Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEKÂNSAL VAROLUŞTAN SÜRESEL VAROLUŞA EVRİLME SÜRECİNDE POSTMODERN ÖZNE

Yıl 2017, - Gelenek ve Postmodernizm, 158 - 171, 11.06.2017

Öz

Düşüncenin doğuşu, duyguya evrilmesi ve
biçimlenerek ortaya çıkması aşamaları sürecinin sonucu olan bilgi, içinde
bulunduğumuz çağın bilinci olan postmodernizmde kaynak olarak insandan doğup
insana aktarılan bir varlık kazanma sürecinin kendisidir.  Bilgiyi üreterek bir bilgi merkezi olanın
bilgiyle ilişkisinde de bilgi merkezlerinde üretilen bilgiyi tüketerek bu
bilgiyle varlık kazananın biçimlenme sürecinde de geçerli olan durum bilgilenme
sürecinin insandan insana aktarılan bilgi olması nedeniyle yataylaşmasıdır. Postmodernizm
bir bilginin doğuşu süreci olarak ortaya çıkışında da biçimlenme sürecinde de var
olan bilgi birikimini dönüştürerek, yeniden kurarak, kurgusal bir zemin
üzerinde bilginin kuramı olarak varlık kazandığından her
zaman üst bilgiyi varsaymaktadır. Kurgusal bilgi ve teknolojinin birleşmesinden
oluşan ve kendisini teknolojinin hızıyla gerçekleştirerek gerçekleşme hızı
oranında tüketilen çağ bilgisi ve bilincinin adı olan postmodernizm bilgiye
sahip olmayanın bilgi karşısında köleleştiği dolayısıyla bilginin üreticisine
tüketilme çokluğu ve hızı oranında geri dönerek kendisini de biçimlendirdiği
bir varolma biçimidir.

In postmodernism
as the consciousness of our time, knowledge which comes to light by virtue of
the process of stages of thought from its emergence to evolving into emotion to
coming out a form is an existence process itself taking its resources from
human and returned to them again
. The situation
which is valid not only in case of being an information center by producing
knowledge and its relation with knowledge but also in the process of formation
of the subject who gained an existence by consuming the
information which is produced in the information centers made the current
situation horizontal owing to the reason that enlightenment process is
transmitted from human to human. By transforming and reconstructing existing
knowledge both at the emergence process of a knowledge and the formation
process due to come into being as theory of knowledge on a fictional ground,
postmodernism is always supposed to the superior knowledge. Postmodernism which
is donated by information age consciousness also merger of speculative/fictional
information and technology actualized itself with the speed of technology and
is consumed at the rate of actualization speed and is in existence by ignorant
ones who are becoming slaves against data thereby shaped itself according to
data producer, consumption amount and rate.
 

Kaynakça

  • BAUDRİLLARD, Jean, (2006), Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu, Çev. Oğuz Adanır, 3.Baskı, Doğu Batı Yayınları, İstanbul.
  • BAUMAN, Zygmunt (1997), Küreselleşme, Toplumsalın Sonuçları, Çev: Abdullah Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • CONNOR, Steven, (1996) Postmodernist Kültür, (An Introductıon to Teories of the Contemporary), Çev. Doğan Şahiner, Yapı Kredi Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • DOCHHERTY, Thomas D. (1995). “Postmodernizm: Bir Giriş”, Postmodernist Burjuva Liberalizmi, Çev. Yavuz Alogan, İstanbul, Sarmal Yayınevi.
  • DUNN, G. Robert (1998), Identity Crises: A Social Critique of Postmodernity University of Minnesota Pres Minneapolis: London.
  • FUNK, Rainer (2006), Ben ve Biz: Postmodern İnsanın Psikanalizi, Çev: Çağlar Tanyeri, İstanbul, YKY.
  • GÜR, İmran, (2012) Postmodern Öznenin Sonu, Yeni İnsanın Alternatif Varoluşu Vahiy Bilinci, Kendinde Şey, Tanrı Parçacığı. Journal of the Human and Social Science Researches |, 1(4), 98-131.
  • GÜR, İmran, (2013), Bilinç Zihniyet İlişkisi, Duvarları Yıkılmış Bir Bilinç Olarak Son İnsan Postmodern Özne ve Bir Sorgu Bilinci Örneği Olarak Kâtip Çelebi, Yeni Fikir Dergisi, S:11, ss: 10-32.
  • GÜR, İmran, Sonsuzluk Meydanından Evrilme Sırat, (2014), Ankara, Akçağ Yayınevi.
  • HALL, Stuard, (1998) Eski ve Yeni Kimlikler, Eski ve Yeni Etniklikler, Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi, Çev. G. Seçkin, Ü. H. Yolsal, Bilim Sanat Yayınları, Ankara.
Yıl 2017, - Gelenek ve Postmodernizm, 158 - 171, 11.06.2017

Öz

Kaynakça

  • BAUDRİLLARD, Jean, (2006), Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu, Çev. Oğuz Adanır, 3.Baskı, Doğu Batı Yayınları, İstanbul.
  • BAUMAN, Zygmunt (1997), Küreselleşme, Toplumsalın Sonuçları, Çev: Abdullah Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • CONNOR, Steven, (1996) Postmodernist Kültür, (An Introductıon to Teories of the Contemporary), Çev. Doğan Şahiner, Yapı Kredi Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • DOCHHERTY, Thomas D. (1995). “Postmodernizm: Bir Giriş”, Postmodernist Burjuva Liberalizmi, Çev. Yavuz Alogan, İstanbul, Sarmal Yayınevi.
  • DUNN, G. Robert (1998), Identity Crises: A Social Critique of Postmodernity University of Minnesota Pres Minneapolis: London.
  • FUNK, Rainer (2006), Ben ve Biz: Postmodern İnsanın Psikanalizi, Çev: Çağlar Tanyeri, İstanbul, YKY.
  • GÜR, İmran, (2012) Postmodern Öznenin Sonu, Yeni İnsanın Alternatif Varoluşu Vahiy Bilinci, Kendinde Şey, Tanrı Parçacığı. Journal of the Human and Social Science Researches |, 1(4), 98-131.
  • GÜR, İmran, (2013), Bilinç Zihniyet İlişkisi, Duvarları Yıkılmış Bir Bilinç Olarak Son İnsan Postmodern Özne ve Bir Sorgu Bilinci Örneği Olarak Kâtip Çelebi, Yeni Fikir Dergisi, S:11, ss: 10-32.
  • GÜR, İmran, Sonsuzluk Meydanından Evrilme Sırat, (2014), Ankara, Akçağ Yayınevi.
  • HALL, Stuard, (1998) Eski ve Yeni Kimlikler, Eski ve Yeni Etniklikler, Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi, Çev. G. Seçkin, Ü. H. Yolsal, Bilim Sanat Yayınları, Ankara.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

İmran Gür

Yayımlanma Tarihi 11 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 - Gelenek ve Postmodernizm

Kaynak Göster

ISNAD Gür, İmran. “MEKÂNSAL VAROLUŞTAN SÜRESEL VAROLUŞA EVRİLME SÜRECİNDE POSTMODERN ÖZNE”. Hikmet - Akademik Edebiyat Dergisi. Haziran 2017. 158-171.

ULAKBİM-DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren HİKMET-Akademik Edebiyat Dergisi (Journal Of Academic Literature) 

Türk Dili ve Edebiyatı Alanında Yayımlanan Uluslararası Hakemli Bir Dergidir.