İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Alain Robbe–Grillet ve
arkadaşları, kendilerinden önceki roman anlayışlarını eleştirerek “Yeni Roman”
akımını başlatmışlardır. Bu akım, zaman
içinde postmodern roman denen türün oluşmasını sağlamıştır. Bu romanın en
belirgin özelliklerinden biri, metinlerarası ilişkileri afişe etmesidir.
Metinlerarasılık olarak ifade edilen bu yeni anlayışa göre metinlerin
kendilerinden önceki metinlerden etkilenmesi kaçınılmazdır. Dolayısıyla bu
etkileri gizlemenin anlamı yoktur. Orhan Pamuk, Benim Adım Kırmızı romanında mesnevilerle romanı arasında
metinlerarası bir ilişki kurmuştur. Çalışmada, Benim Adım Kırmızı romanıyla mesneviler arasındaki ilişki,
metinlerarası teknikler olan parodi ve pastiş düzeyinde ele alınacaktır.
Attar, Feridüddin. (2001), Mantık Al–Tayr, C:1, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
Ayyıldız, Mustafa. (2009), “Leyla vü Mecnun Mesnevisinde Modern Anlatı İzleri”, Turkish Studies – International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 4/7 Fall, s. 187–193.
Grillet, Alain-Robbe. (1981), Yeni Roman, (Çev.) Asım Bezirci, Yazko, İstanbul.
Jameson, Fredric. (1994), Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, (Çev.) Deniz Erksan, “Postmodernizm – F. Jameson, J–F. Lyotard, J. Habernas” içinde, Yay. Haz. Necmi Zeka, s. 59–116. Kıyı Yayınları, İstanbul.
Attar, Feridüddin. (2001), Mantık Al–Tayr, C:1, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
Ayyıldız, Mustafa. (2009), “Leyla vü Mecnun Mesnevisinde Modern Anlatı İzleri”, Turkish Studies – International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 4/7 Fall, s. 187–193.
Grillet, Alain-Robbe. (1981), Yeni Roman, (Çev.) Asım Bezirci, Yazko, İstanbul.
Jameson, Fredric. (1994), Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, (Çev.) Deniz Erksan, “Postmodernizm – F. Jameson, J–F. Lyotard, J. Habernas” içinde, Yay. Haz. Necmi Zeka, s. 59–116. Kıyı Yayınları, İstanbul.