Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Attitudes of Theology Faculty Students on the Female Academic Staff Lecturing on Turkish Religious Music

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 34, 505 - 538, 30.12.2018
https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.480047

Öz

In this paper, whether the Religious Music courses
given by female academicians has an effect on course selection of students,
opinions of students on classes thought by female and/or male academicians, and
possible influence of whether Religious Music academicians are graduates of a
Faculty of Theology or not on the course selection of students are going to be
analysed. The main factor that encouraged us to conduct this study is the fact
that the number of female academicians working in this field at Theology and
Islamic Sciences Faculties are five, and only three of them have the
responsibility of teaching classes. In this paper, a questionnaire will be
performed with some students of Hitit University that employ one female and one
male academician in the Turkish Religious Music Department and responses to the
questionnaire will be analysed. 

Kaynakça

  • Akdoğan, Bayram. “Çocuklarda erken dönemde müzik ve sanatsal yeteneklerin tespiti ve geliştirilmesi üzerine.”. Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 4 (2013): 1-22.
  • Akdoğan, Bayram. Fıkıh Mezheplerine Göre Müzik Sanatı Müzik Âletleri Ve Müzisyenler. Ankara, 2017.
  • Altunay, Esen- Gülşin Oral- Münevver Yalçınkaya. “Eğitim Kurumlarında Mobbing Uygulamalarına İlişkin Nitel Bir Araştırma”. Sakarya University Journal of Education 4/1 (2014): 62-80.
  • Balcı, Ali. Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2005.
  • Özdemir, Murat. “Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 (2010): 323-343.
  • Turabi, Ahmet Hakkı- Yeprem, Safa- Arslan, Fazlı- Akpınar, Hüseyin- Çakır, Ahmet- Harmancı, Ayşe Başak- Özden, Erhan- Tıraşcı, Mehmet- Sezikli, Ubeydullah- Kanık, Muhammed Zinnur- Karabaşoğlu, Cemal- Demirci, Mustafa- Öncel, Mehmet- Koca Fatih- Benlioğlu, Selman- Doğan, Can. Türk Din Mûsikîsi. Ankara: Grafiker Yayınları, 2017.
  • Türnüklü, Abbas. “Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Araştırma Tekniği: Görüşme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24 (2000): 543-555.
  • Uludağ, Süleyman. İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ’. İstanbul: Marifet Yayınları, 1999.
  • Ünver, Gülsen- Nilay T. Bümen- Makbule Başbay. “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Derslerine Öğretim Elemanı Bakışı: Ege Üniversitesi Örneği”. Eğitim ve Bilim Dergisi 155 (2010): 63-77.
  • Yıldırım, Ali- Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2008.
  • Yıldırım, Kasım. “Nitel Araştırmalarda Niteliği Artırma”. İlköğretim Online 9 (2010): 79-92.Yıldırım, Nail. “Okul Müdürlerinin Motivasyonları Üzerine Nitel Bir İnceleme”. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2011): 71-85.
  • Yılmaz, Kürşat- Yahya Altınkurt. “Göreve Yeni Başlayan Özel Dershane Öğretmenlerinin Kurumlarındaki Çalışma Koşullarına İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 11 (2011): 635-650.
  • Yeprem, M. Safa. “İlahiyat Fakültelerinde Müzikal İşitme, Okuma Ve Yazma Çalışmaları”. Geçmişten Günümüze Uluslararası Dinî Mûsikî Sempozyumu Bildiri Kitabı (Amasya, Ekim 03-04 2017). Ed. Şuayip Özdemir, Ayşegül Gün. 399-409. Ankara: Kıbrıs Balkanlar Avrasya Türk Edebiyatları Kurumu, 2017.

İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Türk Din Mûsikîsi Alanında Derse Giren Kadın Öğretim Elemanları Hakkındaki Tutumları (Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği)

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 34, 505 - 538, 30.12.2018
https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.480047

Öz

Çalışmamızda, İlahiyat
Fakülteleri’nde Türk Din Mûsikîsi alanında derse giren kadın öğretim
elemanlarının öğrencilerin nezdinde dersin seçilmesi cihetindeki rolü başta olmak
üzere, bu dersin kadın ve ya erkek öğretim elemanı tarafından veriliyor olması
ile ilgili görüşleri, kadın öğretim elemanının İlahiyat Fakültesi mezunu olup
olmamasının Dînî Mûsikî dersinin seçilmesindeki etkisi gibi birtakım konu
başlıkları ele alınacaktır. Bu alanda çalışan kadın öğretim elemanı sayısının
ülkemizdeki tüm İlahiyat ve İslâmî İlimler Fakülteleri’nde 10’u bulmaması ve bu
öğretim elemanlarından yalnızca 3’ünün derse girebilecek unvana sahip olması,
bu çalışmayı yapmamızda önemli bir etken olmuştur. Bu araştırmada, Türk Din
Mûsikî Anabilim Dalı’nda bir kadın ve bir erkek öğretim elemanının bulunduğu
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ndeki belli sayıda öğrenci üzerinde bir
anket çalışması yapılmış ve bunun sonuçları çalışmamızın konu başlıkları
bağlamında değerlendirilmiştir. 

Kaynakça

  • Akdoğan, Bayram. “Çocuklarda erken dönemde müzik ve sanatsal yeteneklerin tespiti ve geliştirilmesi üzerine.”. Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 4 (2013): 1-22.
  • Akdoğan, Bayram. Fıkıh Mezheplerine Göre Müzik Sanatı Müzik Âletleri Ve Müzisyenler. Ankara, 2017.
  • Altunay, Esen- Gülşin Oral- Münevver Yalçınkaya. “Eğitim Kurumlarında Mobbing Uygulamalarına İlişkin Nitel Bir Araştırma”. Sakarya University Journal of Education 4/1 (2014): 62-80.
  • Balcı, Ali. Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2005.
  • Özdemir, Murat. “Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 (2010): 323-343.
  • Turabi, Ahmet Hakkı- Yeprem, Safa- Arslan, Fazlı- Akpınar, Hüseyin- Çakır, Ahmet- Harmancı, Ayşe Başak- Özden, Erhan- Tıraşcı, Mehmet- Sezikli, Ubeydullah- Kanık, Muhammed Zinnur- Karabaşoğlu, Cemal- Demirci, Mustafa- Öncel, Mehmet- Koca Fatih- Benlioğlu, Selman- Doğan, Can. Türk Din Mûsikîsi. Ankara: Grafiker Yayınları, 2017.
  • Türnüklü, Abbas. “Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Araştırma Tekniği: Görüşme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24 (2000): 543-555.
  • Uludağ, Süleyman. İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ’. İstanbul: Marifet Yayınları, 1999.
  • Ünver, Gülsen- Nilay T. Bümen- Makbule Başbay. “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Derslerine Öğretim Elemanı Bakışı: Ege Üniversitesi Örneği”. Eğitim ve Bilim Dergisi 155 (2010): 63-77.
  • Yıldırım, Ali- Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2008.
  • Yıldırım, Kasım. “Nitel Araştırmalarda Niteliği Artırma”. İlköğretim Online 9 (2010): 79-92.Yıldırım, Nail. “Okul Müdürlerinin Motivasyonları Üzerine Nitel Bir İnceleme”. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2011): 71-85.
  • Yılmaz, Kürşat- Yahya Altınkurt. “Göreve Yeni Başlayan Özel Dershane Öğretmenlerinin Kurumlarındaki Çalışma Koşullarına İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 11 (2011): 635-650.
  • Yeprem, M. Safa. “İlahiyat Fakültelerinde Müzikal İşitme, Okuma Ve Yazma Çalışmaları”. Geçmişten Günümüze Uluslararası Dinî Mûsikî Sempozyumu Bildiri Kitabı (Amasya, Ekim 03-04 2017). Ed. Şuayip Özdemir, Ayşegül Gün. 399-409. Ankara: Kıbrıs Balkanlar Avrasya Türk Edebiyatları Kurumu, 2017.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sema Dinç 0000-0003-4945-644X

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 34

Kaynak Göster

ISNAD Dinç, Sema. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Türk Din Mûsikîsi Alanında Derse Giren Kadın Öğretim Elemanları Hakkındaki Tutumları (Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği)”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/34 (Aralık 2018), 505-538. https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.480047.
88x31.png
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr