Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Issue of Women’s Literacy : An Answer to Narrator of “Lâ tuallimû’n-nisâe hattan” Hadith

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 10, 165 - 172, 30.12.2006

Öz

“(Lâ tuallimû’n-nisâe hattan ﺎﻄﺧ ﺀﺎﺴﻨﻟﺍ ﺍﻮﻤﻠﻌﺗ ﻻ)We can say that
the text with the title ne Answer to the Hadith of the Hadith lı is an
interesting example of the efforts in this way. The article, which envisages
that women should not be taught to read and write, and which was transcribed as
a reş hadith ün in terms of the hadith technique, was published as unsigned in
the journal Sebilürreşâd. In the article, it was revealed that the expression
in question could not be if hadith, by using the sources of hadith, commentary,
rical and layer, and that this expression could not be made on the basis of
this statement. The footnotes were prepared by us and the related sources were
tried to be identified and also the explanations and corrections required by
the hadith technique were included. We would like to draw attention to one
point here: In this text, the unnamed author who wrote this article benefited
from al-Azâmâbâdî's Avni metl-Ma isimbûd's commentary on Abu Dawud. even the
criticism of some ravis, Şifâ bnt. It is a study on the evaluation of the mad rukye
m narrative about Abdullah and the sampling of some of the personalities of
Islam.

Kaynakça

  • Ahmed b. Hanbel, el-Musned, İstanbul, 1992, c. VI.

Kadınların Okuyup Yazması Meselesi: “Lâ tuallimû’n-nisâe hattan” Hadisinin Râvîsine Cevap

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 10, 165 - 172, 30.12.2006

Öz

“(Lâ tuallimû’n-nisâe hattan ﺎﻄﺧ ﺀﺎﺴﻨﻟﺍ ﺍﻮﻤﻠﻌﺗ ﻻ )" Hadisinin Râvîsine Cevap” başlığını taşıyan metnin de bu yoldaki gayretlerin ilgi çekici bir örneği olduğunu söyleyebiliriz. Kadınlara okuma yazma öğretilmemesini öngören ve “hadis” olarak nakledilen bir sözün hadis tekniği açısından kritiğini içeren yazı, Sebilürreşâd dergisinde imzasız olarak yayınlanmıştır. Yazıda hadis kaynakla- rı, şerhler, ricâl ve tabakât literatürü kullanılarak söz konusu ifadenin “hadis” olamayacağı ve bu ifadeye dayanarak hüküm binâ edilemeyeceği ortaya kon- muştur. Dipnotlar tarafımızdan konularak, atıf yapılan kaynaklarda ilgili yerler tespit edilmeye çalışılmış, ayrıca hadis tekniği açısından gerekli görülen açık- lama ve düzeltmelere de yer verilmiştir. Burada bir noktaya dikkat çekmek isteriz: Bu makaleyi kaleme alan isimsiz müellifimiz, bu metni oluştururken el- Azîmâbâdî’nin Avnu’l-Ma’bûd adlı Ebû Dâvud şerhinden oldukça faydalanmış; hatta bazı râvilerin tenkidi, Şifâ bnt. Abdullah ile ilgili “rukye” rivâyetinin de- ğerlendirilmesi ve İslam’ın yetiştirmiş olduğu kimi kadın şahsiyetlerden örneklendirme yapılması noktasında bir çalışmadır.

Kaynakça

  • Ahmed b. Hanbel, el-Musned, İstanbul, 1992, c. VI.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Gürler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

ISNAD Gürler, Kadir. “Kadınların Okuyup Yazması Meselesi: ‘Lâ tuallimû’n-nisâe hattan’ Hadisinin Râvîsine Cevap”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 5/10 (Aralık 2006), 165-172.
88x31.png
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsü Çevre Yolu Bulvarı 19030 - ÇORUM-TÜRKİYE
00 (90) 364 219 1100 - ilafdergi@hitit.edu.tr