Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) tarafından İstanbul Ticaret Üniversitesi’ne gönderilen 17.06.2020 tarihli ve E.355315 sayılı yazıda, HİRE-Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmalar Dergisi’nin 2020 Cilt 3 Sayı 1 künyeli sayısında “Tüketici Marka Sadakatinin Oluşturulmasında Instagram Kullanımının Ekisi: Starbucks Örneği” adlı makalenin, 2017 yılında tamamlanan ve Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Arş. Gör. Hande Müge Yıldız (Yılancıoğlu)’na ait olan “Sosyal Medyada Tüketici ile Bağ Kurma Sürecinin Marka Sadakatine Etkisi” başlıklı yüksek lisans tezinden referans gösterilmeksizin atıf yapıldığına ilişkin iddia belirtilmiştir. 08.07.2025 tarihinde İstanbul Ticaret Üniversitesi Etik Komisyonu, ilgili makalenin söz konusu tezden referans göstermeksizin atıf yapıldığını tespit etmiş ve HİRE-Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi’ne gereğini bildirmiştir.
Günümüzde markalar, artan rekabet ortamında tüketiciler tarafından tercih edilebilir olmak için iletişim çalışmalarına ve markalaşma sürecindeki stratejik yönelimlerine daha fazla dikkat etmektedir. Bu süreçte sosyal medya, markaların tüketicileriyle bağ kurmasına olanak vermesi açısından fayda sağlamaktadır. Bununla birlikte sosyal medyanın markalara sunduğu faydaları bilmek önem ifade etmektedir.
Bu çalışmada, sosyal medya üzerinden tüketici ile kurulan bağın marka sadakatine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Sosyal medya platformu olan Instagram’da Starbucks markasının sayfasını takip eden 386 kişiye yüz yüze ve online olarak anket uygulanmıştır.
Araştırma bulgularına göre sosyal medyada tüketiciyle kurulan bilişsel, duygusal ve etkileşimsel bağın marka sadakatine olumlu bir etkisi olduğu saptanmıştır. Özellikle duygusal bağ boyutunun marka sadakati üzerinde diğer boyutlara göre daha fazla etkisi olduğu görülmüştür.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 6 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.