Ambalajlama çoğu zaman tüm tüketici ürünleri için etkili bir pazarlama aracıdır. Ürünü tanıtmak, ürünü rakiplerden ayırmak, marka değerlerini iletmek ve belirli tüketici gruplarını hedeflemek için ortak ambalaj stratejileri ile ürüne yenilikçi değerler katmaktadır. Bu stratejiler, ambalaj tasarımının renk, boyut ve şekil gibi görsel ve yapısal yönleriyle birleştiğinde tüketici algılarını ve satın alma dav-ranışını etkilemektedir. Ambalaj ayrıca, ürünle yakın ilişki kurarak, algılanan ürün özelliklerini de etkilemektedir.Çalışma, düz sigara ambalajının sigara içme davranışıyla ilgili rolünü inceleyen nicel bir çalışmadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı düz sigara ambalajı uygulamasının tüketici dav-ranışı arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bununla birlikte çalışmanın bir diğer amacı ise düz sigara ambalajı uygulamasının tüketici davranışı üzerinde doğrudan ve anlamlı bir rolünün olup olmadığı-nı analiz etmektir. Bu bağlamda, sigara tüketen gençler (n100) üzerinde uygulanan anketin verileri kullanılarak değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmiş ve kuramsal olarak ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmanın analizinde, iki değişken arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı ile ilgili hipotezleri de test edilmiştir. Araştırma neticesinde, düz sigara paketi algısı ile tüketici satın alma davranışı arasında p<0,07 anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma neticesinde, katılımcıların cinsiyete göre düz sigara paketi algılarında farklılıklar olduğu saptanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.
Teşekkür ederim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.