This study aims to investigate Turkish doctoral programs in social sciences and humanities using a process evaluation model within a mixed
methods research design. A convergent mixed methods approach was employed to gather both quantitative and qualitative data. Initially,
the quantitative statistical results are presented, followed by a discussion of the qualitative findings, utilizing a side-by-side comparison
approach. The survey, developed by the researchers, was administered to 310 academics to gather their assessments of doctoral programs,
considering variables such as graduation year from the Ph.D. program, academic title, field of study, and university type. The t-test and
ANOVA results revealed no significant differentiation among academics with respect to these variables. Conversely, content analysis was
applied to examine qualitative data obtained from 10 academics through the MAXQDA qualitative data analysis program. Six themes
identified through content analysis indicated that nearly all participants perceived structural issues in doctoral programs, explaining the
lack of significant differentiation in the quantitative findings. Based on these findings, implications are suggested for researchers, academics,
and decision-makers to address this issue.
Mixed methods research design Process evaluation model Social sciences and humanities Doctoral programs
Bu çalışma, Türkiye’deki sosyal ve beşeri bilimler alanındaki doktora programlarının karma yöntem araştırması kullanarak süreç değerlendirme modeliyle incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel ve nitel verilerin toplanmasında yakınsak karma yöntem yaklaşımı uygulanmıştır. Öncelikle nicel istatistiksel sonuçlar verilmiş, ardından yan yana karşılaştırma yaklaşımı dikkate alınarak nitel bulgular tartışılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen anket 310 akademisyene doktora programlarını değerlendirmeleri için uygulanmış olup uygulamada katılımcıların doktora mezuniyet yılı, akademik unvan, çalışma alanı ve üniversite türü gibi değişkenler dikkate alınmıştır. T-testi ve ANOVA sonuçları akademisyenler arasında bu değişkenlere ilişkin anlamlı bir farklılaşmanın olmadığını göstermiştir. Diğer taraftan içerik analizi MAXQDA nitel veri analizi programı aracılığıyla 10 akademisyenden elde edilen nitel verilerin analizinde kullanılmıştır. İçerik analizi sonucunda belirlenen altı tema, katılımcıların neredeyse tamamının doktora programlarında yapısal bir sorun algıladığını ortaya koymuştur; Bu durum nicel bulgularda anlamlı bir farklılaşmanın neden görülmediğini açıklamaktadır. Bulgulara göre, araştırmacılara, akademisyenlere ve karar vericilere bu sorunun çözümüne yönelik bazı öneriler sunulmuştur.
karma yöntemler araştırması süreç değerlendirme modeli sosyal ve beşeri bilimler doktora programları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |