Eğitim;
doğumla başlayan, ailede temellenen, okulda şekillenen ve hayat boyu devam eden
bir süreçtir. Bu süreçte aktarılacak temel mirasın en belirleyici unsurları
“dil ve din”dir. Ortak paydası insan olan, “din” ve “eğitim” kavramlarının bir
arada kullanılmasıyla oluşan din eğitiminde, atasözleri ve deyimlerin
kullanılması önemlidir. Çünkü atasözleri ve deyimler, ait oldukları kültürün
doğal ifadeleridir. Bu çalışmada, kültürün en önemli unsurlarından olan
atasözleri ve deyimlerin din eğitimi ve öğretiminde eğitici nitelikte kullanılmasının
önemi ele alınacaktır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle keşfedici yaklaşım
yöntemiyle belli başlı atasözleri ve deyimlerden oluşan kaynaklar taranmış,
betimleyici yaklaşım yöntemiyle de din eğitimi ve öğretiminde kullanılabilecek
atasözleri ve deyimler tespit edilmiştir. Daha sonra bunlar iman, ibadet ve
ahlak ana konularına göre tasnif edilerek değerlendirilmiştir. Buna göre, ahlak
konularına dair atasözleri ve deyimlerin sayıca diğerlerinden daha fazla
olduğu, din eğitimi ve öğretiminde kullanılabilecek pek çok atasözü ve deyim
olduğu, bunların eğitimsel özellikleri itibariyle çocuğun gelişim çağları
dikkate alınarak verilmesi halinde, din eğitiminde kullanılması gereken önemli
bir materyal olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 33 |
Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr