İlk
hikâyelerini Fikir ve Sanatta Hareket
dergisinde yayımlayan Mustafa Kutlu, geleneksel bir bakışla beşeri olanı
yansıtması; kendi hikâyemizi samimi bir duruşla anlatması; çözülmenin seyrini
göstermesi; meddahlık geleneğini modern hikâyeyle birleştirmesi ve yerli
olandaki mütevazı güzellikleri hatırlatmasıyla Türk hikâyeciğinde kendine has
bir yer edinmiştir. O, kendi deyişiyle edebiyatımızda “temeli mâzîde olan
ama bugünü aksettiren ve geleceğe uzanan” bir tarz geliştirmiştir. 2000 yılı Mustafa Kutlu hikâyeciliğinde yeni
bir dönemin başlangıcı olmuş, yazarın bu yıldan itibaren peş peşe uzun
hikâyeleri yayımlanmıştır. Bunlar temel bir çatı altında toplanmış, ana halkaya
bağlı birçok küçük hikâyeden oluşmuşlardır.
Biz bu çalışmamızda Mustafa Kutlu’nun Uzun
Hikâye (2000), Mavi Kuş (2002), Rüzgârlı Pazar (2004) ve Nur
(2014) isimli uzun hikâyelerinde mekân unsuru üzerinde duracağız. Mekânı
salt fiziki varlığıyla değil, eserin kimliğine anlam yükleyen; karakter
çözümlemede etkin rol oynayan; bir medeniyet tasavvuruna işaret eden; kültürel
değişimin zihnî yapısını ifade eden özellikleriyle değerlendirmeye çalışacağız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 9 |
ULAKBİM-DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren HİKMET-Akademik Edebiyat Dergisi (Journal Of Academic Literature)
Türk Dili ve Edebiyatı Alanında Yayımlanan Uluslararası Hakemli Bir Dergidir.