluated according to various categories and the professional orientations
of the graduates were statistically shared. According to the results of the research, the following conclusions were made: students should
be informed at the beginning of the program in order to understand the vision and mission of the institution and to make the process they
spent in the education process meaningful; A “scientific research in music education” course should be added to the program in order to
conduct qualified research in the field of music education; subjects and research groups in theses should be diversified; faculty members
should be role models in preparing thesis and academic studies for their advisors; graduate programs should be updated according to the
needs of the time and society.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3 |