BibTex RIS Kaynak Göster

A Longitudinal Research on Compulsory English Preparatory Program in Divinity Faculty of Ondokuz Mayis University

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 20, 61 - 80, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Arseven, Ali Doğan, Alan Araştırma Yöntemi, Gül Yayınevi, Ankara 1993.
  • Ayhan, Halis, Türkiye’de Din Eğitimi, DEM Yay., İstanbul 2004.
  • Çoştu, Yakup, “O.M.Ü. İlahiyat Fakültesi İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Hazırlık Sınıfına Yönelik Düşünceleri”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 23, ss. 179-199.
  • Ermiş, Aydan, An English Language Needs Assessment of the Preparatory-Class Students of the Faculty of Divinity and The Deparment of the Teacher Traininfg for the Culture of Religion and Ethics dor Pri- mary School at Ondokuz Mayıs University, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun 2009.
  • Ertan, Ayşe Banu, İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Güdülenmelerinin ve İnançlarının İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Enstitüsü, Ankara 2008.
  • Mardan, Dilek, Üniversite İngilizce Hazırlık Öğrencilerinin Başarı Güdüsü Düzeylerinin Başarıları Üzeri- ne Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ens- titüsü, İzmir 2006.
  • Pulat, Bora, Z.K.Ü İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi, Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak 2010.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Uygulanan Zorunlu İngilizce Hazırlık Programı Üzerine Boylamsal Bir Araştırma

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 20, 61 - 80, 01.12.2011

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de ilk defa bir İlahiyat Fakültesinde uygulamaya konulan “Zorunlu İngilizce Hazırlık” programını konu edinen boylamsal bir araştırmadır. OMÜ İlahiyat Fakültesinde, 2005-2006 ila 2009-2010 eğitim öğretim yılları arasında, “Zorunlu İngilizce Hazırlık” programı uygulanmıştır. Bu programın ilk öğrencileriyle, 2005-2006 eğitim öğretim yılı başında ve sonunda olmak üzere iki kez, 2009-2010 eğitim öğretim yılı sonunda da bir kez programla ilgili olarak mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu farklı zaman dilimlerinde gerçekleştirilen mülakatlarda, öğrencilerin hazırlık programı hakkındaki düşünce ve tutumlarındaki değişim ile programın öğrencilerin mesleki ve akademik becerilerine olan katkısı incelenmiştir. Anılan incelememizde, programın açılmasıyla ilgili hedeflenen amaçlara bütünüyle ulaşılamadığı ve programın kısmen başarısızlıkla sonuçlandığı bulgularına ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Arseven, Ali Doğan, Alan Araştırma Yöntemi, Gül Yayınevi, Ankara 1993.
  • Ayhan, Halis, Türkiye’de Din Eğitimi, DEM Yay., İstanbul 2004.
  • Çoştu, Yakup, “O.M.Ü. İlahiyat Fakültesi İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Hazırlık Sınıfına Yönelik Düşünceleri”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2007, sayı: 23, ss. 179-199.
  • Ermiş, Aydan, An English Language Needs Assessment of the Preparatory-Class Students of the Faculty of Divinity and The Deparment of the Teacher Traininfg for the Culture of Religion and Ethics dor Pri- mary School at Ondokuz Mayıs University, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun 2009.
  • Ertan, Ayşe Banu, İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Güdülenmelerinin ve İnançlarının İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Enstitüsü, Ankara 2008.
  • Mardan, Dilek, Üniversite İngilizce Hazırlık Öğrencilerinin Başarı Güdüsü Düzeylerinin Başarıları Üzeri- ne Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ens- titüsü, İzmir 2006.
  • Pulat, Bora, Z.K.Ü İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi, Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak 2010.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yakup Çoştu

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

ISNAD Çoştu, Yakup. “Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Uygulanan Zorunlu İngilizce Hazırlık Programı Üzerine Boylamsal Bir Araştırma”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/20 (Aralık 2011), 61-80.
88x31.png
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr