Bu çalışma Halk Sağlığı Hemşirelerinin Deneyimsel Öğrenme Eğitimi Ölçeği’nin (HSH-DÖEÖ) Türk kültüründe geçerlik ve güvenirliğini test etmek ve psikometrik özelliklerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma metodolojik tipte gerçekleştirilmiş olup araştırma kapsamına Türkiye’deki üniversitelerin halk sağlığı hemşireliği anabilim dalında görev yapan toplam 179 öğretim elemanı alınmıştır. HSH-DÖEÖ’nün psikometrik özelliklerini tespit etmek için kapsam dil geçerliği, yapı geçerliği, ölçüt bağıntılı geçerlik, ayırt edicilik, iç tutarlık güvenirliği, iki yarı test güvenirliği ve madde analizi yöntemleri kullanılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi sonuçlarına göre HSH-DÖEÖ’nin Türkçe formunun üç alt boyuta sahip olduğu ve toplam varyansın %%50.709’unu açıkladığı görülmüştür. Doğrulayıcı faktör analizi sonucu ölçeğin uyum iyiliği değerleri χ²/sd=1.76, RMSEA=0.066, CFI=0.90, GFI=0.90 ve AGFI=0.91 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca madde faktör yükleri de 0.517 ile 0.759 arasında sıralanmaktadır. Ölçeğin toplam cronbach alfa iç tutarlık katsayısı 0.86 bulunmuş, alt boyutları ise 0.63 ile 0.80 arasında değişmektedir. Araştırmada, HSH-DÖEÖ’nin Türk toplumu için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçek, Halk Sağlığı Hemşireliği eğitimcileri tarafından verilen eğitimi değerlendirmek için kullanılabilir.
Deneyimsel öğrenme Geçerlik Güvenirlik Halk sağlığı hemşireliği Ölçek
This study was conducted to test the validity and reliability of the Public Health Nurse - Precepting Experiential Learning Scale (PHN‐PELS) in Turkish culture and to examine its psychometric properties. This study was conducted as a methodological study. 179 faculty members participated in the study, and the participation rate was 72.5%. Within the scope of the adaptation studies of the PHN‐PELS scale, language validity and construct validity in samples were first examined. Then, the reliability coefficients of the scale in the Turkish sample was calculated. According to the results of the exploratory factor analysis, it was observed that the Turkish form of PHN‐PELS had three sub-dimensions and explained 50.709% of the total variance. As a result of the confirmatory factor analysis, the goodness of fit values of the scale were calculated as χ²/sd=1.76, RMSEA=0.066, CFI=0.90, GFI=0.90 and AGFI=0.91. Furthermore, item factor loadings ranged from 0.517 to 0.759. The total Cronbach's alpha internal consistency coefficient of the scale was found to be 0.86, and its sub-dimensions ranged from 0.63 to 0.80. In the study, it was concluded that the PHN‐PELS was a valid and reliable measurement tool that could be used for Turkish society. The scale can be used to evaluate the education provided by Public Health Nursing educators.
Experiential learning Public health nursing Reliability Scale Validity
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |